vrijdag 13 december 2019

CROCHET: Feestelijk boompje & Bye 2019,..


Het laatste blogbericht van 2019! Ik was nog veel van plan en had nog heel wat leuke ideeën om met je te delen voor de aankomende feestdagen, maar de studie bracht even roet in het eten. Afgelopen week maar liefst 3 examens mogen maken en hiervoor moest ik echt heel veel leren. Ik ben bekaf en bedacht me dat ik daar echt wat aan moest gaan doen. Voor de aankomende weken staat er dus heel veel knutselen, wandelen en nog veel leuke en gezellige ontspannen dingen op de planning. Verder wilde ik geen `druk` in de zin van opdrachten meer, dus heb ik besloten dat dit m`n laatste blogbericht is van 2019! 




In dit blogbericht vind je het haakpatroon van een feestelijk boompje. Ik heb het boompje zo genoemd omdat ik het op dit moment een feestje vind dat ik `even` klaar ben met de studie en lekker  mag uitrusten. De inspiratie om het boompje te maken kreeg ik opnieuw doordat ik heerlijk in het bos aan het struinen was. We maakte een wandeling met een heerlijk warm zonnetje op ons bolletje en het was zo mooi in het bos. Heel diep in het bos stonden er opeens allemaal kleine (kerst)boompjes heel dicht op elkaar en dit stond zo schattig dat ik dacht; `laat ik hier wat mee gaan doen.` Ik nam takjes uit het bos mee en maakte het feestelijk boompje. Het haakpatroon is weer fijn gratis, zodat je gelijk aan de slag kunt gaan. 



Wat heb je nodig:
& 1 bolletje Yarn.and.colors. Must-have, kleur 092 Pea Green
& Haaknaald 3.5mm
& Takje uit het bos
& Schaar, vulling en stompe naald

Aan de slag:

Feestelijk Boompje Mini (2x):
Haak 10 lossen + 1 keerlosse
Toer 1: Haak 10 vasten + 1 keerlosse
Toer 2: Haak 2 vasten samen, 6 vasten, 2 vasten samen (8 vasten) + 1 keerlosse
Toer 3: Haak 8 vasten + 1 keerlosse
Toer 4: Haak 2 vasten samen, 4 vasten, 2 vasten samen (6 vasten) + 1 keerlosse
Toer 5: Haak 6 vasten + 1 keerlosse
Toer 6: Haak 2 vasten samen, haak 2 vasten, 2 vasten samen (4 vasten) + 1 keerlosse
Toer 7: Haak 4 vasten + 1 keerlosse
Toer 8: Haak 2x 2 vasten samen (2 vasten) + 1 keerlosse
Toer 9: Haak 2 vasten samen (1 vaste), hecht af.

Tussenstukje Boompje Mini:
Haak 3 losse + 1 keerlosse
Toer 1-29: Haak 3 vasten + 1 keerlosse
Toer 30: Haak 3 vasten, hecht af.

Feestelijk Boompje Medium (2x):
Haak 20 lossen + 1 keerlosse
Toer 1: Haak 20 vasten + 1 keerlosse
Toer 2: Haak 2 vasten samen, 16 vasten, 2 vasten samen (18 vasten) + 1 keerlosse
Toer 3: Haak 18 vasten + 1 keerlosse
Toer 4: Haak 2 vasten samen, 14 vasten, 2 vasten samen (16 vasten) + 1 keerlosse
Toer 5: Haak 16 vasten + 1 keerlosse
Toer 6: Haak 2 vasten samen, haak 12 vasten, 2 vasten samen (14 vasten) + 1 keerlosse
Toer 7: Haak 14 vasten + 1 keerlosse
Toer 8: Haak 2 vasten samen, 10 vasten, 2 vasten samen (12 vasten) + 1 keerlosse
Toer 9: Haak 12 vasten + 1 keerlosse
Toer 10: Haak 2 vasten samen, 8 vasten, 2 vasten samen (10 vasten) + 1 keerlosse
Toer 11: Haak 10 vasten + 1 keerlosse
Toer 12: Haak 2 vasten samen, haak 6 vasten, 2 vasten samen (8 vasten) + 1 keerlosse
Toer 13: Haak 8 vasten + 1 keerlosse
Toer 14: Haak 2 vasten samen, 4 vasten, 2 vasten samen (6 vasten) + 1 keerlosse
Toer 15: Haak 6 vasten + 1 keerlosse
Toer 16: Haak 2 vasten samen, 2 vasten, 2 vasten samen (4 vasten) + 1 keerlosse
Toer 17: Haak 4 vasten + 1 keerlosse
Toer 18: Haak 2x 2 vasten samen (2 vasten) + 1 keerlosse
Toer 19: Haak 2 vasten samen (1 vaste), hecht af.

Tussenstukje Boompje Medium:
Haak 3 losse + 1 keerlosse
Toer 1-39: Haak 3 vasten + 1 keerlosse
Toer 40: Haak 3 vasten, hecht af.

