vrijdag 19 mei 2017

♡ DIY: Schort van RM-artikelen,..


Het idee om van Riviera Maison artikelen DIY`s te gaan maken stond al een poosje om mijn to-do-list en ook deze DIY stond al even te wachten om gepubliceerd te worden.
Ongeveer twee keer in het jaar lijkt het me leuk om met artikelen vanuit de RM Store`s een DIY uit te werken in de vorm van een blogbericht, een patroon en een videoclipje.
Eigenlijk net zoiets als wat ik met de RM Bonheurs doe, klik HIER! maar dan met artikelen.
Wat ik ook leuk vind is dat jij een artikel naar mij doorstuurt en dat ik ga kijken of ik daar een DIY mee kan uitdenken, het liefst wel vanuit de nieuwe collection, zodat het artikel niet snel uit de voorraad is en ook geen collectors item.
Heb je al een idee en/of vind je dit leuk om te doen, stuur dan een e-mailtje naar vestywo@hotmail.nl en ik ga kijken of ik er wat mee kan.

In de keuken, als ik aan het bakken of koken ben, vind ik het heerlijk om een schort te dragen waaraan je zo heerlijk je handen kan afvegen.
Ik vind vaak de schorten in de winkel niet helemaal mijn stijl of ze zijn te groot/lang/kort noem maar op, dus dacht ik dat het wel leuk zou zijn om een eigen schort te maken.
Naast mijn idee om een schort te maken, werd ik geïnspireerd door het prachtige boek van Maaike (CreJJtion, Hollands Welgaren) waarin ook een keukenschort gepubliceerd staat.
Er begon iets te kriebelen en de radartjes gingen aan het werk met hieronder het resultaat.

Een eigen schort van RM in kleuren die helemaal bij mij passen en wie nog niet weet welke kleuren dat zijn, rustig tinten zoals lichtblauw, linnen, taupe, lichtgrijs, maar ook zeker donkerblauw.



♡ 

Het schort is gemaakt van een keuken-handdoek en twee soorten linten, een smallint en een wat breder lint, het smalle lint gebruik je bij de hals en het wat bredere lint als sluiting.

Nadat ik het schort klaar had, wilde ik ook graag bijpassende pannenlappen, nu staat in het boek van Maaike (CreJJtion, Hollands Welgaren) ook pannenlappen, merk je hoe geïnspireerd ik door dit boek werd, het is echt een super tof boek en vooral als je van landleven en handwerken houd en prachtige basiskleuren, dan moet je dit boek aanschaffen, je kunt dit heel makkelijk doen door een e-mailtje te sturen naar Maaike via haar blog/site, klik HIER! om het boek te bestellen.

De pannenlappen ga ik overigens zeker nog eens haken, fijn in het zonnetje buiten, maar nadat manlief en ik in de RM Store in Laren liepen, zag ik prachtige (en jawel in dezelfde kleuren als het schort) pannenlappen liggen, die moet ik hebben, dacht ik en hup, ze lagen al in ons mandje!
Daarnaast kocht ik ook de ovenwant, aangezien de andere door de muisjes (ze zijn gevangen hoor) opgepeuzeld waren, lekker landelijk wonen wij dus! ;)

Hieronder kun je het videoclipje die ik maakte met de DIY voor je eigen keukenschort bekijken.
Daarnaast zou ik het heel leuk vinden als je mijn Youtube-kanaal wilt volgen door HIER! te klikken.


Je kunt op het 3-hoekje klikken in het scherm dan opent het videoclipje zich vanzelf, je kan het videoclipje ook via mijn Youtube-kanaal bekijken, klik dan rechtsonder in beeld op `Youtube`.

Vind je het te snel gaan of vind je het fijn om een patroon bij de hand te houden, dat kan ook, hieronder heb ik een link die je naar mijn e-mailadres brengt waarna je een e-mailtje mag sturen dat je het patroontje graag wilt ontvangen en dit helemaal GRATIS!
(Dus, LET OP! De link werkt, opent zich in een nieuw venster, waarin de adresbalk mijn e-mailadres staat, deze kun je kopiëren naar je e-mail en je stuurt mij een e-mailtje om het patroon te ontvangen.)


De RM materialen die ik gebruikt heb voor het schort zijn:
Tea Towel I Love Cooking (Riviera Maison)
RM Ribbon Stripe Blue 5m (Riviera Maison)
Het boek waardoor ik geïnspireerd werd kun je vinden op het blog/site van CreJJtion, klik HIER!
Gistermiddag plaatste ik een kleine preview van dit project en ik kreeg de vraag waar ik de leuke speldjes met parelmoer-hartjes gekocht had, klik HIER! en shop ze ook!

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

Dit blogbericht is NIET gesponsord!

4 opmerkingen:

  1. Maar dit is leuk, Verie! Dan kun je een schort maken in precies die kleur en stof die je leuk vindt, zonder dat je een hele schort zelf hoeft te naaien. Ik zie namelijk in de winkel vaak leuke dingen en dan denk ik: Tsja, als het nou in die en die kleur was, dan zou ik het helemaal mooi vinden... Bedankt voor dit leuke idee met patroon en weer de hartelijke groetjes van Marjet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super leuk, Marjet, wat ben je enthousiast! Heel veel succes met het maken van je eigen schort! :)

      Verwijderen
  2. Super leuk zeg,vind het een prachtig idee om zo een schort te maken!
    liefs Esther

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!