vrijdag 18 oktober 2024

DIY: Kabelsokken haken,..


Begin oktober zag ik het voorbij komen, oktober is de maand van `socktober`. Twee woorden, october en socks, die samengevoegd zijn en nu dus helemaal hip. Haaksters en breisters gaan in het herfstseizoen volop aan de slag om heerlijke sokken te maken. Bij Durable Yarn hebben ze het zelfs soqtober genoemd naar het heerlijke Soqsgaren, waar ik graag gebruik van maak voor warme sokken. Helemaal leuk vond ik deze naam omdat ik wist dat m`n sokken ook klaar zouden zijn in deze maand. Ik haakte de kabelsokken uit het boek `sokken haken` van AlaSascha. Super tof vind ik ze geworden, al vind ik de kleur van het taupe ietwat aan de donkere kant. De streepjes daarentegen vind ik helemaal leuk, het zijn net sportsokken geworden en ze dragen heerlijk warm, daar gaat het om. 

Benieuwd naar meer?! Klik dan verder,..

Benodigdheden:
✄ Boek `Sokken haken` (AlaSascha)  ✄  Sokken garen (Durable Soqs), kleuren: Ivory (326) 1x, Night Blue (322) 1x en Opal Grey (401) 2x  ✄  Haaknaald 4mm

Aan de slag:
✄  Ik haakte de kabelsokken uit het boek `Sokken haken` in maat S.


Ik ben helemaal blij met m`n setje sokken en heb alweer leuke sokken voorbij zien komen online. Een paar weken terug was ik te vinden op de handwerkbeurs in Nijkerk en daar kocht ik het boek `Mutsen en wanten haken`, ook van AlaSascha. Je raad vast wel waar ik nu mee bezig ben. ;) Ik ben wel benieuwd of je ook aan het sokken haken geslagen ben in deze gezellige soctober maand. Laat het me weten in een reactie onder dit blogbericht!

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je een reactie achter laat!