Feestelijk Boompje Groot (2x):
Haak 30 lossen + 1 keerlosse
Toer 1: Haak 30 lossen + 1 keerlosse
Toer 2: Haak 2 vasten samen, 26 vasten, 2 vasten samen (28 vasten) + 1 keerlosse
Toer 3: Haak 28 vasten + 1 keerlosse
Toer 4: Haak 2 vasten samen, 24 vasten, 2 vasten samen (26 vasten) + 1 keerlosse
Toer 5: Haak 26 vasten
Toer 6: Haak 2 vasten samen, 22 vasten, 2 vasten samen (24 vasten) + 1 keerlosse
Toer 7: Haak 24 vasten + 1 keerlosse
Toer 8: Haak 2 vasten samen, haak 20 vasten, 2 vasten samen (22 vasten) + 1 keerlosse
Toer 9: Haak 22 vasten + 1 keerlosse
Toer 10: Haak 2 vasten samen, 18 vasten, 2 vasten samen (20 vasten) + 1 keerlosse
Toer 11: Haak 20 vasten + 1 keerlosse
Toer 12: Haak 2 vasten samen, 16 vasten, 2 vasten samen (18 vasten) + 1 keerlosse
Toer 13: Haak 18 vasten + 1 keerlosse
Toer 14: Haak 2 vasten samen, 14 vasten, 2 vasten samen (16 vasten) + 1 keerlosse
Toer 15: Haak 16 vasten + 1 keerlosse
Toer 16: Haak 2 vasten samen, haak 12 vasten, 2 vasten samen (14 vasten) + 1 keerlosse
Toer 17: Haak 14 vasten + 1 keerlosse
Toer 18: Haak 2 vasten samen, 10 vasten, 2 vasten samen (12 vasten) + 1 keerlosse
Toer 19: Haak 12 vasten + 1 keerlosse
Toer 20: Haak 2 vasten samen, 8 vasten, 2 vasten samen (10 vasten) + 1 keerlosse
Toer 21: Haak 10 vasten + 1 keerlosse
Toer 22: Haak 2 vasten samen, haak 6 vasten, 2 vasten samen (8 vasten) + 1 keerlosse
Toer 23: Haak 8 vasten + 1 keerlosse
Toer 24: Haak 2 vasten samen, 4 vasten, 2 vasten samen (6 vasten) + 1 keerlosse
Toer 25: Haak 6 vasten + 1 keerlosse
Toer 26: Haak 2 vasten samen, 2 vasten, 2 vasten samen (4 vasten) + 1 keerlosse
Toer 27: Haak 4 vasten + 1 keerlosse
Toer 28: Haak 2x 2 vasten samen (2 vasten) + 1 keerlosse
Toer 29: Haak 2 vasten samen (1 vaste), hecht af.

Tussenstukje Boompje Groot:
Haak 3 losse + 1 keerlosse
Toer 1-59: Haak 3 vasten + 1 keerlosse
Toer 60: Haak 3 vasten, hecht af.

Haak het tussenstuk aan de 2 feestelijke boompjes vast. Kijk zelf wat je het mooiste vind, met een rand aan de voorkant of juist aan de achterkant. Het is allebei mogelijk. Hecht je draad af en vul het boompje ietswat op met vulling. Steek het takje onderaan door de opening en hecht af met een naald en draad. Je feestelijke boompje is af! Maak er gezellig wat bij elkaar of geef ze weg als cadeautje!


Ik ben heel benieuwd of je aan de slag gaan met het #feestelijkeboompje, laat je het me weten in een reactie?! 

 Ik wil je bedanken voor het lezen van de blogberichten in 2019 en voor je reacties. Super leuk om deze steeds weer te mogen lezen, ik word hier echt heel blij van! Voor 2020 staan er super toffe opdrachten en projecten op de planning en ik hoop je daarin zeker mee te nemen, volgend jaar! Woeps, wat klinkt dat hè?! Ik wens je heel fijne Kerstdagen en alvast de beste wensen voor 2020! Voor diegene die de maand december (ook) moeilijk vinden wens ik je heel veel sterkte, maar bovenal de liefde van God toe! 

Lieve-Groetjes,
Verie

10 opmerkingen:

  1. Geniet van je rust, en het vrij zijn. Hele fijne kerstdagen en een sprankelend 2020 gewenst!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Denk aan jezelf, geniet van je ontspanningsmomenten en succes met de studie!
    Fijne feestdagen en tot in 2020.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel en lief van je, Coby! Doe ik hoor, vanmorgen lekker beetje uitgeslapen en net een wandelingetje gemaakt! Vanmorgen bij het naar buiten kijken straalde de regenboog me zo mooi tegemoet, echt bijzonder! Fijn weekend!

      Liefs, Verie

      Verwijderen
  3. Hey Verie,
    Wat een leuke boompjes, dankjewel voor het patroon. Ik wens je een prettige kerstdagen toe een gelukkig, gezond en creatief 2020 gewenst. Ik hoop dat je lekker tot rust komt.
    Fijn weekend.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Emily, dat hoop ik ook! Heel veel haakplezier met het feestelijk boompje haken! Echt een fijn projectje voor tussendoor! Fijn weekend!

      Liefs, Verie

      Verwijderen
  4. Wat leuke boompjes erg leuk gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een lief boompje! Mooie foto's.
    In onze kerstboom hangen (andere) gehaakte boompjes. Staat zo gezellig.
    Geniet van het laatste stukje 2019. Voor 2020 alvast veel gezondheid en creativiteit gewenst.
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Wat leuk dat je ze in de boom hebt hangen. Fijne nieuwe week!

      Liefs, Verie

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!