vrijdag 4 februari 2022

CROCHET: LetItGoCAL in een nieuw jasje,..


Eindelijk, daar is het haakpatroon om de `Let it go - Lapjesdeken` te haken. Ik had beloofd het haakpatroon in januari te posten, het is ietsjepietsje later geworden. Zoals ik al eerder schreef ben ik opnieuw begonnen met de lapjesdeken, deze keer in kleurtjes van onze slaapkamer. Ik gebruik hiervoor fijne kleurtjes groen en een vleugje peach. Kun je de `Bits and Bobs kussentjes` nog herinneren?! Deze heb ik gebruikt als inspiratiebron. Elke maand haak ik zo`n tien granny`s en deze keer haak ik niet alleen thuis, maar neem ik de granny`s overal mee naar toe. Zo zijn er al herinneringen gemaakt met rondje fietsen wegbrengen met Manlief, een wandeling in het bos en onze vakantie naar Friesland. Het is namelijk een fijn project om in je tas te stoppen en mee aan de slag te gaan. Niet groot en je hebt weinig nodig, dat vind ik echt ideaal! Al neem je één bolletje mee, dan nog kun je zoveel doen! Het haakpatroon heb ik in tweeën gedeeld, in de CAL zit ook een mini cursus `loslaten`. Deze mini cursus heb ik los van het haakpatroon ontworpen en is gratis te bestellen op m`n Blogshop, Studio Vestywo.

Benieuwd naar meer?! Klik dan verder,..

Hieronder kun je de eerste granny`s bewonderen. De granny op de linkerfoto wordt de basis van de lapjesdeken. De granny rechts op de foto is de granny die 2022 weergeeft, hier haak ik dan ook 22 granny`s van die ik lekker door de lapjesdeken hutsel. Ik ben echt in m`n nopjes met deze kleurencombinatie, zo leuk! Ik vond het sowieso heel tof om de haaksters te inspireren met kleurencombinaties. Voor elk seizoen had ik een kleurencombinatie gemaakt en ook kreeg ik foto`s van interieurs om samen te kijken welke kleuren er leuk matchen. Hoe ik aan de slag ging? Zie bovenstaande foto, ik matchte net zolang met bollen garen in verschillende kleuren totdat de haakster tevreden was. Echt heel tof om te doen. 


Kom je nu ook een keer niet uit met kleuren, stuur me gerust een mailtje, dan kijk ik met je mee, vind ik leuk! De Bits and Bobs kussentjes zie je ook op de foto voor een gedeelte, ook echt een tof project, het gratis haakpatroon vind je hier: `Bits and Bobs Kussentjes`. 

Wil je heel graag aan de slag met de Let it go - Lapjesdeken?! Bestel dan het haakpatroon in de Blogshop, Studio Vestywo! De mini cursus is los te bestellen, maar krijg je er gratis bij wanneer je het haakpatroon voor de lapjesdeken bestelt. In deze mini cursus vertel ik je meer over loslaten en geef ik je tips hoe je dit kan doen. De tips zijn vooral praktisch! Ik zeg, bestel en laat het los, laat het gaan!

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

6 opmerkingen:

  1. Je hebt weer mooie kleuren uitgekozen!
    Ik haak nog even verder aan m'n granny's.
    Fijn weekend! Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk, Ilse, heel benieuwd naar jou versie van de lapjesdeken! Ik hou erg van groen in huis en een vleugje perzik mocht niet ontbreken, hihi! Fijn weekend!

      Verwijderen
  2. Wat een mooie zachte lieve combinatie is dit geworden. Heel goed dat je erover blogt want zet mij met beide benen op de grond oh ja Coby je zou wol gaan halen grrr was ik weer vergeten. Maar mijn vakantie komt eraan en ik wil een project wat ik laat liggen in ons 2e huisje. Niet dat ik steeds alles mee heen en weer sleep, begrijp je. Mijn combinatie gaat iets worden met wit-grijzen-blauw.
    Fijn weekend Verie je motiveert me weer enorm, groetjes Coby
    PS was je vakantie in Friesland leuk?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk en fijn om te horen. Dit is een super project om lekker te laten liggen in je vakantiehuis en om steeds een stukje aan te haken wanneer je er bent! Ik ben benieuwd naar jouw versie, Bunzlau-servies was je inspiratiebron, toch?! Onze vakantie in Friesland was fantastisch, zo fijn! Echt genoten samen! Fijn weekend!

      Verwijderen
  3. Wat ziet je slaapkamer er prachtig uit, het lijkt wel een luxe hotelkamer! Ik kan het weten, want ik werk in een hotel. :-)) Ik vind je kussentjes geweldig. Ik heb voor mijn dochter een wafeldeken gehaakt (moet ik nog laten zien op mijn blog), en ik denk dat zij een aanvulling van deze kussentjes heel mooi zou vinden. Leuk zeg, dat je ook kleurtips geeft! Ik vind je lapjesdeken ook prachtig. Voorlopig heb ik nog genoeg projecten, maar wie weet later nog eens.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, wat een compliment! Ik hou erg van een hotelsfeertje! Dat is dus goed gelukt?! Zeker, het haakpatroon is zo leuk en haakt heerlijk weg! Heel herkenbaar over genoeg projecten! Bedankt voor je reactie en nog een fijne avond!

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!