vrijdag 1 juli 2016

♥ Crochet Sweety Scarf,..

      ♥

Eindelijk, het lang beloofde sjaaltje die ik m(h)aakte voor de party van Saskia Laan.
Ik kreeg de vraag wanneer het sjaaltje en patroon online zou komen, zelf dacht ik deze blogpost na de vakantie online te plaatsen, toch heb ik ervoor gekozen om het voor de vakantie te doen, zodat je in de vakantie lekker aan de haak kunt gaan! :)

Het sjaaltje zag ik langs komen op Instagram en ik was op slag verliefd, de kleur, het motief, de afmeting, het label, geweldig, ik ging aan de slag, zelf!
Juist het laatste woord (zelf) is hier echt een uitdaging, want wat ik niet wist was dat dit leuke sjaaltje echt als patroon bestaat en wel uit het boek `Haken en Kleur` komt van Claire en Saskia.
Hier kwam ik pas achter toen ik al op de helft was van mijn eigen gekozen steken/maten voor het sjaaltje, uithalen vond ik niet nodig, ik ben er trots op, een eigen sjaaltje ontworpen! ;)
Daarna zag ik nog meer van deze, mooi genoemd zoals Saskia dat doet `filet` sjaaltjes voorbij komen op Instagram en ik voelde me best bezwaard, want eigenlijk bestaat het patroon al, maar doordat ik dat niet wist heb ik er een eigen draai aan gegeven.
Daardoor duurde het even voordat ik het sjaaltje online plaatste.

      ♥ 
     ♥

Ik wilde graag iets gehaakt`s aan/om naar de haakparty van Saskia, het is dit leuke sjaaltje geworden, daarnaast deed ik om mijn parelarmbandje een roze strik en deed ik mijn roze ballerina`s aan.
Helemaal in stijl, lievelings-roze en lievelings-blauw, wat wil een mens nog meer?
Op de haakparty mochten we haak-vragen stellen aan Saskia, ook nam ze zelf wat haaksels mee, o.a. haar nieuwe vest, die ook in haar nieuwe boek staat; `Alles is haken`.
Het boek nam ik uiteraard mee, wat een tof boek, er staan veel sjaals en stola`s in, ook super schattige slofjes, ik kan weer aan de slag hoor! :)
Wil je ook graag het boek `Alles is haken` bestellen? Klik dan op de volgende link; `Boek; Alles is haken`.

In het sjaaltje heb ik parels verwerkt, ook iets waar ik dol op ben, zoals je op de foto kunt zien heb ik meestal een klein parelarmbandje om, sieraden vind ik erg leuk, maar ik houd het graag bij oud/vertrouwd, herkenbaar?

Aan het sjaaltje maakte ik een prachtig label van Mez11 vast, wow, wat een gave labels maakt ze.
Je kunt zelf je wensen doorgeven en zij maakt deze voor je.
Ik heb ervoor gekozen om cognac labels te kiezen en als tekst een hartje en made by vestywo.
Voor dit sjaaltje wilde ik graag een roze label, ook deze komt bij Mez11 vandaan.
Vind je het leuk om labels te bestellen? Klik dan op deze link; `Mez11, leren labels en meer`.
Hieronder op de foto wijs ik naar het label van Mez11, ze zijn echt super mooi!

     ♥ 
    ♥

Ben je enthousiast geworden over dit zomerse, roze, lieve sjaaltje?

Het patroon is te bestellen door een e-mailtje te sturen naar vestywo@hotmail.com.
(Neem een kijkje op de pagina `Pattern` voor meer haakpatronen en leuke creaties!)

    ♥ 
    ♥

En nog een foto van mezelf als testpiet, ;)
Ik maakte het sjaaltje zo lang, net op de helft van mijn bovenbenen, ik kan het sjaaltje om slaan (zoals op de foto), het sjaaltje losjes laten hangen over mijn schouders of er een grote knoop in maken op mijn borst en nog veel meer.

>>  HAAKPATROON SWEETY SCARF  <<

Ik moet eerlijk bekennen dat er nu veel haakpatronen voorbij komen op mijn blog, het is niet zo dat ik over gestapt ben naar een haakblog hoor, de laatste tijd heb ik gewoon heel veel gehaakt en dat wil ik graag met je delen.
Ik kan vast verklappen dat er na de vakantie een gave woonblog aan komt, zin in, jij ook?! :)

Ik wens je veel succes en een fijne dag voor jou!

Lieve-Groetjes,
Verie

12 opmerkingen:

  1. Wat een mooi sjaaltje! En juist leuk dat je zelf bent gaan puzzelen, is goed gelukt en je leert er meestal ook meer van! Ik ben benieuwd naar je woonblog :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Annabel, wat een lief compliment! :) Inderdaad heb ik er veel van geleerd, zo leuk om je eigen draai eraan te geven. :) Bedankt voor je reactie!

      Verwijderen
  2. Wat een prachtige combi is het zo, gecombineerd met je mooie roze schoentje!!!
    Heerlijk zomers toch.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. super leuk geworden!
    het staat je prachtig!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt een heel mooi sjaaltje ontworpen en gehaakt.
    Het staat je prachtig!
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk zeg het sjaaltje. Op zich niet 'nieuw' voor mij ,maar wel leuk om te zien hoe je er je eigen draai aan geeft! Daarom is handwerk zo leuk om te doen. Je kunt het zo eigen maken. Erg mooi zo bij elkaar. Veel draagplezier.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Vlijtige Lies! :) Heerlijk vind ik dat, net even anders als anders! ;)

      Verwijderen
  6. wat een super leuk kleurtje!!! . die steek is denk ik ook leuk voor een omslagdoek...
    op dit moment heb ik een winactie lopen op mijn blog. ik zou het leuk vinden als u ook mee doet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, ja dat denk ik ook, je kan het patroon via een e-mail naar vestywo@hotmail.nl voor 1,49 bestellen! :) Ik neem een kijkje op je blog en zeg maar je hoor! :)

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!