woensdag 18 september 2024

DIY: Vestywo-vestje haken met granny`s,..


Het Vestywo-vestje is klaar en dat mag ook wel, aan dit project heb ik meer dan anderhalf jaar gehaakt. Het begon in april `23 met m`n lievelings kleurtjes bij elkaar kiezen en welke granny`s ik wilde gebruiken voor dit project. Ik koos twee eigen ontwerpen, de Sunshine Flower en de Let it go granny, daarnaast de standaard granny die zo heerlijk weg haakt. De mouwen waren als eerste klaar en daar was ik al zo trots op, helemaal gelukt zoals ik in gedachten had. Daarna kwam het gilet, dat was even passen en meten, want wat ik dacht kwam net niet helemaal goed uit. Ik haakte de mouwen eraan en haakte in de zomermaanden boorden. Vriendinlief stuurde mij een appje of ik zin had om mee te gaan naar de brei- en haakdagen in Nijkerk. Super veel zin, dat is alweer zo lang geleden dat ik naar een handwerkbeurs geweest ben. We bestelde kaartjes en ik dacht, `wat zou ik eens aan doen?` Het Vestywo-vestje, dat leek me leuk. Dus..dat betekende nog even goed aan de haak om het vestje klaar te krijgen voor de brei- en haakdagen. Het is gelukt, het vestje - of eigenlijk jasje - hangt klaar aan de kledingkast. Super blij mee, het is zo mooi geworden. Ik draag het vestje los met een blousje eronder. Omdat ik veelal rokjes draag wilde ik een kort vestje (de meeste vestjes vind ik vaak te lang) en dat is goed gelukt. Het boord maakt dat het vestje een soort van kraagje heeft, waar ik ook zo van houd. Ik vind het enorm leuk om zoiets te ontwerpen, helemaal omdat het me zo goed past en ik zelf kan bepalen wat ik wel of niet wil. Net als kleding naaien, dat deed ik vroeger met ook zoveel plezier om deze reden. 

Benieuwd naar meer?! Klik dan verder,..

De kleurtjes die ik koos voor dit vestje zijn van Durable Yarn, de Cosy extra fine variant. Echt op het moment m`n lievelingsgaren. Dit garen is super zacht en haakt heel fijn. Ik kan m`n lievelingshaaknaald van 3,5mm gebruiken en de kleuren, precies wat ik in gedachten had. Ik koos voor ivory, linnen, taupe, light blue, jeans blue en navy. Ik ben niet van het spierwit, vandaar dat ik veelal kies voor ivory, wat net een iets warmere tint is voor wit. Met kleding probeer ik dit ook te doen. Wit maakt mij heel wit, terwijl ivory dat niet doet. Grappig hΓ©?! De basis van het vestje wilde ik rustig houden, want eerlijk gezegd ben ik niet zo van de kleurtjes. Ik koos ervoor om de kleur linnen te gebruiken als laatste toerkleur, aan-elkaar-hecht kleur en afwerkingskleur. Hierdoor oogt, voor mij, het vestje niet te druk. Het boord maakte ik met een speciale steek, die ik dus kwijt was voor de boorden langs het vestje. Oh..`k heb gezocht, ik kon wel huilen, want ik was daar zo enorm trots op dat ik die steek onder de knie had en nu wist ik echt niet meer hoe ik dat gedaan had. Op youtube verschillende boordsteken bewonderd, maar dat waren ze niet. Toen heb ik het boordje iets uitgehaald om te zien hoe ik het gehaakt had en jawel hoor..ik wist het weer, zo was het. Hihi..meestal schrijf ik alles op, maar dit keer schijnbaar niet, want kon het nergens vinden. Ik gebruik voor het opschrijven een speciaal haakschriftje. Daar schrijf ik bijvoorbeeld de toeren op die in een bepaalde kleur gehaakte mogen worden  en stukjes garen die ik gebruikte heb voor een bepaald project. Misschien wel leuk om een keer te laten zien?!


Toen het vestje klaar was ben ik op zoek gegaan naar een setje kleding die er leuk bij staat. Ik koos voor een donker spijkerrokje met een lichtblauw blousje. Aan de mouwen en kraag van het blousje zitten rouseltjes, wat super leuk is omdat ik de mouwen onder het vestje uitlaat komen. Het vestje draag ik als jasje. Onder het rokje draag ik een donkerblauwe panty en zandkleurige laarsjes. Helemaal blij mee. 


Ik ben heel benieuwd wat je van het Vestywo-vestje vind. Laat je het me weten in een reactie?! 
En wie weet zie ik je wel op de brei- en haakdagen in Nijkerk?! Bestel je tickets online, dat kun je hier doen: Ticket brei- en haakdagen Nijkerk.

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je een reactie achter laat!