maandag 29 januari 2024

CROCHET: Feestelijke ballonnen,..


Vandaag mag ik 33 kaarsjes uitblazen en mijn verjaardag vieren. Vanmorgen lazen we in de Bijbel, Psalm 33, waar o.a. staat: `Zing vrolijk in de Heere, loof de Heere met de harp, zing voor Hem een nieuw lied. Een prachtige oproep! Ik voel me dankbaar met alle zegeningen die ik ontvangen mag. Ze zeggen wel eens, wie jarig is trakteert, nu ben ik niet zo`n grote feestneus, maar deze leuke gehaakte ballonnetjes kun jij nu ook zelf m(h)aken. Het gratis haakpatroon vind je in dit blogbericht. Een cadeautje van mij voor jou! 

Benieuwd naar het haakpatroon?! Klik dan verder,..

Al een poosje had ik het idee om ballonnen te haken. Eigenlijk zie je vaak gehaakte slingers en dat soort feestelijkheden, maar ballonnen niet echt. Ik pakte stevig garen, de Durable Macramé en ging aan de slag. Al snel had ik precies wat ik in gedachten had en binnen mum van tijd lagen er drie ballonnetjes op de tafel. Dit zijn de kleine versies, ik wil ze ook nog eens groter maken. Het haakpatroon is eenvoudig, dus dat kan heel makkelijk aangepast worden als je ook grotere ballonnen wilt haken. Het leuke hiervan is, is dat je ze kunt ophangen met een visdraadje, zodat het net lijkt of ze zweven in de ruimte. 

Haakpatroon Feestelijke Ballonnen:

Benodigdheden:
✄ Haakgaren Durable Macramé  ✄ Haaknaald 5mm  ✄ Schaar  ✄ Vulling

Feestelijke ballonnen:
Haak een magische ring met 6 vasten
Toer 1: Haak 2 vasten in elke steek  (12v)
Toer 2: Haak 1 vaste, 2 vasten in dezelfde steek  (18v)
Toer 3: Haak 2 vasten, 2 vasten in dezelfde steek  (24v)
Toer 4: Haak 3 vasten, 2 vasten in dezelfde steek  (30v)
Toer 5-9: Haak 30 vasten
Toer 10: Haak 3 vasten, 2 vasten samen  (24v)
Toer 11: Haak 24 vasten
Vul de ballon met vulling.
Toer 12: Haak 2 vasten, 2 vasten samen  (18v)
Toer 13: Haak 18 vasten
Toer 14: Haak 1 vaste, 2 vasten samen  (12v)
Toer 15: Haak 12 vasten
Toer 16: Haak 2 vasten samen  (6v)
Toer 17: Haak 6 vasten, hecht af met een lang stuk garen.

Dit is het haakpatroon voor een kleine ballon, zo`n 15 á 20cm. Wil je een grotere ballon, haak dan na toer 4 door tot de gewenste grote. Daarna haak je de hoeveel toeren die je gehaakt heb zonder te meerdere of mindere. Dan haak je terug op de manier zoals omschreven bij toer 10-17, steeds één toer minderen, daarna een toer haken, etc. 

Vestywo patronen zijn met grote zorg gemaakt en ontworpen. Mocht er toch iets niet kloppen, meld dit alsjeblieft direct. 
Vestywo patronen zijn uitsluitend voor privégebruik. De patronen/ontwerpen van Vestywo mogen niet worden verkocht aan derden of gebruikt worden voor commerciële doeleinden.


Ik ben benieuwd naar jouw versie van de Feestelijke Ballonnen, stuur me gerust een berichtje met foto. 

Heel veel plezier van het haakpatroon en een fijne dag!


Lieve-Groetjes,
Verie

2 opmerkingen:

  1. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Nog veel mooie jaren erbij gewenst.
    Wat een leuke ballonnen. Bedankt voor 't delen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor de felicitatie! Geniet van het haakpatroon om de feestelijke ballonnen te haken!

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!