woensdag 22 november 2017

♡ KNITTING: Petit-Petite Geo Shawl,..


En mijn versie van de Geo sjaal van Petit- Petite is af, zo blij mee en het is echt een heerlijke sjaal om te dragen. Ik breide de sjaal met Yarn.and.colors. in de kleuren, Eucalyptus (080), Cream (002), Dark Blue (059), Taupe (006) en Mosterd (015). Echte Herfst-kleurtjes vind ik het geworden, een Herfst-sjaal dus, kan nog net voor dat de Winter haar intrede doet, toch?!
De sjaal is gebreid, en dat is nog best een dingetje, het patroon van de Geo sjaal is gebreid met een tricotsteek, maar omdat ik nog niet eerder een echt brei-project gestart was, vond dat ik dat een beetje teveel gevraagd van een beginneling. Ik heb ik de sjaal helemaal recht gebreid, waardoor je gezellige ribbeltjes krijgt, ook mooi en leuk. De sjaal zou je aan elkaar maken met een speciale steek die ik zo`n 3x geprobeerd heb (met Youtube ernaast) maar zonder resultaat, ik vond het zooo moeilijk, en ja, wat als je iets makkelijk vind, waarom zou je dan moeilijk doen? Ik heb mijn haaknaald erbij gepakt en steeds met dezelfde kleuren als van de sjaal-vlakken de sjaal aan elkaar gehaakt. Dus, of haken en breien samen kunnen gaan, uiteraard, hierbij mijn versie van de brei-haak-sjaal! Nee hoor, ik noem het echt mijn brei-sjaal, want ik ben er stiekem toch best wel trots op.

Kom ik laat je nog meer zien..




De `shoot` heb ik gehouden op ons werkkamertje, en het was eigenlijk helemaal geen mooi weer, het regende, toch nog aardig gelukt met alle gordijnen ophoog en aan de kant. ;)
Ik wilde graag de Scandinavische style naar voren halen, op de één of andere manier vind ik dit echt zo`n sjaaltje geworden. Heel luchtig, strak en mooi in haar eenvoud. Ik gebruikte daarbij ook de Monstera-plant, deze heb ik zelf gestekt en ze doet het zo goed. Inmiddels is Monstera-plant nr 2 gestekt en wel en deze heb ik voor Schoonzus-lief gestekt. Ik vind het zo leuk om te doen, de volgende gaat weer in de vaas, voor wie, geen idee! :)  
Het boek van Lisanne `Handmade Living` paste que kleuren helemaal bij dit project, het boek is overigens echt een aanrader om te score, zo met de aankomende Kerst-dagen een leuk cadeautje. In het boek staan verschillende projecten waar je gelijk mee aan de slag wilt. Ik heb Snorremansje gehaakt uit het boek, klik HIER! om Snorremansje te bewonderen. 

Het patroon van de Geo sjaal vind je op de nieuwe website van Petit-Petite en wist je dat ze vorige week nog een patroon gedeeld heeft, een heerlijke dikke wintersjaal. Echt een leukiee! Voor nu heb ik genoeg projectjes en ja, het geheime project is af, op IG plaatste ik al een plaatje met een nieuw project namelijk de super leuke `stippentas` van byClaire. Dit patroon heb ik uit het boek van byClaire `byClaire Fashion` en is ook echt een aanrader om te haken, het haakt zo lekker weg, heerlijk! Het boek is HIER! te shoppen! 


Het leren labeltje die ik aan de Geo sjaal bevestigde is van Joyce (vanMez11), meestal bestel ik een hele bubs tegelijk en heb ik genoeg voor een aantal projecten. De labeltjes zijn heel handig in gebruik en ik heb ze al op verschillende projecten vastgemaakt. Ik vind dat het net even de afwerking geeft die het nodig heeft.  Helemaal leuk zo.
Het patroon van de Geo sjaal is niet moeilijk om te maken, ben je nu enthousiast geworden en wil je ook zo`n heerlijk warme sjaal breien, klik dan HIER! voor het patroon. Wil je nog meer Geo sjaals bewonderen, klik dan HIER! Hieronder plaatse ik nog wat beelden hoe het allemaal begon, in mijn BulletJournal tekende ik een tekening hoe de sjaal er in mijn hoofd al uit zag en dat is aardig goed gelukt in het eggie, zo leuk! teken je ook wel eens wat uit?


Deze foto`s maken vind ik super leuk om te doen, met de Herfst-bladeren erbij, warm kopje thee, de tekening in mijn BulletJournal, ik wordt er blij van! Vind je het leuk om nog meer van deze plaatjes te zien, volg mij dan op Instagram, klik HIER! om niks meer te missen. Op Facebook, klik HIER! ben ik ook actief! ;)

Ik ben benieuwd of je ook de Geo sjaal  gaat breien van Petit-Petite, laat je het me weten in een reactie onder dit bericht?!

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

Dit blogbericht is NIET gesponsord!

6 opmerkingen:

  1. Nou, je hebt heel creatief opgelost hoor! Wat is het een mooie sjaal geworden!

    Wat leuk dat het plantje het zo mooi doet! Prachtige foto's zo alles bij elkaar!

    Liefs Marijke @zusjeknus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je dat handig opgelost! Ik vind het een prachtige sjaal geworden!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! De kleuren zijn super, zowel van de sjaal als van de foto’s. Ik vind je versie van de geosjaal top!
    Groetjes Saskia van Studio Mojo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Saskia! Wat een lieve woorden, helemaal leuk om te lezen! :)

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!