vrijdag 9 februari 2024

Natuur- Avontuur: Rondje Laarder Wasmeer in Laren,..


Wandelen in Laren, net achter Baarn is echt een aanrader. We wandelde het Rondje Laarder Wasmeer en wat heb ik genoten van deze wandeling. Het zonnetje scheen met haar warme zonnestralen, de lucht was strakblauw en het had zelfs een beetje gevroren. Op het water lag hier en daar een dun laagje ijs, wat, als je wat dichterbij kwam, zachtjes kraakte. We wandelde de wandeling door de groene pijltjes te volgen, maar we waren afgeleid door iets nieuws en wilde daar ook een kijkje nemen. Rondom de berg Anna`s Hoeve is er het één en ander vernieuwd, zo zou er een vlonderpad zijn aangelegd, maar die lag geheel onder water, zo jammer. Op de berg hebben ze een uitkijkpunt gemaakt, we wandelde de trap op en hadden prachtig uitzicht over het Laarder Wasmeer. Ik haalde m`n picknickspulletjes uit de tas en onder het genot van het uitzicht, dronken we onze warme thee op. Picknicken in de natuur in januari, het kan!

Benieuwd naar meer?! Klik dan verder,..

We parkeerde onze auto bij Theehuis `t Bluk in Laren (je rijd hiervoor een onverhard pad op). Gelijk al bij het uitstappen merkte we op dat we niet de enige waren. Het was druk, maar wat wil je als je op een zaterdag gaat wandelen?! We sloegen linksaf richting het wandelpad die aangegeven staat met groene pijltjes. We begonnen de wandeling in het zand, hopend op een kudde koeien zodat we die konden fotograferen, we zagen wel hun drolletjes voorbij komen, maar geen koe gezien. We wandelde verder langs het water, waar in de verte de Schotse Hooglanders stonden te grazen. Op het water lag een dun laagje ijs en wanneer je er dichtbij kwam staan, hoorde je het ijs kraken. Ik maakte een foto van het water met op de achtergrond de Schotse Hooglanders. Bij thuiskomst viel mij wat op, op de foto rechts in beeld. Ik ben benieuwd of jou het ook opvalt?!


We wandelde verder en zagen op een bordje `vissteiger` staan. Ik ben dol op vlonderpaden, dus ik dacht, wie weet is dat wel een fotogeniek plekje, zo`n steiger. We wandelde richting de vissteiger en kwamen bij een geheel vernieuwd aangelegd wandelomgeving. We wandelde over een brug die ons naar de vissteiger zou leiden, maar die hield opeens op vanwege het hoge water. De vissteiger stond compleet onder water en niet een klein beetje, alleen de reling stond nog boven het water. Waar de watervogels heerlijk gebruik van maakte en er bovenop zaten. Zo`n leuk gezicht. We wandelde terug en ontdekte ik een trap naar een uitkijkpunt. Eenmaal boven aangekomen hadden we prachtig zicht op het Laarder Wasmeer. Echt prachtig om te zien, zo genieten. Ik had warme thee mee, dus schonk ik in het meegenomen Bunzlau Castle servies de thee in. De eerste picknick in de natuur in januari, zo leuk! Het waaide wel hard daar bovenop die berg, dus de picknick was van korte duur, we vervolgde onze weg.


Op de foto in het midden zie je m`n nieuwe, gewonnen wandelschoenen van Bashoe. Ik won ze bij Arja en kreeg ze opgestuurd door Bashoe, het zijn prachtige zandkleurige wandelschoenen en ze zitten me toch lekker. Onder de schoen zit een hoge zool, waardoor de bovenkant van de schoen niet gelijk vies wordt en het loopt zo lekker. Wat ik er helemaal leuk aan vind is dat ik ze me gezellige sokken aan kan trekken en ze dan ook nog leuk staan bij m`n outfit. Heel blij met m`n gewonnen wandelschoenen.

En is het je opgevallen wat ik zag op de foto?! Het waterplasje vooraan is in de vorm van een hartje, zie je dat?! Zo bijzonder mooi!

Benieuwd of jij ook deze wandelroute Rondje Laarder Wasmeer gaat wandelen of al eens gedaan hebt?! Laat je het weten in een reactie?! 


Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je een reactie achter laat!