vrijdag 8 december 2017

♡ TEA: YourDailyTeaCup, Honey Bee, Brandnetel & Winter Orange Cake Tea,..


Een poosje geleden werd ik benaderd door YourDailyTeaCup of ik thee wilde proeven/testen. Nog maar kort geleden kwam deze website van Rensina als eigenaresse van de grond en wat doet ze het goed en leuk. Mijn antwoord was daarom volmondig `ja` en het gekke is dat ik nu dit blogbericht aan het schrijven ben en ik verschillende soorten thee-geuren om mij heen ruik, terwijl ik helemaal geen thee op dit moment in de buurt heb. Hihi..wie weet heb je dat ook wel als je dit blogbericht leest. Ik hoop het en ook dat je dan de juiste geur bij het juiste thee-soort heb, want ik heb me toch een heerlijk thee-tje ontvangen van Rensina. Rensina is dol op thee en kort geleden opende ze de virtuele deuren van haar webshop YourDailyTeaCup, alleen de naam al, zo mooi en veelzeggend. Naast haar webshop heeft Rensina ook een blog, waar je haar kan vinden onder de naam MyDailyTeaCup, hoe toepasselijk. Onlangs reisde ze helemaal naar Marokko, waar ze nog meer thee-tjes geproefd heeft en nu voor de Winter maakte ze een Advents-kalender met thee. Super leuk vind je ook niet?

Nadat ik geantwoord had dat ik het een super tof idee vond om dit te mogen doen als echte thee-lief-hebster kreeg ik heel snel al een pakketje thuisgestuurd. In het pakketje, trouwens heel mooi verpakt, daar is Rensina ook een ster in, zaten de smaakjes Honey Bee, Brandnetel en Winter Orange Cake. Voor de eerste indruk dacht ik dat ik zou gaan voor de Honey Bee Tea. Ik ben dol op honing en ging ervan uit dat dit dan ook zo zo smaken. Voor de Brandnetel thee was ik een beetje bang, oeps, wat als het zou gaan prikken in je mond, je kan daar immers niet kriebele, hihi! En de Winter Orange Cake wist ik niet wat ik daarbij moest denken..proberen dan maar.




De Honey Bee Tea (NL vertaald; Honing Bij Thee) is een Rooibos thee en komt vanaf een Zuid-Afrikaanse plant. De smaak zou voller en zoeter moeten zijn en ze is gezond, zit vol met vitaminen, mineralen en antioxidanten. Klinkt goed, we gaan zo proeven, wie weet wat eruit komt.
De Brandnetel thee is een Herbal thee en is een rijke bron aan vitamine C. Het heeft een bloedzuiverende werking, zuivert de maag en verhoogd de weerstand. Voor het laatste kan ik deze thee wel gebruiken, een beetje verhoogde weerstand kan geen kwaad. Ik ben benieuwd.
De Winter Orange Cake is een smaak vol met vruchten en specerijen, een zwarte thee en heerlijk, wat de naam al zegt, voor de Winter. Ook hierna ben ik heel erg benieuwd. Om te testen zijn vooral de Honey Bee en de Brandnetel thee, maar omdat ik de Winter Orange Cake wel toepasselijk vond in deze periode heb ik deze ook getest. 

Ik begin met het proeven van de Honey Bee Tea, rijmt nog ook! ;)


De losse thee lijkt net kleine houtdeeltjes en ze ruiken heerlijk, heel zoet inderdaad wat er op de verpakking staat. De thee heb ik in een zakje gedaan en daarna in het kokende water gelegd. De thee lost heel rustig op in het kokende water en wordt steeds sterker qua geur. De geur is echt wat de theeën van Rooibos hebben, een iets-wat sterke geur. Een slokje van de Honey Bee Tea proeft als zoet, dat wel, alleen proef ik geen honing smaak. Ik dacht eerst dat dit zou komen doordat ik zelf van lichte thee hou en ik dus het theezakje er al weer snel uit gehaald had. Maar nadat ik de thee nog even heen en weer in het kopje kokend water gehengeld had, bracht ook deze smaak, die ik er zelf bij bedacht had, niet na voren. Ik drink namelijk best vaak thee met een scheutje honing en dat dacht ik nu gelijk te proeven, niet dus. Dit is niet dat ik de thee niet lekker vind, ik houd van zoete thee, dus ja, deze thee is goedgekeurd, ik doe er zelf een scheutje honing in! ;)


