vrijdag 25 januari 2019

TRIP: Boekfeestje Rondom Thuis & Rond kussen met blaadjes en besjes & Chunky Wanten,..

Het is alweer even geleden, vorig jaar, om precies te zijn mocht ik aanwezig zijn op het boekfeestje van Nienke (van de blog Mooi van draad). Het boekfeestje werd gehouden bij RitsIn in Zwolle. Een super gezellig en leuk winkeltje aan de rand van Zwolle. Je hoeft niet de hele stad door en kunt er ook goed parkeren, voor mij echt een must. Het was die dag regen- en stormachtig, maar daardoor niet minder leuk om te gaan. Door weer en wind reed ik richting Zwolle en kwam ik aan bij RitsIn. Nienke lanceerde haar boek Rondom Thuis, een boek die echt bij haar past. Nienke vind het niet erg om thuis te zijn, voor haar is thuis een plek waar ze werkt en haar creativiteit laat stromen. Haar hoofd heeft genoeg ideeën voor een meter aan boek. En dat is gelukt, Rondom Thuis! Een boek die echt het THUIS-gevoel geeft en waar je zo heerlijk mee op de bank gaat zitten en lekker snuffelend nieuwe ideeën op doet. Nienke houd o.a. van haken, breien en borduren en daar staat dit boek vol van. Kom ik neem je mee..





De eerste 2 plaatjes zijn van Nienke (@mooivandraad), ik vond het zulke mooie plaatjes dat ik ze ook gebruik hierop het blog. De stad zo mooi getekend en de uitnodiging om naar het boekfeestje te komen. Nienke houd van de lieflijkheid en de warmte waarmee ze andere trekt en dat trekt mij aan Nienke en haar boek Rondom Thuis

Op een grote wand in de winkel van RitsIn waren de projecten uit het boek Rondom Thuis geëtaleerd. Ik zag gelijk 3 favorieten en dat zijn: 1. Het ronden kussen met blaadjes en besjes, 2. De chuncky wanten en 3. De tas met de blaadjes erop. Ik ben heel benieuwd of je ook een top 3 hebt uit het boek Rondom Thuis?! Laat je het me weten in een reactie?!

Het boek kreeg ik thuisgestuurd per post. Ik kreeg eerder al een e-mail van Nienke met de vraag of ik uit het boek een project wilde maken en hierover een blogbericht wilde schrijven. Nou, dat vind ik super leuk om te doen! Ik was mega enthousiast toen het boek op de deurmat viel en ik er echt in kon bladeren (en zoals de meeste nu wel weten: er even aan kon ruiken! Ik vind nieuwe boeken zo enorm lekker ruiken, oeps!). Ik kreeg gelijk zin om aan de slag te gaan. Toch heb ik me netjes ingehouden, eerst het project af waar ik mee bezig was. Nadat ik het pakketje binnen kreeg om het ronde kussen met blaadjes en besjes te gaan haken kon ik me niet meer inhouden en ging ik aan de slag. Gelukkig was het project waar ik mee bezig was toen ook af!

Ik heb het boek meegenomen en laten signeren door Nienke en ook in dit boek staat een lief, persoonlijk, mooi woordje. Dankjewel, Nienke!


Hierboven zie je Nienke zitten, ze heeft een prachtig vestje aan die ze zelf geborduurd heeft, echt zo knap en mooi! Daarnaast de signeertafel met de prachtige boeken Rondom Thuis. Het boek is lekker dik en telt maar liefst 128 pagina`s en 19 projecten! Het persoonlijke woordje van Nienke in het boek is lekker lang en heerlijk om te lezen. Zomaar een kijkje in haar leven. Daarna komen gelijk de projecten. De projecten staan met beelden, patronen (ook om te borduren) en met duidelijke tekst uitgelegd. Tussendoor staan er prachtige foto`s van vakantielanden in het boek, zodat je zo heerlijk weg kunt wanen. In het laatste gedeelte van het boek staat een uitleg over de haak, brei en borduursteken. Super handig, vooral voor mij de borduursteken, want dat had ik nog niet zoveel gedaan. Het is een prachtig boek geworden! Het boek is te bestellen bij Nienke op haar blog, klik Rondom Thuis aan en bestel het boek!

