woensdag 13 februari 2019

RECEPT: *Happy Valentine`s Day,..

   

Het is bijna zover, Valentijnsdag! Een dag waarbij je de liefde extra mag laten zien. Uiteraard mag en kan dit elke dag, maar zo`n speciale dag vind ik wel wat hebben. Vroeger was ik altijd mega zenuwachtig, want wie weet kreeg ik wel een kaartje en jah, ik stuurde zelf ook altijd zelfgemaakte kaarten! In dit blogbericht geen DIY om een Valentijnskaart te maken, maar een heerlijk Valentijn-recept. Het blogbericht kan je bekend voorkomen, aangezien dit blogbericht 2 jaar terug ook gepubliceerd is door mij. Ik vind het zo`n heerlijk recept dat ik het graag nog eens met je wil delen. Het recept is niet moeilijk en door het gebruik van hartvormpjes straalt de liefde er vanaf! De foto`s heb ik niet opnieuw genomen, ook deze passen nog goed in de stijl die m`n blog op dit moment weergeeft. Alleen een beetje roze, maar dat is de kleur van de liefde en mag wel voor een keer, toch?!

Kom ik neem je mee naar het recept..




   
Benodigdheden voor deze vrolijke Valentijns-taartjes:
(voor een bakvorm van 24cm/vormpjes/cupcakevorm)
♥ 200 gram kokosbiscuit, verkruimeld ♥ 50 gram lichtbruine basterdsuiker ♥ 100 gram boter, gesmolten
Voor de vulling:
♥ 100 gram poedersuiker ♥ 200 gram kokos ♥ 150 gram mascarpone ♥ 200 gram frambozen
Voor de garnering:
♥ 50 gram kokos (geraspt) ♥ 50 gram frambozen ♥ 200 gram witte chocolade

Aan de slag:
Beslag: Meng de verkruimelde biscuit en de basterdsuiker door de gesmolten boter. Schep het mengsel in de springvorm, druk het gelijkmatig aan en laat de bodem in de koelkast opstijven. Ga ondertussen verder met de vulling. 
Vulling: Doe de poedersuiker, kokos en mascarpone in een kom en maak er met de mixer een glad mengsel van. Prak er 100 gram van de frambozen door en mix (op de laagste stand) tot een samenhangend geheel. Haal de bodem uit de koelkast, verdeel de vulling erover en druk stevig aan. Verdeel de overige frambozen over de taart. Dek de taart af met vershoudfolie en zet minimaal drie uur in de koelkast om stijf te worden.
Garnering: Bestrooi de taart met geraspte kokos en garneer met de frambozen en de witte chocolade.

Ik heb de taart eerst in een bakvorm van 24 cm gemaakt en daarna met een hartvormpje uitgestoken. 

   
Ik ben heel benieuwd of je met dit heerlijke recept voor Valentijnsdag aan de slag gaat en wat je ervan vind. Laat je het me weten in een reactie onder dit blogbericht?! Ik wens je alvast een fijne dag en geniet ervan! Voor diegene die deze dag moeilijk vinden, wie weet lukt het je om dit recept toch te maken en dan vooral voor jezelf. Want ook jij bent geliefd, begin daar eerst mee!

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

2 opmerkingen:

Wat leuk dat je een reactie achter laat!