vrijdag 22 september 2017

♡ TRIP: Haakfeestje Blijhakertjes & Bullet Journal,..


Afgelopen zaterdag was het dan zover, het haakfeestje/boeklancering van Blijhakertjes. In dit blogbericht vertel ik je er alles over. Let op, het is een blogbericht met heel veel foto`s en roze, jawel, één van de lievelingskleuren van Marlies. De auteur van het boekje Blijhakertjes. Marlies heeft ook een eigen weblog, vind je het leuk om daarop een kijkje te nemen, klik dan HIER! en wil je gelijk het boekje score, klik dan HIER! En als je het leuk vind om de test-knuffels (nog eens) te bewonderen, klik dan HIER!. Ik neem je mee door de middag heen, de boeklancering, de workshop, de lunchroom, de gekregen Goody-Bag en de Bullet Journal. Lees je verder..



Boeklancering Blijhakertjes
Het haakfeestje Blijhakertjes werd gehouden bij Echtstudio in Alphen a/d Rijn. Een geweldig mooie, grote en overzichtelijk winkel vol met bwolletjes, een echte snoepwinkel voor haak/brei-fans. De winkel is ruim en licht opgesteld en er is een aparte ruimte vrijgemaakt achterin de winkel voor dus haakfeestjes, zo kun je lekker snuffelen in de winkel en als je het leuk vind aanschuiven aan de workshoptafel. Heel goed bedacht en vooral dat ruimtelijke en overzichtelijke spreekt mij wel aan, hihi! Het hoekje waar Marlies stond om haar boekjes Blijhakertjes te signeren was helemaal in sferen van het boekje, alle Blijhakertjes stonden te pronken en zelfs de letterbak (die je op de voorkant van het boekje ziet) hing aan de muur voor een echt Blijhakertjes-sfeer. Verder stonden er overal prachtige bloemen, samengesteld door Marlies. Wat het mij het meeste opviel was dat het echt helemaal in de stijl van Marlies gestyled was. Neem eens een kijkje op haar IG-feed, klik HIER! dan zie je precies wat ik bedoel. Super om dit zo neer te zetten, helemaal leuk!

De eerste foto die je overigens ziet is nog gemaakt bij ons thuis. We kregen de vraag van Marlies of we onze test-knuffels ook mee wilde nemen voor extra kleurencombinaties. Zoals je ziet ging ik bepakt en bezakt met de `beestenbende` naar Alphen a/d Rijn. Naast de Blijhakertjes mochten we ook alvast de workshop-Blijhakertje haken, het Uiltje, jaha..ik mag het zeggen! ;) Ik heb gekozen voor mijn lievelingskleur, Eucalyptus van Yarn.and.colors. met een vleugje Gold van byClaire. Daarnaast haakte ik vrijdag (net voor de workshop) nog een Uiltje in het Okergeel van Yarn.and.colors. met Gold van byClaire. Ik had alleen later pas door dat het Okergele Uiltje wat groter was, oeps, een haaknaald te groot gepakt. Wel leuk om te zien dat het dan gelijk anders wordt en het maakt helemaal niet uit, vind je wel?!


Zie je Marlies `shinen`? Marlies had dezelfde kleding aan die ze ook droeg in het boekje Blijhakertjes, echt een Blijhakertjes-outfit! De Blijhakertjes zijn super leuk om te haken, ze zijn wel bewerkelijk, maar ik weet zeker dat je het ook kunt. Ik heb alweer een favoriet gespot die ik nog graag wil gaan haken, zoals het aapje en de muis, hihi..mijn wish-list wordt steeds langer. Gelukkig (hoorde ik op het haakfeestje) ben ik niet de enigste die daar last van heeft! ;)

Workshop Uiltje haken
En daar kwamen ze dan, de eerste deelneemsters voor de workshop Uiltje haken. Eerst wat onwennig om te helpen, ik vond het best spannend, werd ik al snel enthousiast van de haaksters. We hebben immers dezelfde hobby en hoe leuk is het als je dat iemand mag uitleggen of daarin mag begeleiden. Echt super leuk, dat kan ik je vertellen. De workshop-tafel had Marlies de avond van te voren al helemaal gestyled, we hoefde alleen de patronen uit te delen en onze test-knuffels erbij te zetten. De workshop-tafel kreeg zo gelijk een heel echte Blijhakertjes-sfeer. Voor de deelnemers lagen er bolletjes garen klaar in de favoriete kleuren van Marlies, haaknaalden, scharen, naalden en het patroontje. Ze konden zo aan de slag. Er waren ook haaksters die fijn hun eigen spulletjes meegenomen hadden. Zelf vind ik dat ook het fijnste, lekkr met je eigen spulletjes haken. Test-Moeder beer zat er samen met stoere zoon beer te shine onder de roze bloemetjes, ze was helemaal in haar element. Uhm, nog even over Moeder beer, bij thuiskomst zag ik een super leuke feed voorbij komen op IG (van Lottehaakt, klik HIER!) met Moeder beer, super leuk!


Om 12.00u begon het haakfeestje en de workshop-tafel zat al snel vol. Op den duur zo vol dat we er zelfs een 2e workshop-tafel moesten bijhalen. Echt super leuk! Vol goede moed zijn de haaksters aan de haak gegaan en er was zelfs een haakster die er nog even in moest komen, vroeger had ze wel eens gehaakt, maar ze was het nu even kwijt. Of ik even wilde helpen, oepsie, dat blijkt moeilijker te zijn dan gedacht. Met een eigen haaknaald en een stukje garen rustig uitgelegd en volgens mij is het aardig gelukt, zelf met 2 draden haken kan ze nu al, dus..ben je nog geen ervaren haakster, koop met een gerust hart het boekje Blijhakertjes, je kunt het! Leuk om andere `warm` te maken voor haken!