_____________________________________________________________________

Een paar maanden voordat het boek Rondom Thuis uitkwam kreeg ik een e-mailtje met de vraag of ik een project uit het boek wilde maken en hierover een blogbericht wilde schrijven. Dat leek me ontzettend leuk en ik zei; `ja`. Ik wist nog niet precies wat ik wilde maken, wel had ik in me hoofd het ronde kussen. Dit kussen had ik al mogen bewonderen op de KreaDoe 2018. Nienke had een eigen standje met wat projecten uit het nieuwe boek, zo tof! Ik ben dan ook voor het kussen gegaan. De bolletjes garen kreeg ik toegestuurd door Durable, het is de versie cosy, een heerlijk zacht garen. Het splijt alleen wel, maar doordat het zo mooi is en zo lekker zacht kan ik daar wel doorheen zien. Ik koos voor de kleuren; Ivory (326), Marine (321), Forest Green (2150), Vintage Blue (2122) en Ocher (2182). De basis heb ik met Ivory gehaakt, de kleur om kleur met Marine, Vintage Blue en Ocher en het boorduursel met Forest Green. Ik heb (tot nu toe) nog geen besjes geborduurd. Ik vond het takje met het groen zo ook al heel mooi en anders vond ik het kussen een beetje druk worden. Het kussen heb ik echt overal gehaakt, een heerlijk project waar je niet veel hoeft na te denken. Ik nam het project zelfs mee naar Zwitserland. In de sneeuw aan de haak met zelfs me skies nog aan!


Nadat ik alles in elkaar gezet heb, ik gebruikte trouwens voor het project haaknaald 5, er staat in het boek 5,5, maar deze haaknaald had ik niet, vandaar een halve haaknaald kleiner. De grote blijft hetzelfde, want ik had zelf te kort aan bollen. Daardoor duurde het ook even dat dit blogbericht online kwam te staan. In het boek staat 6 bollen, ik heb er 8 gebruikt en kom ook op 53cm doorsnee. Bij het garenpakket kreeg ik zelfs een kussen op maat van Durable. Echt zo tof en nadat ik de kussens af had, was ik reuze benieuwd of het kussen te klein zou zijn. Het past precies, echt geweldig, ik ben zo blij! Hieronder het resultaat!


Matching met het magazine van Ariadne atHome en het prachtige servies van Flora Castle, maakt dit plaatje echt compleet. Ik vind het kussen echt heel tof als soort van bijzettafel. Ik vind het namelijk heerlijk om op de grond te zitten. Ik kan er zelfs bovenop gaan zitten of lekker in je rug! Ideeën genoeg, maar voor nu ligt ze mooi te zijn! Kan ik er voorlopig fijn naar kijken. Het borduren vind ik nog steeds een dingetje, ik moet echt nadenken hoe ik een steek goed neerzet. Ik vind het daarom heel wat dat ik een nieuwe steek geleerd heb, de dakpansteek, hihi! Echt geweldig!

Niet alleen het ronde kussen met blaadjes en besjes maakte ik uit het boek Rondom Thuis, ook de chunky wantjes stonden op de planning en omdat ik toch moest wachten tot de bolletjes geleverd werden, dook ik me bwollendoos in op zoek naar chunky garen. Ik vond het! Wel 2 verschillende kleuren, maar hé, ik hou ervan om het net iets meer `eigen` te maken. De wanten waren in een avond klaar volgens mij. Ik heb ze helemaal gehaakt, de onderrand stond eigenlijk beschreven om te breien, maar ook deze breinaald had ik niet. Ik had net geleerd hoe ik de boordsteek moest maken (te zien in het vestje die ik voor mezelf mhaakte) en ging aan de slag. Ook hier vond ik het borduurpatroon best ingewikkeld en heb ik zelf bloemetjes erop geborduurd. De wanten mochten ook mee naar Zwitserland en daar kon ik ze prachtig vastleggen. Bij thuiskomst kon ik ze opnieuw aan afgelopen week, want hoe mooi deze witte wereld. 


