vrijdag 21 juli 2017

♡ Sunshine Flower CAL2017 Afwerking, Give-Away & Holiday,..


Deel 4 van de Sunshine Flower CAL2017 waar echt op is gewacht en wij hebben VAKANTIEEEE!!
Heerlijk, helemaal aan toe, daarom is dit ook het laatste blogje en hoop ik de eerstvolgende DV vrijdag, 11 augustus weer te plaatsen, kijk je er al naar uit, want dat is ook gelijk de datum waarop het laatste deel van de Sunshine Flower CAL2017 wordt gepubliceerd en jawel de uitslag van de Give-Away?
Hihi..jaja, ik loop wat vooruit, maar dat krijg je als je vakantie hebt, hihi..eind van deze blogpost lees je meer over een Give-Away die helemaal in het teken staat van de Sunshine Flower CAL2017.

Maar nu eerste deel 4, een deel die heel soepel KAN gaan, maar voor mij was dit niet zo, aangezien ik dacht genoeg bwolletjes besteld te hebben, maar helaas, ik miste net 1 bwolletje, hoe het kan, geen idee, ik had er 9 en jawel, je hebt er 10 nodig. 
Niet getreurd, want voor de vakantie wilde ik nog graag een vakantie-project, met het 1-nen bolletje en garen voor een nieuw project plaatste ik de bestelling.

In deze blogpost zie je verse bloemetjes vanuit de tuin, de Hortensia staat prachtig in bloei en ook de zaadjes van Juffertje in het Groen van de AH zijn uitgekomen.
Dit jaar heb ik bijna geen zaadjes van de AH gebruikt, maar deze vond ik het proberen waard en moet je eens kijken wat eruit gekomen is, zo mooi, echt geweldig!
Daarom een blogpost gehutseld in haaksels en bloemsels, moet kunnen zo net voor de vakantie.

Kom, ga je mee naar het patroon van deel 4?





(als je het leuk vind kun je er dus ook een slinger van maken, je haakt de granny`s op dezelfde manier aan elkaar zoals hieronder beschreven, maar dan met 1 granny!)

Patroon 4 Afwerking:

Toer 1: Leg twee granny`s met de verkeerde kanten op elkaar, de mooie kanten liggen bovenaan, steek in de hoek in met je haaknaald en haak een vaste, sla de draad om je haaknaald, haal de draad door de opening terug, sla de draad over je haaknaald, haal de haaknaald door de 2 lusjes op je haaknaald, haak in elke steek, zowel van de eerste als van de tweede granny een vaste, dit zorgt ervoor dat ze aan elkaar komen te zitten.
Aan het einde van de granny aangekomen haak je in de hoek-opening een vaste, neem de volgende 2 granny`s en haak deze doormiddel van een vaste in de hoek-opening aan elkaar. LET OP dat je het draad/de lus goed aantrekt, anders zie je dit op het laatst dat de granny`s los aan elkaar zijn vastgemaakt. Zo haak je 13 granny`s aan elkaar op een rij.

De volgende baan haak je als volgt, leg de deken-in-wording voor je neer, je hebt 2 granny`s boven elkaar liggen met de mooie kanten bovenaan, neem de onderste granny op en leg aan de verkeerde kant de granny ertegenaan, haak zo de granny vast met VASTE, bij de volgende precies zo, ertussen ontstaat een opening, dit klopt, deze gaan we op het laatst afwerken.
 LET OP! dat de granny`s met de verkeerde kanten op elkaar liggen en dat je de mooie kanten aan de bovenzijde hebt zitten, hoe jammer zou het zijn als er net 1 verkeerd ligt?!

Heb je alle granny`s aan elkaar gehaakt, in totaal 13 granny`s op een rij, 10 banen, dan leg je opnieuw de deken-in-wording voor je neer, we beginnen opnieuw rechts en je vouwt de deken dubbel, haak zo net als hierboven beschreven de granny`s aan elkaar vast met een VASTE. Bij de hoek haak je 1 vaste in de hoek-opening, ga je over het hobbeltje heen en haak je gelijk een vaste in de volgende hoek-opening, LET OP! Dat je goed zit aan beide zijde en dat je dit ook weer strak doet, zodat de hoek er prachtig uit komt te zien.

TIP: Bekijk het videoclipje hieronder om te zien hoe ik te werk ging.



Haak je een sjaal of kussen, kijk zelf wat je mooi vind in rijen, breedtes, e.d. je kunt de granny`s wel op dezelfde manier afwerken zoals hierboven beschreven.


Nog even een `kiekje` dat ik heerlijk op de bank, mijn favoriete plekje, zit te haken aan de deken.