Even tussendoor mochten we zelf ook even shoppen, de andere test-haaksters hadden het over de Geo-Sawl van Manon (klik HIER!), alleen deze is gebreid en dat vind ik nog best pittig. De test-haaksters, (ik zal ze eerst even voorstellen) zijn Jacqueline van Huis&Haak, Lotte van Lottehaakt en Marloes van Freubelloes. Het garen voor de Geo-Sawl is van Yarn.and.colors. de Epic. Van `t weekend zat ik steeds over de sjaal na te denken en ben op zoek gegaan naar de desbetreffende sjaal, want deze moest wel heel bijzonder zijn. En ja, toen ik de Geo-Sawl zag werd ik verliefd, zucht..ik snap `hm waarom ze zo geliefd is. En toen begon het bij mij te kriebelen. Maandagmorgen zat ik op de site van Wolplein bwolletjes te bestellen en dinsdagmiddag was het al in huis. Hihi..je begrijpt zeker wel wat ik aan het doen ben, oeps.. Dat was even tussendoor, weer terug naar de Blijhakertjes!

Lunchroom/time
Het haakfeestje Blijhakertjes was van 12.00u tot 16.00u en wij als test-haaksters waren gevraagd om eerder te komen. Je begrijpt dat wij best wel knorrende maagjes kregen van de helpende handjes bij de workshop Uiltjes haken aanbieden en ja, van het kletsen met super lieve haaksters. We hoefden niet bezorgt te zijn dat Marlies ons zou vergeten, zie hieronder de foto met wat Marlies allemaal meegenomen had, mjammie wat zag dat er lekker uit! Vooral de mini-krentebolletjes waren mijn favoriet. En de taartjes, op de taartjes staat een Blijhakertje, hoe leuk! Het eerste Blijhakertje die Marlies haakte, het konijntje!  Daarnaast werden we verwend met koffie, thee, fris, snoepjes, chocolaadjes, soesje, sandwichjes en nog veel meer. Heerlijk was het! Dit was ook voor de deelneemsters en wat hebben deze ook genoten van al dit lekkers.


Goody-Bag & Bullet Journal
Bij het kopen van het boekje Blijhakertjes kreeg je een Goody-Bag mee naar huis. In de Goody-Bag zat een bwolletje garen (bij mij in de kleur Taupe), het haakpatroon Uiltje en het NoteBook van byClaire. Maar dat was voor ons als test-haaksters nog niet alles, we kregen een cadeau van Marlies als dank voor de hulp in het test-haken en wat het was? Een echte Bullet Journal, heppiedepeppie ben ik daarmee, aangezien ik dit boekje op mijn verlanglijstje had staan. Zoals je weet ben ik nog niet zolang bezig met Bullet Journal en schrijf/teken ik nu nog in een oud schriftje. Dit houd ik voorlopig ook zo omdat ik het eerst wil proberen en heel veel wil oefenen voordat ik er echt iets moois van ga maken. Ik wil ook graag bekijken wat er past bij mij en wat ik er niet meer in wil hebben. Voor nu vind ik het leuk om de maand te gebruiken, lijstjes te maken, tekenen wat me bezig houd en ik gebruik het om mijn hoofd leeg te maken van ideeén voor bijvoorbeeld een DIY of een haakpatroon. Zoals de Geo-Sawl van Manon, deze heeft ook een bladzijde gekregen (hierover komt nog een blogbericht, maar als je heel nieuwsgierig bent, klik dan HIER!) met hoe de sjaal er voor mij uit komt te zien met kleuren. Super handig! Gebruik je ook een Bullet Journal?

Bij thuiskomst kwam ik achter nog iets super leuks, ik dacht het op het haakfeestje Blijhakertjes al gehoord te hebben, maar had het nog niet zelf gezien. Ik sta als test-haaksters, samen met Jacqueline, Lotte en Marloes, in het boekje Blijhakertjes bij Dank. Hoe leuk, echt super tof!


Hierboven op de foto`s zie je het Eucalyptus en Okergele Uiltje die ik test-haakte voor de workshop. Het Eucalyptus Uiltje hangt in de woonkamer aan het woon-rek van VT-Wonen, helemaal gehaakt in onze stijl. 

Ben je net zo enthousiast geworden als ik over het boekje Blijhakertjes, klik HIER! om het boekje te shoppen en klik HIER! om naar de blog van Marlies te gaan. Houd ook de IG-feeds van Jacqueline, Lotte en Marloes (zie links hierboven in het blogbericht) in de gaten voor nog meer leuke beelden van het haakfeestje Blijhakertjes.
En ook een blogster schreef over het haakfeest Blijhakertjes, klik HIER! om het blogbericht van Bit of Color te bewonderen.

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

Dit blogbericht is gesponsord door Marlies (made-by-leen)!

4 opmerkingen:

  1. Leuk om hier bij aanwezig te zijn!
    Gezellig haken met elkaar en ze het leren,gezellig ziet je blog eruit!
    geniet van je haaksels! groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke blogpost van deze geweldige middag Verie! Heel leuk om te lezen en weer extra na te genieten. Hopelijk tot snel!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!