En dan nu de Brandnetel thee, ik moet eerlijk bekennen dat ik dit echt spannend vond om te proeven. Alleen de geur van de losse thee rook al super sterk naar brandnetels en dan moest ik het nog gaan proeven. Trouwens de structuur van de thee is wel heel mooi, als ik losse thee koop dan vind ik het altijd gezellig staan als er verschillende structuren in zitten en dat zit bij deze thee echt. Ook bij deze thee hengelde ik met het zakje heen en weer, deze kleur bleef licht en daar kon ik niks aan veranderen. Ze kleurt trouwens wel heel snel, dus zo lang heb ik niet hoeven hengelen en de geur werd ook als maar sterker en mijn gevoel alleen maar banger, hihi! Toch, heel voorzichtig een slokje geproefd, pffrrtttt...heel bitter en apart! Het is niet echt een thee die ik snel nog eens zal drinken, maar omdat het goed voor je is, is de smaak ook niet altijd lekker. Net als paracetamol, is ook niet lekker, maar wel goed voor je als je ergens pijn hebt. Dus..dacht ik..wil je verhoogde weerstand, een zuiverende maag en een bloedzuiverende werking dan moet je er ook wat voor over hebben. Ik ga de thee gewoon nog eens proberen, maybe ook met een scheutje honing?! ;) 


En de laatste thee die ik testen was de Winter Orange Cake, gelijk nadat ik het zakje opende werd ik blij van de geur die me tegemoet kwam. Een heerlijk zoete, frisse geur. Ook deze thee heb ik licht gehouden vanwege de sterke geur die eruit mijn thee-kommetje kwam. En de Winter Orange Cake? Deze smaakt fantastische, als ik deze mocht testen dan was dit zeker de winnaar geworden! Zo jammer dat er maar voor 1 kommetje in zat! ;) Mjammie, zo lekker!

Lijken je de theeën ook erg aan te spreken en ben je enthousiast geworden, neem dan een kijkje in de online theeshop van YourDailyTeaCup en shopse. Zo fijn met de Kerstdagen in het vooruitzicht, het is heerlijk om een fijn en lekker theetje uit te zoeken om je gasten te verwelkomen. Er bestaat Christmas Tea, te gek hé?! Lieve Rensina, bedankt voor het testen van de theeën en de gekregen smaken!

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

www.yourdailyteacup.nl
Dit blogbericht is DEELS gesponsord door YourDailyTeaCup!

5 opmerkingen:

  1. Heerlijk geurende blogpost! Al jaren koop ik hier in Dordrecht verse thee en inderdaad: zo fijn!
    Brandnetel is bij mij een favoriet, niet te sterk getrokken, dat wel :-) en zoals je schrijft: ook enorm gezond, dus dat soort voordeeltjes is met the ook vaak aanwezig.

    Mmm zo maar eens een bakkie voor mezelf zetten ;-)
    Liefs, Marijke @zusjeknus

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk, Marijke! Bijzonder dat je Brandnetel thee zoveel drinkt, ik hoop het ook echt nog eens te proberen, want net wat je zegt het is wel gezond! Ik vind het ook gezelliger losse thee, hihi! Geniet ervan! Lfs

      Verwijderen
  2. Ha Verie! Ik ruik ook thee hihi, wat een leuk blogbericht! Jij kan zo goed schrijven over ther dat je 't al bijna proeft, wat een talent! Ik ben meer van de koffie (sterk en zwart), maar die wintertheetjes met kaneelsmaken vind ik ook wel lekker. Heb laatst vanillethee gehad, was ook fijn!
    Denk dat ik zo even een kopje ga maken. .😉😉😉
    Lieve groetjes van Marjet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's trouwens!
    Groetjes van Marjet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat heerlijk, Marjet! Dan zijn de geuren toch overgekomen bij je! :) Dankjewel, wat een lieve woorden, view..leuk, leuk!! Dat kan ook natuurlijk, koffie, zelf drink ik dit niet zoveel. Vanillethee, dat klinkt goed, ga ik ook eens proberen. Geniet ervan! Lfs

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!