vrijdag 26 mei 2017

♡ Knotten Fourtune CAL2017 & Einde,..


Einde Knotten Fourtune CAL2017 en wat heb ik er plezier aan gehad en heel stiekem vind ik het best jammer dat ik nu klaar ben, het is echt een stok achter de deur om nieuwe haaksteken te ontdekken en uit te werken en de kleurwisselingen.
Tja, het laatste vierkant stond in het teken van `kleurwisselingen` en dat is nog niet zo makkelijk als dat het eruit ziet, maar het resultaat is echt heel mooi.

Kom ik neem je eerst mee hoe de afgelopen vier weken waren en het eind-resultaat, want deze heb ik nog niet online gezet, nog even een verassing!

Week 1, nadat ik het patroon online opende en zag dat het haken was naar een telpatroon dacht ik, makkie, ik heb onlangs geheime projecten (hierover over een paar maandjes meer) mogen maken met telpatronen dus dat zou wel lukken, dacht ik!
Dit was net even anders, ten eerste haak ik met dit project tunische en er moesten kleurwisselingen gemaakt worden, er stond in het telpatroon alleen de kleurnummers en je raad het al, dan wordt het heel, echt heel veel zelf tellen en dat kost tijd!


De eerste week had ik het naar m`n zin en haakte ik lekker door, totdat ik erachter kwam dat er iets niet klopte, ik zal eerst vertellen dat ik telpatronen gewend ben waarin staat hoeveel haaksteken je haakt in welke kleur en wat ik al schreef, dat stond in dit patroon niet (geeft niks hoor Francis, je hebt er al zoveel werk aan gehad) dus zoals je begrijpt moest ik heel goed tellen en laat dat niet mijn sterkste kant zijn.
Ik kwam steken tekort en dat precies in het midden van mijn prachtige vierkant, ik dacht eerst nog zal ik het uithalen, maar  toch niet gedaan, voor mij is dit oefenen en oefenen mag verkeerd gaan.
Overigens zag ik waar ik de mist in gegaan was en dat vind ik dan al fijn als dat ik niet zie wat ik verkeerd gedaan had, ik heb er van geleerd en dat vind ik belangrijk.

Ik haak de eerste week met bijna alle kleuren, alleen denim niet.
En het garen voelt zo lekker zacht aan en haakt zo fijn, het is best prijzig en het splijt wel snel, toch echt een aanrader om eens te proberen, klik HIER! om te shoppen bij Knotten en Wol.


Week 2, gebruikte ik alle kleuren, inclusief denim, wat een leuk effect geeft in de schaal.
De schaal is van Riviera Maison en heeft me echt goed geholpen, de bolletjes zijn zo zacht en rollen alle kanten op, als ik met een bepaalde kleur bezig was legde ik deze in de schaal en dan kon het geen kant meer op (of ik moest te hard trekken, dan kwam ze over het randje heen).
Als ik nu de foto`s bekijk lijken de steken/kleuren/patronen net een wafeldoek, zo mooi!

Ik was bang dat ik het met de kleuren tot het einde niet zo halen, maar dat is aardig gelukt, van elk bolletje heb ik nog een klein beetje over, wie weet ga ik daar nog wat leuks mee maken als afsluiter, het liefst een omslagdoek of sjaal, hihi..of dat gaat lukken?!

Wat maak jij wel eens van restjes garen?


Week 3, haakte ik en wat was het warm, ik had er helemaal geen zin in omdat ik met dit project binnen zit en ik me echt moet concentreren en buiten was het zo mooi en lekker warm.
Toch even eraan gezeten en met dit als resultaat, opnieuw alle bolletjes garen gebruikt, goed oppassen want doordat de kleur lichtblauw in het begin en aan het einde gebruikt wordt komen de bolletjes heel snel door elkaar heen te liggen en dan zitten ze snel in de knoop.
Vandaar dat ik dus binnen zat aan de tafel, dan kun je de bolletjes netjes neerleggen.

Bij deze week viel mij vooral de `retro`look op, je ziet veel ruitjes en andere vormen en dit is net zoiets en dan in blauwtinten, mijn lievelingskleuren.
Ik merk bij mezelf dat ik daar heel blij van wordt, heb je dat ook met een bepaalde kleur?

De Knotten Fourtune CAL2017 is voorbij en als je deze CAL nou erg leuk vind kun je ze nog volgen via de blog/site van Knotten, klik HIER!
Ook is er, inmiddels alweer een paar weken aan de gang, een nieuwe CAL gestart met een zomer-project en volg echt Knotten op Social Media want ze verzinnen zoveel leuke dingen/patronen.
Echt de moeite waard!


Week 4, met resultaat, gaaf is ze geworden he?!
Terwijl ik dit einde zag dacht ik nog even aan wat ik met alle vierkanten ga doen, heel erg, maar ik weet het nog steeds niet, bij dit vierkant dacht ik om de uiteinde aan elkaar te haken en ze om een bloempot te schuiven of de boven en onderkant aan een takje bevestigen en zo ophangen als wand-decoratie, ideeën genoeg, nu de uitwerking nog.
Zo vind ik ze ook echt heel mooi, daarom heb ik besloten om eerst nog even van alle vierkantjes te gaan genieten en er later wat mee te verzinnen (hierover komt dan uiteraard een blogpost).

Hieronder zie je alle vierkanten bij elkaar, ik heb ze voor de foto even in elkaar gevouwen, anders paste ze er niet mooi op, maar ze zijn vierkant!
En de mooie schaal met overige bolletjes garen, dat is wat ik over heb, zo het een sjaal kunnen worden denk je?!


Ik wil (nogmaals) vanaf hier Francis heel hartelijk bedanken voor het sponsoren van dit prachtige garen en het verzorgen van de heel duidelijke en overzichtelijke patronen voor de Knotten Fourtune CAL2017.
Met de videoclipjes waarin je heel goed en rustig (voor mij ging het niet te snel) uitlegde hoe een steek werkt of uitgewerkt moest worden, geweldig!
En ik hoop dat er nog meer dit leuke patroon gaan volgen of het nieuwe patroon wat nu online staat voor de zomer en als je het leuk vind om een CAL van mij te volgen, dat kan, volgende week vrijdag DV staat er een heel gaaf patroon online!

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

Dit blogbericht is DEELS gesponsord door Knotten Delft!

6 opmerkingen:

  1. Je blokken zien er wel leuk uit... je maakte ook een goede kleurencombinatie!
    En wat ik met restjes doen, ik kijk soms om er kleine knuffel mee te maken. Of een onderzettertje, of een klein tasje.
    Ideetjes genoeg, hoor.

    Fijn weekend Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je lieve complimenten, Sofie! Ik vind kleurencombi`s maken super leuk om te doen. Wat een mooie ideeën, onderzetters, ook een goed idee. Bedankt voor je tips!

      Verwijderen
  2. Mooie kleuren, en bijzondere patronen! Twee kussenhoezen er van maken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Hilde! Wie weet, ik denk dat kussenhoezen iets te heftig voor in huis worden, mijn smaak veranderd naar Scandinavisch (lekker strak met weinig kleur), maar het idee is goed! :)

      Verwijderen
  3. Prachtige blokken in mooie kleuren. Leuk om zo jouw hele maakproces te volgen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Margaret, inderdaad ook erg leuk om het zo te mogen uitwerken, op naar het volgende project!

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!