vrijdag 3 februari 2023

DIY: Lente mandje haken voor binnen en buiten,..


Ik heb zo`n zin in de lente, jij ook?! De dagen die langer worden, het zonnetje wat met haar warme zonnestralen de aarde verwarmd, de eerste bloembolletjes die hun frisgroene kopjes laten zien boven de grond. Ik kan niet wachten, daarom een fijne lente-DIY. Ik haakte een mandje met twee soorten garen waarin ik een mini mokje van Bunzlau Castle zetten. Daarin deed ik wat hooi en legde ik de leuke eitjes van de Action in. Wat veertjes erbij en het is lente in huis. Het mandje is leuk om op te hangen aan bijvoorbeeld een rugleunig van de stoel, weet je wel, zo`n ouderwetse, een kringloopgelukje! Maar ook zeker leuk voor buiten, hoe dat staat en hoe je dat doet + het haakpatroon vind je in dit blogbericht.

Benieuwd naar meer?! Klik dan verder,..

Lentemandje voor binnen
Benodigdheden
✄ Twee soorten garen  ✄ Haaknaald 3,5mm  ✄ Schaar  ✄ Bunzlau Castle Mokje  ✄ Hooi  ✄ Eitjes (Action)  ✄ Veertjes 

Aan de slag (je haakt met twee garen tegelijk):
✄ Haak een magische ring met 6 vasten
Toer 1: Haak 2 vasten in elke steek  (12v)
Toer 2: Haak 1 vaste, 2 vasten in de volgende steek  (18v)
Toer 3: Haak 2 vasten, 2 vasten in de volgende steek  (24v)
Toer 4: haak 3 vasten, 2 vasten in de volgende steek  (30v)
Toer 5: Haak 4 vasten, 2 vasten in de volgende steek  (36v)
Toer 6-16: Haak 36 vasten
Hengsel: Haak 5 vasten + 1 keerlosse
Toer 1: Haak 5 vasten + 1 keerlosse
Toer 2-41: Herhaal toer 1
Tel vanaf de eerste steek waar je begonnen bent met het hengsel, 10 steken, haak het hengsel vast met 5 vasten in de volgende 5 steken, hecht af.
✄ Neem het mokje en stop deze in het mandje.
✄ Strooit wat hooi in het mokje en leg de eitjes en veertje daarop neer.
Dat is h`m! Hang het lente mandje op een gezellig plekje in de keuken! Ook leuk om weg te geven met verse eitjes erin of paaseitjes. Stuur gerust een foto van jouw lentemandje, vind ik leuk!

© www.vvestywo.blogspot.com / www.studiovestywo.blogspot.com
Vestywo patronen zijn met grote zorg gemaakt en ontworpen. Mocht er toch iets niet kloppen, meld dit alsjeblieft direct. 
Vestywo patronen zijn uitsluitend voor privégebruik. De patronen/ontwerpen van Vestywo mogen niet worden verkocht aan derden of gebruikt worden voor commerciële doeleinden.


Lentemandje voor buiten
Benodigdheden
✄  Bunzlau Castle Mokje  ✄ Gehaakt mandje  ✄ Bloembolletjes  ✄ Mos  ✄ Veertjes

Aan de slag:
✄ Neem een bloembolletje en wikkel deze in mos.
✄ Zet het bloembolletje met mos in het mokje, leg hier en daar een veertje (doordat het best hard waaide zijn op de foto de veertjes weggewaaid).
✄ Zet het mokje in het gehaakte mandje en hang het mandje buiten op.
Tip: Zodra het bolletje is uitgegroeid, kun je er zo weer een andere inzetten. Ik wilde graag een foto maken met een wit druifje, alleen die zijn nog niet opgekomen. De sneeuwklokjes laten zich al wel zien.


Ik ben benieuwd, ga je het lente mandje ook haken en maken?! Laat het me weten in een reactie!

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

4 opmerkingen:

  1. Wat ben je al heerlijk in de voorjaarsstemming. Zag toevallig gisteren dat hier in de perken van de gemeente de narcissen er al staan. Dat is normaal altijd na onze wintersport eind februari. Maar wat heb je weer voor leuks verzonnen. Denk niet dat ik het ga maken maar ik geniet zo van je blog en al je mooie foto's.
    Fijn weekend, groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Coby en wat leuk, de eerste narcissen! Het is nu echt genieten buiten met al het moois wat uit de grond omhoog plopt! Fijn weekend!

      Verwijderen
  2. Wat een lief lente mandje! Met de eitjes of bolletjes erin geeft het 't ultieme voorjaarsgevoel.
    Hoe groot wordt het mandje ongeveer (als je met haaknaald 4 mm haakt)?
    Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Het lentemandje word 5cm hoog en 7cm breed (doorsnee). De haaknaald is 3.5mm (ik heb het net aangepast in de tekst), maar het ligt natuurlijk net welke garen je gebruikt. Fijne zonnige dag!

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!