vrijdag 28 april 2017

♡ Knotten Fourtune CAL2017 & Week 3 1-4


Jaha, het is echt waar, alweer vier weken om en opnieuw een prachtige vierkant klaar!
Het is zo leuk om te doen, ik wist van te voren niet dat ik dit zo leuk zou vinden.
Elke week een nieuw patroon uitproberen en erover bloggen, super leuk om te doen!

Op IG kun je het hele proces volgen van de Knotten Fourtune CAL2017, daar plaats ik namelijk elke week een feed, op FB zou ik dit om de week doen, maar ik merk dat bij mij FB afneemt en ik meer op IG zit, persoonlijk heeft dat meer mijn voorkeur en werkt fijner.

De eerste twee weken staan ook online op dit blog en als je het leuk vind kun je HIER! naar het allereerste blogpost bericht gaan en HIER! naar de eerste vier weken, HIER! naar de tweede vier weken, en dit blogbericht gaat over de derde vier weken.
De volgende vier weken zijn dus de laatste, ik denk dat ik het best ga missen, hihi!
Maar ook krijg ik meer tijd voor andere leuke haakwerkjes, zin in!

Kom ik neem je mee,..




Week 1, prachtige kleurencombinatie, donkerblauw en deminblauw, en een bijzonder steekje, als je zo kijkt lijkt het wel verwerkte macramé, zo mooi geknoopt.
Het garen ben ik ook echt blij mee dat ik dit mag testen, persoonlijk zou ik dit niet snel kopen, nu dus wel doordat ik het echt heel goed en mooi garen vind (ondanks dat het wel snel splijt).
Het garen voelt heel zacht en je haakt zo heerlijk door.
Voor m`n vriendinnetje mag ik een opdrachtje uitvoeren met ook een bolletje van dit garen in de kleur taupe, ik denk dat ik het opdrachtje nog wel laat zien in een blogpost.


Week 2, een steekje die super de super strak trekt en hierdoor mijn hele vierkantje niet echt heel mooi geworden is, snik, jammer!
De kleuren die ik gebruikte in week twee zijn deminblauw en wit en de steek wordt ook wel de kruis-steek genoemd doordat je achteraf een kruisje in je werk ziet.
De feed die ik plaatste op IG was precies in de week van Pasen, vandaar de prachtige tekst erbij op de eerste foto hierboven, `Hij leeft!`.
Dan mogen we getuigen van Hem Die is opgestaan en lichtjes zijn in deze donkere wereld!


Week 3, opnieuw een favoriete week met de kleuren donkerblauw en taupe, zo`n prachtige kleurencombinatie vind ik dat.
De steek is de schelpen-steek, echt heerlijk om te haken, niet moeilijk en ook dit valt soepeltjes, wat ik al schreef dat week twee strak trok, dat is heel duidelijk te zien bij week drie.
Je ziet week één en week drie uitsteken bij week twee, jammer, maar niks aan te doen, ondanks dat ik trouwens bij week twee een grotere haaknaald gebruikt heb, wat ook gezegd werd bij het patroon.
Bij mij mocht het niet baten, helaas.


Week 4, een heerlijke week in veel kleuren, donkerblauw, lichtblauw, taupe en wit.
De steek was een makkie en wat zo leuk was, deze keer hoefde ik niet verder erbovenop (om het zo maar te zeggen) te haken, maar aan de zijkant, echt heel leuk dit patroon.
Eigenlijk zeg ik steeds dat het een vierkant is, maar deze week is voor mij een rechthoek geworden, hihi..ik denk dat het komt doordat week twee strak trekt, maar zeker weet ik het niet.
Ik vind het grappig, iets anders als een vierkant.


Hierboven zie je de lapjes bij elkaar, de onderste is helemaal uitgestald, week drie (deze week), die daarboven week twee en de bovenste is week één.
Leuk om te zien zo bij elkaar, vind je niet?!

Ik ben benieuwd of je ook begonnen bent aan de Knotten Fourtune CAL2017?
Je kunt ook nog steeds aanhaken, deze week begin ik aan de laatste week, week vier, doe je mee?
De patronen kun je vinden op de blog van Knotten, klik HIER! om er gelijk heen te gaan.
Naast de Knotten Fourtune CAL2017 ontwerpt Knotten nog veel meer leuke patronen, klik HIER!, echt een aanrader op hun IG te volgen, de plaatjes zijn ook prachtig, klik HIER!.

Hoe gaat het met jou, ik heb nu heerlijk weekend en onze agenda staat LEEG!
Zo heerlijk, ik hoop dat het morgen lekker weer is dan ga ik de tuin in, want ik moet nodig ons moestuintje bijwerken en weer wat zaaien.
Nu even met de beentjes omhoog en genieten van het zonnetje, fijn weekend!

Lieve-Groetjes,
Verie

Dit blogbericht is deels gesponsord door Knotten!

8 opmerkingen:

  1. Dag Verie! Wat leuk dat je hier mee bezig bent! Idd mooie kleuren! Ik ben ook vierkantjes aan het haken, granny squares voor een kussen voor mijn zus (mag ze niet weten, dus ik vertel haar nog niets over het bestaan jouw leuke blog hihi!)
    Groetjes van Marjet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. He, dat is nou jammer, Marjet! ;) Nee, hoor vertel het haar later maar! Leuk dat je granny squares aan het haken ben, ik ook voor een super leuk geheim project wat binnenkort maybe online komt! :)

      Verwijderen
  2. Spannend, zo'n nieuw project. We zijn weer lekker stiekem bezig haha🌞! Veel haakplezier en alvast een goede zondag!
    Groetjes van Marjet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De blauwe combi vind ik heel mooi. Ik ben benieuwd naar het geheel, want ik zie dat de stukjes wel een verschillende afmeting hebben. Hopelijk komt dat goed bij het aan mekaar zetten. Dit weekend twee matchen, van de oudste en straks een communiefeest! Lekker genieten morgen van een extra dagje thuis. Dus komt goed.
    En ik zie hier de zon...
    Fijne zondag, groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Sofie! Klopt, de vierkantjes zijn allemaal verschillend en ze hoeven niet aan elkaar te komen hoor. Ik weet nog niet precies wat ik er mee ga doen, maar waarschijnlijk worden het kussenhoesjes, nog even zien! Een prachtige, zonnige dag was het gister, zo heerlijk, fijn in de tuin gezeten, ik wordt er blij van! :)

      Verwijderen
  4. Het ziet er allemaal prachtig uit! Leuk wat je zegt over dat macrame, dat ziet er inderdaad ook een beetje zo uit: het geeft een prachtige effect zo!
    Deze kleuren zijn weer prachtig..!
    Geniet van je haakwerk!

    Groetjes Marijke
    @zusjeknus :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!