vrijdag 22 februari 2019

CROCHET: CraftDate ~ Lentesjaal A La Mir,..


Wat een weertje hΓ©?! Echt een beetje Lente in de Winter, ik geniet ervan, jij ook?! De dikke sjaals mogen van mij dan in de kast blijven en ik wil dan graag weer frisse, nieuwe sjaals dragen. Met de super gezellige DotsAndDoilyParty waar ik vorig jaar bij aanwezig mocht zijn kreeg ik bollen garen mee van Borgo de Pazzi in de kleur blauwjeans. Ik heb ze eerst in een mandje gelegd en er een heel poos naar gekeken. Ik vind de bollen zo mooi, naast de donkerblauw kleur, kreeg ik later ook nog 2 verschillende jeanskleuren blauw. Deze bij elkaar hebben de perfecte match. Wat ik ervan ging maken wist ik niet, totdat Miriam Catshoek met een nieuwe sjaal kwam. Miriam ontwerpt o.a. sjaals en is medeoprichters van CraftDates. Deze site ken je wel, toch?! Zo niet, neem dan snel een kijkje en schaf eventueel het boek CraftDates aan. Echt een aanrader, daarin staan zoveel toffe ontwerpen. De sjaal waar ik gelijk verliefd op werd kreeg de naam `A la mir`. Past precies, want het is een heerlijke zwierige sjaal. Ik noem het ook wel een lentesjaal, vooral omdat deze week de lente echt een beetje begon. Fijn de was buiten hangen en genieten van de eerste zonnestralen. 





Het mandje vol met prachtige bolletjes plaatste ik op IG. Eigenlijk vond ik de kleuren niet zo mooi que licht, een beetje blauwig is de foto geworden, op IG dachten ze daar anders over, aangezien deze foto met maar liefst 80% beter scoorde als de andere feeds. Ik weet nooit of dit helemaal klopt, maar ik vond het wel leuk om te delen! De structuur van het patroon vind ik super mooi, lekker luchtig, daar hou ik van! En zie je de orchidee? De orchidee kreeg ik van vrienden en wat ik zo bijzonder vind is dat de plant echt steeds weer opnieuw tot bloei komt. De orchidee zit weer volop in knop en hier en daar zijn de eerste bloemen al zichtbaar. Ook hier kan ik zo van genieten. Ik ben benieuwd of je ook een plant hebt die zo bloeit en waar je zo van geniet, laat je het me weten in een reactie onder dit blogbericht?!

Het leuke van deze lentesjaal is dat het verbind en wel met een craftdate. Deze keer wilde ik me verjaardag eens anders gaan organiseren. Zelf word ik snel overprikkeld, vooral met verjaardagen en etc. Ik bedacht een craftdate, samen de sjaal mhaken. Vriendinlief had tot nu toe alleen onderzetters gehaakt, maar ze ging van start en wat super leuk is dat ik zo nu en dan een appje krijg dat ze het helemaal in de vingers heeft. Ze had niet genoeg bollen en hup, ze heeft nieuwe bollen gekocht. Ik kan hier ook zo blij van worden. Samen haken is zo heerlijk om te doen en zo gezellig! Zodra haar versie klaar is, zal ik vragen of ik haar sjaal mag delen op IG, goed?!


De sjaal kreeg een fotoshoot waarbij je nog meer bloemen van de orchidee ziet. De sjaal is verschillend te dragen en zo lekker cosy en lang dat je er heerlijk in weg kunt kruipen. Ik heb er weer een pracht exemplaar bij en ben je enthousiast geworden en wil je ook een `A la mir` sjaal haken?! Het gratis patroon kun je vinden op de site van CraftDates. Ik ben benieuwd of je de sjaal gaat haken en in welke kleur, laat je het me weten in een reactie onder dit bericht?!

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

www.borgodepazzi.com
Dit blogbericht is DEELS gesponsord door Borgo de Pazzi.

8 opmerkingen:

  1. Super mooie sjaal. Prachtige kleuren.
    De sjaal staat al een tijdje op mijn "lijstje", maar eerst andere projecties afronden ;-).
    Wat leuk dat je anderen zo inspireert met het haakfeestje op je verjaardag.
    Fijn weekend.
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Het is een leuk patroon om te volgen en te maken. Heel goed dat je eerst andere projecten afrond, zelf doe ik dat ook, dan blijft het leuk hΓ©?! Weer wat anders, maar het heeft me heel veel voldoening gegeven op m`n verjaardag! Fijn weekend!

      Verwijderen
  2. Zo'n leuk patroon! Ik heb de mijn ook net af, binnenkort laat ik 'm zien. Jouw blauwe variant vind ik prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel en ik ben heel benieuwd naar jou versie van de `A la mir` sjaal. Je maakt mooie kleurencombinaties! Fijne nieuwe week!

      Verwijderen
  3. Hey Verie,
    Wat een ontzettend mooie sjaal. Echt heel mooi. Hij staat op mijn lijstje maarja, wat niet. haha. Love love love je kleurencombi.
    Fijne avond.

    lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, wat lief! Leuk dat je ze op je lijstje staat, hihi, heel herkenbaar! Fijne avond!

      Verwijderen
  4. Hoi hoi, mag ik vragen hoeveel bollen Borgo je hebt gebruikt voor de sjaal?
    Bijna vakantie, dus das n leuk camping project.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker mag je dat vragen, leuk dat je het patroon als vakantie-project gaat gebruiken! Ik heb 3 bollen Borgo de Pazzi gebruikt en 2 bollen (maar voor lange na niet helemaal op) voor de rand. Ik hoop dat je hier wat aan hebt en ik wens je een heel fijne vakantie! :) Liefs, Verie

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!