Een heel lang blogbericht, ik had je zoveel te vertellen! En dat is nog niet alles! Ik heb nog een nieuwtje! Je merkt vast wel dat ik iets minder op me blog `aanwezig` ben. Ik kreeg van sommige al de vraag of ik gestopt was?! Zo lief! Nee, ik ben niet gestopt, maar ik blog wel minder. Dit doordat ik met de opleiding pedagogische medewerker kinderopvang begonnen ben. Al lang zit deze droom in m`n hoofd en kinderen zitten in me hart, om dit samen te voegen heb ik gekozen voor deze opleiding. Ik hoop dat ik met deze opleiding op een creatieve manier kinderen met een rugzakje kan begeleiden. Je steunt me door me te blijven volgen en te reageren op de blogberichten!

Ik ben benieuwd wat je van het boek Rondom Thuis vind en ben je net zo enthousiast als ik?! Bestel het boek dan snel door te klikken op: Rondom Thuis!

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

www.mooivandraad.nl
Dit blogbericht is deels gesponsord door Mooivandraad en Durable.

12 opmerkingen:

  1. Het is inderdaad een heel leuk boek. Ook ik had de regen getrotseerd en het boek gehaald bij Rits-In. Ik ga net beginnen aan een project uit haar vorige boek, dus wat ik hier uit ga maken, dat weet ik nog niet.
    Leuk dat je begonnen bent met een opleiding, Heel veel succes!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk, ik heb je niet gezien! Je woont daar natuurlijk, niet aan gedacht. Veel succes met het zelfmaken. Dankjewel, komt vast goed! Fijne dag!

      Verwijderen
  2. Wat een gezellig bericht om te lezen.
    Je hebt weer mooie dingen gemaakt.
    Ik heb dit mooie boek ook. Nog niets uitgemaakt. Maar ook heerlijk om in te bladeren.
    Succes met je opleiding!
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Prachtig boek hé?! Er staan zoveel mooie projecten in, alvast veel fröbelplezier! Fijne dag!

      Verwijderen
  3. Wat een inspirerend blogbericht, ik wil het boek ook haha! En wat een mooie kleuren heb je voor het kussen gekozen, ziet er prachtig uit Verie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, wat een lieve woorden! Ik zou zeggen, klik op de link en bestel het boek! :) Het boek is echt aan aanrader! Fijne dag!

      Verwijderen
  4. En natuurlijk succes met je opleiding!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, komt vast goed! Tot nu toe heel leerzaam en super leuk!

      Verwijderen
  5. Heb het boek ook. Her ronde kussen staat op m'n lijstje om te maken. De kleuren al uitgezocht....vond t best prijzig worden bij elkaar...n9g niet gekocht dus��.
    Succes met je opleiding en superleuk dat je bij de lanceting mocht zijn en 'proefproject' mocht haken!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat je het boek ook hebt! Ik begrijp wat je bedoelt, niks os verplicht om aan het merk garen te doen wat er beschreven in het boek staat. Je kunt ook ander garen gebruiken. Ik zou alleen dan wel letten op de dikte van het garen, de lengte en welke haaknaald je gebruikt. Zelf kijk ik hier ook na, dus laat je zeker niet afleiden! Het project te te leuk om niet te maken!
      Dankjewel en fijne avond!

      Verwijderen
  6. Haha te snel getypt op telefoon zie ik,maar daar lees je wel doorheen denk ik😅

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!