vrijdag 1 mei 2020

DIY: Stoeltje verven, stippen (Flexa) en stofferen (Bunzlau Castle/het Rijksmuseum),..


Eindelijk kan ik de gepimpte stoel aan je laten zien! Op m`n Instagram-account liet ik al een preview zien hoe ik de stoel aan het stippen was en ik kreeg zulke lieve en leuke reacties dat ik het eindresultaat het liefst gelijk wilde delen. De DIY-video was nog niet klaar en ik hou ervan als alles tegelijk online komt, dus..toch nog gewacht, maar hier is dan het blogbericht, met DIY-video! In de video laat ik je zien hoe je stap-voor-stap zelf aan de slag kunt gaan om een stoeltje te pimpen en wat je er voor nodig hebt. Het is zo leuk om te doen en ook het eindresultaat is zo geweldig geworden! Ik heb voor de pimping van het stoeltje prachtige producten mogen gebruiken. De verf komt bij Flexa vandaan,.. weet je nog dat ik op het Bloggersevent van Flexa mocht komen? Ik schreef er een blogbericht over, klik hier: Flexa Bloggersevent en bewonder. De zitting van de stoel heb ik zelf gestoffeerd. Ik ben absoluut geen professional, maar vind het wel erg leuk om te doen. Voor de zitting heb ik gebruik gemaakt van een prachtige theedoek van Bunzlau Castle die een samenwerking zijn aangegaan met het Rijksmuseum. Prachtige pandjes maken het zitgedeelte helemaal af! Zo tof!

Kom,..dan laat ik je het stoeltje verder zien..



Het stoeltje kreeg een likje Royal Blue Mooi Makkelijk Meubelverf. Met deze verf hoef je niet te gronden, super makkelijk! Een beetje schuren, goed ontvetten en verven maar! Ideaal en echt een aanrader. Ik vind de verf zo prachtig, omdat deze zo goed dekt en de kleur echt super mooi is. Ik ben weg van de Royal Blue kleur, deze zit ook op de wanden van het creatieve kamertje. Benieuwd hoe ik deze aanbracht? Bekijk dan het blogbericht: DIY, creatieve kamertje opknappen.

Weet je wat ook zo fijn is bij Flexa? Ze hebben kleurtesters, als je twijfelt over een bepaalde kleur, bestel je eerst een kleurtester om te bekijken of het echt de kleur is die bij je past. En..de kleurtesters zijn ook nog heel handig om kleine DIY`s uit te werken. 


Hihi, had je dat gedacht?! Je kunt niet alleen stippen op porselein, ook op hout wordt het een echt kunstwerk! Ik ben er zo blij mee en het is helemaal geworden hoe ik in gedachten had! Zo tof! Hiervoor gebruikte ik een kleurtester, Fresh Linen, ook deze kleur zit op de wanden en zelfs op het plafon van het creatieve kamertje. Ik gebruikte een stipstokje van StipStijl en ging aan de slag. Ik heb al eerder op hout gestipt en schreef hierover een blogbericht. Klik hier `Stippen op hout` en bewonder. 


De stoffering vind ik ook zo gaaf geworden en zo strak! Ik ben zeer tevreden. Om het stoeltje te stofferen gebruikte ik een nietjespistool en de prachtige theedoek van Bunzlau Castle in samenwerking met het Rijksmuseum! De theedoek is heel sterk, dat is fijn met stofferen zodat je de stof goed strak kunt trekken. Oja, een leuk weetje, ik moest met twee handen de nietjespistool vast houden, main, wat een kracht heb je daarvoor nodig! Maar,..alles zelf gedaan! Naast de theedoek die ik gebruikt heb met de grachtenpandjes in het grijs/wit, is er ook een theedoek in het koningsblauw. En nog een andere variant theedoek (en keukendoek) met een vogeltje erop, deze is ook zo mooi! Bekijk deze theedoek hier: Bunzlau Castle.

En dan het eindresultaat! Ik ben zo blij, het stoeltje staat geweldig tof bij m`n gepimpte bureau! Deze heb ik wit geverfd en de knoopjes goud gespoten. Ik zit heel veel op m`n creatieve kamertje, heerlijk te studeren of om te knutselen. 


Ik heb het Vestywo-stoeltje nu 4x gepimpt, de eerste keer in het roze, de tweede keer in het grijs, de derde keer in het groen en de vierde keer in het donkerblauw! Ik vind het zelf wel grappig om te zien dat ik ze steeds mooier vind geworden. Ook bij alle pimping-projecten heb ik het stoeltje opnieuw gestoffeerd. Ik word zo nog wel een professional, hihi!


Ben je net zo enthousiast geworden als ik en wil je ook graag aan de slag? Bezoek Marktplaats en haal jouw favoriete stoeltje op (`k heb er 7,50 voor betaald), maar ik zag er ook staan die je gratis op kunt halen. Bekijk onderstaande video en ga fijn aan de slag!


Ik ben benieuwd wat je van deze DIY vind, laat je het weten in een reactie?!

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

8 opmerkingen:

  1. Wat is je stoel mooi geworden!
    Dochterlief heeft een "leesstoel" op haar slaapkamer. Een opknappertje. We zijn er nog niet aan toe gekomen om hem te pimpen. Als ik jouw stoel zie, krijg ik zin om aan de slag te gaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel en wat super leuk dat je zin krijgt om aan de slag te gaan! Heel veel DIY-plezier!

      Fijne dag!
      Liefs, Verie

      Verwijderen
  2. Wat isleuk geworden, Verie! En wat een superhandige verf! Wat kun jij trouwens veel: verven, stippen, stofferen, haken, piano spelen, moestuinieren... Heerlijk, zoveel creatief talent!
    Fijn weekend en lieve groetjes van Marjet!��

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Marjet! Het is echt een gave ontvangen van God, mijn creatief talent! Daar ben ik zo dankbaar voor! Ik vind het heerlijk om zo bezig te kunnen zijn.

      Het is super handige, maar ook zeker fijne verf! De kleur ook, zo mooi!

      Fijne dag!
      Liefs, Verie

      Verwijderen
  3. Wat is tie leuk geworden zeg! En wat een goed idee. Ik heb zelf ook zo'n stoeltje al sinds mijn 10e ofzo, das dus al heel lang. Altijd is het stoeltje mee verhuisd en staat nu in mijn quiltkamertje. Wellicht gaat er ook een opknapbeurt komen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat ik je mag inspireren! Wat gaaf dat je ook zo'n stoeltje heb. Wat ik vooral zo tof vind is dat het stoeltje al heel wat kleurtjes/stijltjes gezien heeft. En wat een kleurtje/stijltje al doet. Het stoeltje heeft best wel een poosje met de groene verf op m'n creatieve kamertje gestaan, maar 'k vond het niks. Nu met een nieuw kleurtje, wat stipjes en een prachtige zitting, zit ik heerlijk achter m'n bureautje! Het klopt weer! Hihi..
      Heel veel DIY-plezier!

      Fijne dag!
      Liefs, Verie

      Verwijderen
  4. Hey Verie,
    Wat is je stoeltje leuk geworden. Helemaal jouw stijl. Echt super leuk.
    Fijn weekend.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Emily! Ik ben er ook zo blij mee!

      Fijne dag nog!
      Liefs, Verie

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!