vrijdag 13 maart 2020

CROCHET: Locomotief sokken uit het boek `Sokken haken`,..


Voor m`n verjaardag kreeg ik het boek `Sokken haken`, geschreven door Sascha (van de blog A la Sascha). Sascha heeft al heel wat mooie creatieve boeken op haar naam staan. En dit boek stond al een poosje op m`n verlanglijstje. Ik wilde graag sokken gaan breien. Ik herinner nog het tikken van de breinaalden als m`n Oma zat te breien, een mandje vol mooie bwolletjes naast haar. Gebreide sokken vind ik er geweldig mooi uit zien, maar het leek me super ingewikkeld. Toen Sascha met het boek `sokken haken` kwam, wilde ik dat gaan proberen. Want haken kan ik wel, dacht ik zo. Het boek ontving ik met m`n verjaardag, inclusief bolletjes Durable Soqs. Speciale bolletjes waarmee je sokken kunt (breien en) haken. Ik ontving de kleuren wit, taupe en donkerblauw. M`n favorietjes! Ik bewonderde het boek, er staan maar liefst 10! verschillende sokken in. Sascha adviseerde via IG om te beginnen met een basissokken-paar, maar ik zag de `locomotief` sokken en was verkocht. Die moesten het worden. Ook omdat ik 3 bolletjes Durable Soqs gekregen had. Ik ging aan de slag en wonderbaarlijk ging het nog goed ook. Het patroon zag er ingewikkelder uit als dat het in werkelijkheid was. Ik dacht, `ik begin gewoon en zie wel waar ik strand.` Nou, dat stranden is niet gebeurd, want binnen een paar dagen had ik sok 1 al af. Wat ik dan wel jammer vind is dat je er dan nog één moet haken, hihi! 





In een mum van tijd had ik ook sok 2 af en kon ik ze aan. Zo heerlijk warm zijn ze! Heerlijk voor de avonden, pyjama aan en coconnen maar! Ik wilde geen super hoge sokken, dus ben ik bij toer 52 gestopt en heb ik 4 toeren gehaakt in donkerblauw voor de rand. Ik vind juist het subtiele, een klein randje, het mooist. Ik wil ze ook aan gaan doen met m`n regenlaarsjes, deze zijn niet zo hoog, dus komt de sok er boven uit, wat ik wel super leuk en mooi vind staan.

Ik ben super blij met m`n zelfgehaakte sokken en ik wil eigenlijk heel graag nog een paar sokken gaan haken. Ik heb namelijk m`n bwolletjes uitgezocht en daar kwam ik zomaar nog 2 witte Durable Soqs tegen en ik weet ook al welke ik ga haken. Wie weet dat ik ze binnenkort kan laten zien aan je?!

Heb je ook wel eens sokken gehaakt, of brei je ze liever? Laat het weten in een reactie! Wil je graag aan de slag met het boek `Sokken haken`, bestel het boek dan hier: `Sokken haken`. Het is echt een aanrader! Ik ben benieuwd aan welke sokken jij gelijk wilt gaan beginnen!

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

14 opmerkingen:

  1. Hey Verie,
    Wauw, wat een mooie sokken. Echt super gaaf. Ik heb van de week het boek ook binnen gekregen en zeker bij het zien van jouw sokken wil ik snel aan een paar beginne. Heel mooi.
    Fijn weekend.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat super leuk! Het is ook erg leuk om te doen! Dankjewel, 'k ben d'r zo blij mee! Ze zitten heerlijk warm en ze zijn zo leuk!

      Fijn weekend!
      Liefs, Verie

      Verwijderen
  2. Ik brei lirver dan dat ik haak. Ze zien er mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gebreide sokken zien er ook heel mooi uit! Dankjewel voor het compliment! Ik ben er heel blij mee!

      Fijne avond!
      Liefs, Verie

      Verwijderen
  3. Ik doe beiden even graag, sokken breien duurt wel wat langer. Het haken van de sokken van Sacha heb ik van heel dichtbij meegemaakt, hihi. Mijn naam staat zelfs in het boek, als tester.
    Fijne groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat geweldig leuk, Sofie! Een prachtig boek waaraan je hebt meegewerkt!

      Fijne dag!
      Liefs, Verie

      Verwijderen
  4. Wat een mooie sokken.
    M'n moeder breit heel veel sokken. Stuk voor stuk mooie exemplaren in heel sobere tinten en ook heel kleurrijk.
    Zelf heb ik nog nooit sokken gebreid of gehaakt. Wie weet ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is zo leuk om te doen! Echt een aanrader! Wat leuk dat je moeder zoveel sokken breit! Dankjewel voor je reactie!

      Fijne dag!
      Liefs, Verie

      Verwijderen
  5. Wat een geweldig leuke sokken zeg, de kleuren super! Zo knap dat jij dit kan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Met goed lezen, proberen en doorzetten kom je een heel eind. De patronen staan duidelijk beschreven, met ook tekeningen erbij, dus dat maakt het voor mij goed om te doen!

      Fijne dag!
      Liefs, Verie

      Verwijderen
  6. Ik zou altijd nog ooit eens sokken willen breien maar haken is misschien ook wel een tof idee......... Ik vind ze fantastisch.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Wat super leuk om te horen! Ze zijn ook echt geweldig! Ik heb ze aan als `sloffen` over m`n dagelijkse sokken heen en ze zitten zo heerlijk cosy! Echt een aanrader hoor! Sokken breien blijft ook zeker op mijn lijstje staan. Geniet van de zon (in hoeverre dat kan).

      Liefs, Verie

      Verwijderen
  7. Wat zijn ze mooi! Knap hoor. Ik draag graag gebreide sokken. maar hel eerlijk, ik laat ze breien. Door omaatjes die het voor de kerk doen. Kost niets en ze zijn prachtig. Dus ja....maar misschien moet ik ook eens aan het haken beginnen.Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat ontzettend leuk zeg, dat ze gebreid voor je worden. Dankjewel, 'k vind sokken haken heel leuk om te doen en dit paar draag ik zoveel. Had ik eerlijk gezegt, niet gedacht, hihi! Ik gebruik ze gewoon als 'sloffen'. Heerlijk, zo lekker warm! Echt een aanrader, ik zeg: 'doen'!


      Fijne dag!
      Liefs, Verie

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!