En ja, dan nu de Give-Away in samenwerking met Mez11 lijkt het me leuk om 2 mensen blij te maken met een leren label voor op je Sunshine Flower CAL2017 creatie.
Op het leren label staat de tekst; Sunshine Flower, de volgende kleuren heb ik beschikbaar; Taupe, Creme, Blauw/Grijs, ZachtRood en LichtRoze, de laatste twee zijn zichtbaar op FB.

Wat mag je doen om te winnen:
-Laat een reactie achter op deze blogpost, facebookbericht of Instagrambericht dat je mee wilt doen.
-Laat weten welke kleur je wilt ontvangen
-Delen mag, = niet verplicht!

Over de uitslag wordt niet gemopperd, de uitslag zal zijn op vrijdag, 11 augustus, tegelijkertijd is dit ook de datum wanneer het volgende deel van de Sunshine Flower CAL2017 online staat, je hebt voor deel 4, 3 weken de tijd!

Ik wens je een heel fijne, zonnige vakantie en tot vrijdag de 11e hopen we weer!

Lieve-Groetjes,
Verie

Dit blogbericht is DEELS gesponsord door vanMez11!

12 opmerkingen:

  1. Leuk het eind resultaat,
    Ik moet er nog aan beginnen ha ha.
    En doe mee met de give away!
    fijne vakantie! lieve groeten Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat je gaat beginnen met de Sunshine Flower CAL2017, ik ben nu al benieuwd naar jou versie! Leuk ook dat je mee doet met de Give-Away, laat je nog even weten welke kleur je mooi vind?!

      Verwijderen
  2. Wat wordt het mooi! Prachtig in deze kleuren. Succes met de rest van de CAL. Ik had al gezegd dat ik niet mee zou doen, maar vind het wel leuk om te volgen hoe het wordt. Ik bedenk nu dat ik je CAL nog zou promoten. Ik heb al zo lang niet meer geblogd, het schoot erbij in. Het heeft nu niet zoveel zin meer denk ik? In elk geval veel plezier voor de deelnemers en fijne vakantie!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat lief, Marijke, uiteraard heeft het nog wel zin om de Sunshine Flower CAL2017 te promoten op je weblog. De CAL blijft sowieso een poos online staan en zo lang deze online staat is ze ook nog heel veel te maken, je maakt me blij als je dit wilt doen?! Dankjewel voor je reactie!

      Verwijderen
    2. Ik plaats volgende week nog een korter blogje (heb net een lange erop gezet), dan combineer ik het daarmee.

      Verwijderen
    3. Prima hoor, het is jou blog, dus jij beslist! ;)

      Verwijderen
  3. Fijne vakantie, Verie! Ik heb zelf nu ook vakantie, zes weken lang, wat een gevoel van vrijheid he? Geniet ervan en tot DV 11 augustus! O ja, leuk, die granny slinger! Groetjes van Marjet!🌞

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Marjet! Inderdaad zo fijn dat je even aan nergens hoeft te denken, even tijd voor jezelf nemen, heerlijk hoor! :) Jij ook een fijne vakantie!

      Verwijderen
  4. Ik ben helaas niet toegekomen aan het haken van je cal, je kent dat wel 'het gevoel dat je nog zoveel wil en moet afhaken, omdat je geen tijd genoeg hebt' Hihihi. Wie weet in de toekomst, het ziet er alvast heel mooi uit, zachte kleuren...
    Fijne vakantie, ik ben ook volop aan het genieten,

    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geeft niks, Sofie! Het is ook best een grote `cal`, maar dit is niet verplicht, haak (als je tijd over hebt) een paar granny`s en maak er een toffe sjaal van of een hip kussen! Wie weet past dat nog in de tijd en kun je gelijk meedoen aan de Give-Away! Dankjewel voor je reactie!

      Verwijderen
  5. Helaas ben ik nog lang zover niet om aan elkaar te haken maar dat vind ik geen probleem, ik ben niet iemand die haast heeft. Zoals jij heb ik ook wel vaker granny's aan elkaar gezet dus dat moet geen uitdaging meer zijn. Nu heb ik echter laatst een andere techniek gezien en die ga ik ws proberen. Tzt zal je het vast op IG voorbij zien komen.
    Ik wens je een hele fijne vakantie, lekker genieten groetjes Coby (cbcosycot IG)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze cal is gemaakt voor in de zomermaanden, doe dus vooral rustig aan, de zomer is nog niet om en wat geeft het als je er wat langer over doet. Je komt er ook! Ik ben benieuwd naar jou techniek, altijd leuk hoe een ander het doet! Dankjewel voor je reactie!

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!