vrijdag 28 januari 2022

RECEPT: Fluffy banana pancakes,..


Je hebt ze vast al langs zien komen, deze heerlijk `fluffy banana pancakes`?! De opdracht was `fluffy pancakes`. Oeps, ik ben zo geen keukenprinses, maar je raad het al, ik zei alweer `ja` voordat ik er erg in had. Hihi..toch kriebelde het echt, ik haalde alle benodigdheden en ging aan de slag. Waar ik dacht dat de eerste vast zouden mislukken en ik maar hoopte dat ik genoeg ingrediënten binnen gehaald had, voor poging twee, drie, vier tot tien, lukte de eerste fluffy pancake direct en trots nam ik een sprongetje in de keuken! Wauw, het was me gelukt!  Ik vond het zo leuk om te doen, dat ik er veel te veel bakte, want ik kan je vertellen, deze stapel (zie foto) is echt heel voedzaam om alleen op te smikkelen! 

Benieuwd naar de fluffy banana pancakes?! Klik dan verder,..


Benodigdheden:
✄ 2 eieren  ✄ 2 bananen  ✄ Handjevol blauwe bessen  ✄ 1 eetlepels kokos  ✄ Schenkstroop

Aan de slag:
Prak de banaan in een kom.
✄  Doe de eieren erbij en klop het ei en de
geprakte banaan door elkaar heen.
✄ Neem wat boter en smelt deze in een 
koekenpan.
✄ Neem een soeplepel en doe een kleine 
hoeveelheid beslag in de koekenpan, 
let op dat je niet teveel doet (eventueel 
leg je eerst een ring in het pannetje).
✄ Bak het pannenkoekje aan beide zijde 
goudbruin.
✄ Maak een stapel met de pannenkoekjes.
✄ Serveer met blauwe bessen, banaan, 
kokos en schenkstroop.
EET SMAKELIJK!



Ik maakte er een stuk of tien, voor de foto legde ik er zeven op elkaar, in de kast vond ik nog cocos, echt mijn lievelings, dat vind ik zo lekker. In combinatie met blauwe bessen helemaal. De cocos strooide ik over het stapeltje heen, samen met de blauwe bessen, wat schijfjes banaan en wat stroop. Wat zo super leuk is aan dit recept dat ik eitjes van de kipjes kan gebruiken. Deze zijn super schattig, heel klein en o zo lekker!

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

4 opmerkingen:

  1. Eens zien of mijn laptop wil meewerken? Mmmm ik krijg er trek van. Volgens mij staat dit recept ook in een boek wat ik van bunzlau heb. Even zoeken.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super leuk dat het weer lukt, Coby, een reactie achter laten! Zo leuk om te lezen. Wat leuk dat je het receptenboek hebt van Bunzlau, dit is m'n eigen recept, maar wie weet staat er ook zoiets in, kun je lekker smikkelen! Fijne nieuwe week!

      Verwijderen
  2. Het ziet er heerlijk èn heel mooi uit!
    Zo leuk om de eitjes van jullie eigen kippetjes hiervoor te kunnen gebruiken.
    Ik ga het recept even opzoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super leuk idd, dat maakt het nog specialer! Ik ben benieuwd naar jouw versie ervan, lekker smikkelen! Fijne nieuwe week!

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!