vrijdag 13 oktober 2023

Natuur- Avontuur: Wandelen bij Kasteel Groeneveld in Baarn,..


In september maakte ik een wandeling door de kasteeltuin van Kasteel Groeneveld in Baarn. Het was bar druk met hondjes en hun baasjes, want honden mogen op verschillende plekken los lopen. Ik probeerde ze te omzeilen en wandelde over grindpaadjes, smalle bruggetjes en over een hoge heuvel waarop ik prachtig uitzicht had op het water. Halverwege het wandelpad kun je rechts afslaan naar Hoeve Ravenstein waar de pompoenen in een gezellige kraampje lagen uitgestald. Pompoenen voor de sier en om te eten, zo leuk! Ook kun je daar verse groente, fruit en andere producten inslaan. Er zijn ook dieren te bewonderen, kortom weer een heerlijk herfstvakantie uitje! 

Benieuwd naar meer?! Klik dan verder,..

Ik wandelde wandelroute `Engelse Park` van 4,5km. Rode pijltjes geven de route aan en die zijn goed en duidelijk aangegeven. Parkeren kan op de grote parkeerplaats bij het Kasteel. 

Een brede laan met bomen was de eerste afslag die ik nam (ook in de hoop dat daar minder honden zouden zijn, maar helaas). Eigenlijk over het hele pad zijn honden te vinden, dus houd je niet van honden en wil je echt voor je rust wandelen? Dan is deze wandelroute niet aan te raden. 
Het was eind september en het zou die dag gaan  regenen, toch liet de zon zich heerlijk zien en ik dacht `eropuit`! Tussen de nog groene bladeren van de bomen in staat statig het kasteel, kasteel Groeneveld. Ik wandelde verder over leuke slingerende laantjes en kwam aan bij een heuvel, die de Wijnberg wordt genoemd. Deze heuvel dankt zijn naam aan de druiventeelt die hier tevergeefs werd uitgeprobeerd. De Wijnberg bood uitzicht over de achterliggende weilanden en de in chaletstijl gebouwde melkboerderij 'Wildenburg' die in 1934 werd afgebroken. 


Nadat ik genoot van de toen nog groene bladeren aan de bomen sloeg ik rechts af richting Hoeve Ravenstein.  Wat is het daar mooi, heel wat pompoenen lagen in de kraam en op een picknicktafel om bewonderd te worden. Binnen bij Hoeve Ravenstein kun je van alles en nog wat kopen. Het is echt een uitje op zich en met kinderen super leuk! Je kunt namelijk ook bij de dieren komen, bloemen plukken, een super leuk uitje voor in de herfstvakantie. Op Insta delen ze ook vaak leuke projecten waaraan kinderen kunnen deelnemen.


Ik ben benieuwd of jij ook wel eens bij Kasteel Groeneveld hebt gewandeld of dat je een bezoekje hebt gebracht aan Hoeve Ravenstein?! Laat je het me weten in een reactie?!


Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

2 opmerkingen:

  1. Leuk om hier nog meer te lezen en te zien over je mooie wandeling. De pompoenen liggen er zo gezellig bij in al die manden. Ben hier nog nooit geweest, maar wie weet ... Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel en inderdaad het is in dit seizoen prachtig om daar te wandelen! Een bezoekje aan Hoeve Ravenstein mag dan niet ontbreken! Je kunt er ook wat eten! Fijne dag!

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!