vrijdag 16 februari 2018

♡ DIY: Geometrische onderzetters met FIMOklei & Give-Away,..


Net voor de feestdagen, in de maand December (klinkt alweer ver weg hé?!) werd ik uitgenodigd door Staedtler voor het FIMO Christmas DIY event. Nu kreeg de ik de uitnodiging kort van te voren en kon ik niet meer regelen met het werk om te gaan, dus moest ik helaas afzeggen. Ondanks dat, kreeg ik met de post een super gaaf pakket thuis gestuurd. Een prachtige cadeau-doos (met een heuse strik eromheen) en boordevol met allemaal gave artikelen van FIMO om aan de slag te gaan! Zo super lief! Je snapt natuurlijk wel dat mijn handen kriebelde om aan de slag te gaan. Ik wilde een tof idee en zocht op Pinterest of ik iets `leuks` kon vinden met de volgende steekwoorden; geometrische en marmerlook. Wat daaruit kwam vond ik niet echt passend, wat ik wel voorbij zag komen waren onderzetters en dat idee bleef in mijn hoofd zitten. Tjah, en dan ga je natuurlijk aan de slag. Ik nam de FIMOklei erbij in de kleuren wit, grijs en goud/okergeel. Welke kleur vind jij het hebben, ik weet zelf niet goed welke kleur het is. Maar dat het een warme kleur is, dat vind ik sowieso. Ik maakte van de onderzetters, van het begin tot het einde een videoclipje, daarin laat ik je zien hoe je een marmerlook krijgt en hoe ik de onderzetters gemaakt heb. Scroll naar beneden om dit videoclipje te bewonderen of als je niet kan wachten, klik dan HIER! FIMO is een whalhallah voor diegene die van kleien houden, nu vind ik `kleien` helemaal niet bijzonder klinken, nou dat heb ik geweten, want je kunt er echt prachtige items meemaken. Neem alleen al een kijkje op de site van Steadtler FIMO. Die items zijn echt de moeite waard om te maken, zoals het schaaltje met zwarte stippen en goud randje, i love it! Ben je eenmaal aan de gang geweest met FIMO klei ben je bijna niet meer te stoppen, tenminste ik niet. Het is zo leuk om te doen, vooral omdat je er zoveel mee kan, echt waar! Laat je inspireren met deze #myfimo en zie wat je er allemaal mee kan. 

Kom ik laat je de onderzetters zien..



De onderzetters die ik maakte zijn in de vorm van een zeshoek, een echte geometrische vorm, dat is wat ik wilde. Strakke lijnen deze keer niet, aangezien de marmerlook niet perfect hoort te zijn. Een tip is om de mooiste marmerlook te creëren om lang te blijven kneden. De eerste onderzetter die ik maakte is waar de cactus op staat, de onderzetter die erachter staat maakte ik later. Zo zie je dat de klei mooier door elkaar heen loopt. Wie weet vind je dat niks aan, doe vooral waar jij vrolijk van wordt. Ik gebruikte de onderzetters als opstapje voor m`n cactussen, ik ben echt fan van ze geworden en ze doen het zo goed. Ze groeien als kool, ik heb zelfs al grotere bakjes moeten aanschaffen. De onderzetters zijn ook te gebruiken waarvoor ze eigenlijk dienen, namelijk voor een beker/glas. Doordat je de klei in de oven bakt op 220° ongeveer 15min. worden de onderzetters hard en krijgen ze een mooie glans. Wauw, ze worden zo mooi, dus..bakken maar! Even een tip, leg de mooiste kant op de bakplaat en de iets mooiere kant aan de bovenzijde, waarom? Dat vertel ik je in het videoclipje die ik gemaakt heb. Scrol naar beneden om het videoclipje te bewonderen, kun je echt niet meer wachten, klik dan HIER! en bekijk het videoclipje!


Omdat het afgelopen woensdag `Happy Valentine`s Day` was maakte ik van het overige klei hangertjes in de vorm van een hartje (of eigenlijk moet je het zo lezen; ik had nog klei over en kon niet meer stoppen, oeps!) De hartvormige-hangertjes zijn super leuk te gebruiken voor bij bijvoorbeeld een cadeautje. Doordat ze gebakken zijn en hard/glanzend zien ze er prachtig uit. Ik deelde op mijn FBpagina en IGaccount een mooie tekst die ik je graag ook vanaf hier mee wil geven over de liefde. De tekst komt uit Spreuken 3 vers 3: `Mogen LIEFDE en trouw je nooit verlaten. Wind ze om je hals en schrijf ze in je hart!` Ik vind het zo`n mooie tekst! Ik hoop dat je er wat aan mag hebben!

Hieronder het videoclipje waarin ik je laat zien hoe je de geometrische onderzetters maakt met marmerlook. Duimpje omhoog als je het videoclipje leuk vind en abonneer op mijn kanaal.


Ik ben benieuwd of je de onderzetters ook gaat maken, laat je het me weten in een reactie hieronder?

Op mijn FBpagina en IGaccount heb ik voor één persoon een pakketje samengesteld met artikelen van FIMO klei, vind je het leuk om dit pakketje te winnen? Laat dan een reactie achter het desbetreffende bericht. Heb je geen FB/IG en wil je toch graag mee doen, laat dan een reactie achter op dit blogbericht dat je mee wilt doen. De winnaar wordt dv vrijdag, 23 februari as bekend gemaakt!

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie


www.staedtler.com
Dit blogbericht is gesponsord door FIMOklei!

8 opmerkingen:

  1. Leuk DIY !
    mooie kleuren zo bij elkaar!
    geniet ervan groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is echt leuk gedaan, ik zag het eerder ook al bij Lisanne;
    Fijn weekend, Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Klopt, heb ik ook gezien. We hebben dezelfde diy-box gekregen! :)

      Verwijderen
  3. Wat een leuk idee om onderzetters te maken van fimo klei. En dat terwijl ik dacht alle mogelijkheden wel gezien te hebben bij mijn zus. Zij is een ware kunstenares met fimo klei, maakt de prachtigste sieraden en andere leuke spulletjes. Kijk maar eens op haar IG @artbeadz.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel en wat leuk! Ik ga zeker een kijkje nemen op haar IG. Inderdaad, de mogelijkheden zijn eindeloos, zo gaaf!

      Verwijderen
  4. Hele leuke onderzetters! Mijn dochter vindt ze ook leuk, dus ik ga mee doen aan de giveaway (op IG). Mooie spreuk ook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super leuk en dankjewel voor je complimenten! Het is inderdaad erg gezellig om zo samen te knutselen!

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!