vrijdag 19 oktober 2018

DIY: Flexa Spiced Honey Kleur2019 & #halfomhalfomslagdoek van PlusKus & Bekendmaking GiveAway,..


Een tijdje geleden werd bij Flexa de kleur van het jaar 2019 bekend gemaakt, elk jaar is dit een waar feestje, zelfs op social media. Geweldig leuk! Doordat je gezellige contacten onderhoud, komen daar weer leuke samenwerkingen van. Een paar weekjes later werd ik verrast door een pakketje van Flexa met daarin de kleurtester met de kleur van het jaar 2019 SPICED HONEY, een prachtig boek en een kettinkje met een honinggraadje. Geweldig, zo tof! Ik was er helemaal stil van. Eerder kreeg ik namelijk 2,5L verf toegestuurd die, jah echt, met een grote vrachtwagen werd afgeleverd. Moet je indenken, we wonen in een piepklein straatje (lees: doodlopend) en dan komt er zo`n mega vrachtwagen voor mij een pakketje afleveren, hihi! Ik voelde me echt even de koningin hoor! ;)

Tjah, en dan zit je met 2,5L verf en een kleurtester, wat zou ik daar mee gaan doen, dacht ik?! Ideeën genoeg en aan de slag! Manlief maakte ooit een plantenbakje, of wat het toen ook was, op school. Hij kreeg er zelfs een 8.0 voor. Dit staat op de onderkant van het bakje met de datum. Echt te leuk! Ik kan zulke prachtige handmade items echt niet weg doen. Het was eerst een hout-look bak, die ik een likje lak gaf, maar je raad al dat vond ik helemaal niet mooi. Dus, de bak kwam in de schuur te staan. Super sunde, want ze is geweldig mooi! De bak stond al op m`n lijstje om een likje verf te geven, helemaal nadat ik de kleur van het jaar 2019 Spiced Honey gezien had. Wauw! Echt mijn kleur! Zo zacht, zo warm, zo mooi, helemaal mijn kleur!

Kom ik laat het je zien..





De bak gaf ik met de pot verf een likje verf, bij het aanbrengen (helaas geen foto van, ik was veelste enthousiast over de kleur) dacht ik in eerste instantie dat het `weer` lak was. Nog eens op de pot gelezen en daar stond echt muurverf mat. Daar ben ik zo gek op. Nadat ik de bak in het zonnetje heb laten drogen werd ze steeds mooier en mooier. Ze droogt heel mat op en jah, ik wordt zo blij van deze kleur. Je moet ervan houden, en dat doe ik! Ik was zo lekker bezig dat ik ook weer wat interieur-items mat zwart gespoten heb. Zoals het bankje waar de bak op staat. Dit had ik veel eerder moeten doen, het staat zo warm en gezellig. Het potje wat ik in de bak gezet heb is een terracottapotje die ik ook zwart gespoten heb. Daarin zit een plantje die ik zo vaak kan stekken, deze doet het veel beter bij mij als de Pilea

Hieronder een plaatje van hoe de bak eerst was en de pot verf van Flexa met de kleur van het jaar 2019 Spiced Honey!


Nu ik de pot verf gebruikt had, wilde ik ook de tester gebruiken. Ik had nog nooit met een tester gewerkt. Wel met kleine potjes verf (testers), maar niet met een rolletje, maar het is echt een aanrader. Werkt fantastische, helemaal voor deze simpele en leuke DIY die ik erbij verzon. 
Wat heb je nodig: Kleurtester Flexa Spiced Honey, Stevig wit A4 papier en een Fineliner
Wat ga je doen: Neem de tester en haal met vegende bewegingen van boven naar beneden over het wit A4 papier heen, de randen net niet. Laat dit goed drogen (het kan een beetje bobbelen, leg zodra het droog is eventueel een dik boek erop). Neem de fineliner en teken een tekening of schrijf een mooie tekst op je schilderij. 
Ik maakte voor de fotoshoot een tekening van 2 bijen die samen een hartje vormen. Hieronder nog even het eindresultaat!


