vrijdag 13 oktober 2017

♡ DIY: Geometrische Vogeltje op pot,..


We blijven nog even in de interieur-blogs, want ik maakte opnieuw een leuke DIY die ik graag met je wil delen. Zoals je wel merkt ben ik helemaal in interieur-sferen, vooral nu de woonmaand (Oktober) begonnen is ben ik er klaar voor. Laat de Herfst-stormen maar komen, de kaarsjes dik op voorraad, warme plaidjes liggen klaar, stapels magazine`s en andere inspirerende boeken, de waterkoker, voor een kopje Autumn-Tea, draait overuren en de cd-speler draait en draait maar. Hou je er ook zo van om het gezellig te maken binnen als het buiten nat en koud is? En geniet je nu ook extra van de herfst-zonnestralen als ze schijnen?!

In de ZOMERvakantie haalde Manlief en ik de style Urban Jungle in ons huis, jawel, we kregen plantjes, heel veel plantjes en cactussen, je weet wel, van die schattige hart-vormige (waar ik onlangs een Give-Away mee won, klik HIER! om te zien welke) en stekelige, hihi! Al hoe wel ik er eerst enorm aan moest wennen, opeens zoveel groen in huis, vind ik het nu echt heel fijn en sfeervol. De kleur groen geeft energie en inspiratie en dat kan ik, als ik naar de afgelopen tijd kijk, wel zeggen. Ik vind het heerlijk om lekker bezig te zijn met DIY`s, haken en jawel, ik ben aan de brei. Mijn 2e brei-project staat op de pennen en het lukt nog ook en het wordt heel mooi en leuk. Ook iets met Geometrische, benieuwd klik dan HIER! om naar mijn Instagram-account te gaan of wacht nog even geduldig tot ze klaar is, dan hoop ik er een blogbericht over te schrijven. Wat je vast wel merkt is dat ik iets heb met Geometrische vormen, een tijdje terug kwam dat opeens op, ik werd er rustig door. De strakke, rechten lijnen die een mooie vorm weergeven maken me blij. Daarom wilde ik er wat mee gaan doen en tja, als je dan naast Dr. Plant Groen zit met een saaie pot, dan krijg je kriebels om aan de slag te gaan. Klik HIER! om de pot te zien hoe ze eerst was (kleur van de muur) en lees gezellig verder hoe ik ze gepimpt heb tot een ware eyecechter voor in huis! 




Zoals het Magazine van Zusss al zegt, `hier wordt je toch blij van` is echt waar. Ik werd heel blij van deze pot en de Dr. Plant Groen ook, hij groeit als koo..uhm..plant! De plant die ik in de pot heb zitten heeft de naam Monstera en is oorspronkelijk afkomstig uit de tropische gebieden van Noord-Amerika. Een super trendy plant die ook nog eens de lucht zuivert en je happy maakt! Heb je ook planten in huis of vind je planten juist helemaal niks? De plant stond op m`n nachtkastje/tafeltje en daardoor is er niet veel ruimte voor meerdere items, wat ik helemaal niet erg vind. Zo creëer je gelijk rust in huis en vooral als je gaat slapen kan ik er niet tegen om teveel prikkels om mij heen te hebben. Deze DIY heb ik al eerder gemaakt en ik vond de pot met plant ook leuk staan in de woonkamer, daar staat ze nu te pronken op ons dressoir! Een paar weekjes terug haalde ik een stengel van de plant af, ik vond het sunde om weg te gooien en zetten deze in een kan met water. Een paar dagen later zag ik dat de stengel wortels had gemaakt, ik heb dus nog een Monstera erbij, wat is bezig zijn met plantjes en bloemetjes heerlijk!

 Hieronder het videoclipje om het Geometrische Vogeltje te maken op een pot, ik zou het leuk vinden als je mijn Youtube-kanaal wil gaan volgen. Ik probeer elke maand een videoclipje te plaatsen. 


Wat heb je nodig: 
Pot, Tekenpapier, Potlood, Gum, Stift, Schaar, Verf, Kwast, Plasctic Bordje en geduld.
Wat ga je doen: 
Neem de pot en zet deze op het plastic bordje zodat je dit project ook gewoon gezellig in de woonkamer kan uitwerken. Neem de kwast en de verf en geef de pot de eerste laag verf. Laat de pot drogen en teken ondertussen op het tekenpapier een Geometrische Vogeltje (zie hoe en wat in het videoclipje). Knip het Geometrische Vogeltje ruim uit. Neem opnieuw de kwast en de verf en verf een 2e laag op de pot. Kijk zelf of deze laag voldoende is of dat er nog een laag overheen kan. Neem het Geometrische Vogeltje en leg deze op de pot waar jij het Vogeltje wilt hebben. Neem de potlood en zet stipjes om het vogeltje op de pot (zie videoclipje). Met het potlood maak je nu van de stipjes, lijntjes van stip naar stip. Neem de stift en trek de lijntjes over. Maak nu rechte lijnen in het vogeltje, voor een strak effect kun je gebruik maken van een liniaal, maar je kan het ook uit de losse hand doen (aangezien een pot vaak bol is en dit niet makkelijk met een liniaal). Laat alles goed drogen en het stylen kan beginnen. Zet je pot op een leuk en gezellige plekje en tadaa..je eigen pot met Geometrische Vogeltje is klaar! Enjoy!


Ik ben benieuwd of je deze DIY Geometrische Vogeltje ook gaat maken en wie weet inspireert het je zo dat je de DIY ergens anders voor gaat gebruiken. Laat het me gerust weten, samen inspireren we elkaar! 

In mijn vorige blogbericht had ik het over de VTwonen&designbeurs en dat ik daar o.a. geïnspireerd raakte door de plankjes aan de wand met leren riempjes, gistermiddag zat ik op FB en zag ik een bericht voorbij komen van Imakin, waar ik een poosje terug een samenwerking mee gehad heb. Imakin heeft in de webshop een ruime keuze voor leren riempjes, je bevestigd ze aan de muur en legt er een plankje op, heel simpel, maar ontzettend leuk. Om te bekijken of jou kleur riempje er ook tussen zit klik HIER!

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

Dit blogbericht is NIET gesponsord!

8 opmerkingen:

  1. Wat heb je dat weer mooi gemaakt Verie! Past helemaal in je interieur ook gaaf! De plant kende ik ook nog niet, hoewel ik altijd wel een mooie bos bloemen heb staan hebben plamten het hier toch vaak zwaar in huis, het staat wel erg gezellig ik ga het toch nog eens proberen :) heel fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk Heidi, succes met de aankoop van je eerste plant! :) Bloemen vind ik ook mooi, maar heb ik sinds dat ik planten in huis heb minder en nu de herfst in aantocht is vind ik dat ook niet zo erg! ;) Bedankt voor je lieve complimenten! :)

      Verwijderen
  2. Wat super creatief!! En wat heerlijk al dat groen in huis! Ik benieuwd naar je breikunsten en zie er naar uit her afgeronde project te gaan zien!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, lief van je! Met dit weertje ben ik weer wat meer buiten te vinden, wie weet kan ik zo wel even buiten breien! :)

      Verwijderen
  3. Ha, Verie! Wat een inspirerend blogbericht weer, jij bent echt van alle markten thuis, hè? Ik ben ook dol op planten, heb ze als enige van m'n collega's in de klas staan en dat vinden zij niet meer van deze tijd. Ik wel, ik geniet er thuis ook zo van! Die potten zijn wel superleuk geworden! Groetjes van Marjet!🍄

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Marjet! Hihi..planten zijn JUIST van deze tijd! ;) Geniet ervan!

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!