Het boek is een waar collectors item, een dik boek waar in je geïnspireerd wordt door het kleurgebruik. Echt heel gaaf! Ik ben benieuwd of ik je geïnspireerd heb om ook aan de slag te gaan met de kleur Spiced Honey van Flexa! Laat je het me weten in een reactie?!

Naast deze super leuke samenwerking wilde ik ook m`n laatste project even showen. Een iets fellere kleur van Spiced Honey, of eigenlijk alleen de Honey, okergeel! M`n #halfomhalfomslagdoek is af. Ontworpen door PlusKus en ik ben er enorm blij mee. Het was een zwaar project, aangezien ik niet een echte brei-ster ben en ik veel moest uithalen, omdat ik het niet goed gedaan had, maar nu ze af is geniet ik met volle teugen en draag ik ze dagelijks!


Ik begon het project half September, kun je goed zien aan de foto, nog behoorlijk Zomers-plaatje. Het eindresultaat laat weten dat het Herfst is! Krijg je ook zin in een Herfstig-project en kan je breien, bezoek dan zeker de blog van Pluskus en maak de prachtige #halfomhalfomslagdoek < klik!

Ennuh, benieuwd geworden wie er gewonnen heeft?! Main wat deden er veel mee, echt zoveel lieve en leuke reacties mogen ontvangen. M`n foon ontplofte zowat! Zo leuk! Echt mega, mega dankjewel! Ik geniet hier zo van en weetje waar ik ook zo mega van geniet? Van diegene die al begonnen zijn en dit hebben geshowd op social media! Zo bedankt, zo leuk! Het maakt me blij!
Goed, ik ga het je vertellen: dit zijn de winnaars geworden, yeah:
1. De letter L (2x RoyalGaren Mosgroen + lerenlabel `lovely deer`): 
FB: Gerdine van Horsen (@gerdinevanhorsen)
2. De letter D (2x RoyalGaren DarkBleu + lerenlabel `lovely deer`):
Blog: Emilia Boutens (@casa.crea.emilia)
3. De letter C (2x RoyalGaren MuisGrijs + lerenlabel `lovely deer`):
IG: Anita (@a_n__i__t_a)
van harte gefeliciteerd, lieve Gerdine, Emilia & Anita! Ik hoop dat jullie heel blij zijn! Sturen jullie je privé-gegevens naar vestywo@hotmail.com dan stuur ik het pakketje s.z.m. naar je op! Ennuh, ik hoop nog veel meer toffe #lovelydeercal2019 omslagdoeken te bewonderen! Doe je mee?!

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

flexa.nl
Dit blogbericht is gedeeltelijk gesponsord door Flexa.nl!

6 opmerkingen:

  1. Wat een inspirerend blogje, ik krijg helemaal zin om spulletjes te verven. Al heeft de kleur spiced honey niet mijn voorkeur. Maar er zijn vast genoeg andere aansprekende kleuren.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super leuk, Marijke en inderdaad er zijn genoeg andere mooie kleuren die wel je voorkeur hebben! Veel verf-plezier! Fijne avond!

      Verwijderen
  2. Leuk bezig hoor met die flexa. Echt heel mooi. Die half om half omslagdoek vind ik echt heel gaaf geworden.
    Dankjewel dat ik de give-away gewonnen heb. Ik kan niet wachten om aan je mooie ontwerp te beginnen.
    Fijn weekend.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Wat lief! Van harte gegund en binnenkort kun je het pakketje verwachten! :) Fijne dagen! Liefs, Verie

      Verwijderen
  3. Haha, had je man ook niet kunnen denken dat zijn lieve vrouw ooit dat bakje zou verven en dat het ook nog beroemd wordt op ig... Jullie vullen elkaar perfect aan volgens mij! Mooi geworden! Ik was laatst in de bouwmarkt bij de muurverf van flexa, veeeeeels te veel kleuren, en zoveel moois!💕
    Lieve groetjes van Marjet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, nou hé?! Lief, klopt helemaal! Heerlijk hé in de bouwmarkt snuffelen! Ik wordt daar ook zo blij van! :) Bedankt voor je reactie en een fijne dag! Liefs, Verie

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!