vrijdag 24 februari 2017

♡ DIY: Snijplank met tekst voor een nieuwe hobby of,..??!!


Ik dacht bij mezelf om eens wat anders te gaan proberen en om te zien of dit bij mij zou passen.
Een nieuwe hobby dus eigenlijk, maar of dit echt bij mij past en of het echt mijn nieuwe hobby gaat worden lees je in deze blogpost.

Op internet zag ik prachtige snijplanken met teksten van Riviera Maison die je kon laten maken op de VIP Night waar ik vorig jaar bij aanwezig mocht zijn, klik HIER! om deze blog terug te lezen.
Dit project stond al een poosje op mijn to-do-list, hiervoor had ik wel een brandertje nodig, het liefst een soort pen die warm wordt en waarmee je goed kan schrijven.
Ik heb dit nog niet eerder gedaan en vond het daarom best wel spannend of het zou lukken?!

Met de tekst bij de hand en de houtbrandpen in de hand ging ik aan de slag, al snel kreeg ik de smaak te pakken en schreef ik deze tekst (zie foto`s) op mijn snijplank.

Klik op de knop links hieronder om verder te lezen!




Ik kan je vertellen dat het best zwaar is de houtbrandpen, zowel om vast te houden als om te branden/schrijven in hout.
Je kunt de pen niet echt vasthouden als een pen, doordat de punt recht loopt, maar net niet zo zoals je zou moeten, volg je het nog?! ;)
Toch vond ik het resultaat best mooi eruit ziet en ben ik er blij mee.

De tekst schreef ik op een oude snijplank, deze is bijna door en daarom gebruikte ik ze, als het zou mislukken dan kon ik ze zo wegmikken, maar nee, dat hoeft niet, ze staat nu te shinnen in onze keuken en gebruikte ik ze gelijk om een heerlijk sappig appeltje te schillen en op te smikkelen.

Je hebt voor deze DIY eigenlijk heel weinig nodig, alleen de houtbrandpen is best prijzig, daarnaast een snijplank, een tekst en geduld.
Wat je gaat doen is de tekst die je wilt in het hout branden met de houtbrandpen, daarna laat je de snijplank een poosje rusten en let op dat je de houtbrandpen goed laat afkoelen, ze worden echt mega warm, daarom zou ik dit project echt afraden als je kinderen om je heen hebt lopen.
Zodra de snijplank even gerust heeft kun je ze een mooi plekje geven in bijvoorbeeld je keuken.


Ik vond het een project die best zwaar was en het resultaat is niet helemaal wat ik voor ogen heb, het kan ermee door en ik ben er blij mee.
Maar de vraag was of dit mijn nieuwe hobby gaat worden, daar moet ik je helaas in teleurstellen, want nee, dit ga ik niet meer doen.
Daarom ga ik extra genieten van dit snijplankje met tekst en kijk ik gewoon naar andere die hier wel goed in zijn, ik laat het voor nu even rusten!

Ik ben benieuwd, heb jij wel eens met de houtbrandpen gewerkt en wat heb je gemaakt?!

Items die ik gebruikt heb zijn: Snijplank (HEMA), Theedoek (Riviera Maison), Houtbrandpen (Bouwmarkt) en lekkere appels uit de Betuwe, mjammiee!!

Fijne dag!
Lieve-Groetjes,
Verie

*Dit is geen gesponsord bericht*

8 opmerkingen:

  1. Wat een leuke DIY, die zou ik ook wel eens willen proberen! Dat het een zwaar werkje is snap ik, wel vind ik hem, voor de eerste keer ermee werken,goed gelukt.
    Misschien nog een keer proberen, oefening...πŸ˜€
    Fijn weekendπŸ’•

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi..inderdaad `oefening baart kunst`! Wie weet als ik nog eens geduld over heb! ;) Bedankt voor je lieve complimentjes en reactie!

      Verwijderen
  2. mooi Verie!!goed gelukt!je kan er ook wel houten hangertjes mee branden voor aan de kerstboom,of labeltjes.hier in belgie was een tv-programma "het huis'(mooi)BV's verbleven 24uur in een huis......op het eind mochten ze ze telkens op een houten ronde schijf hun naam branden en in een boom hangen,daar kwamen mooie dingen uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor al je tips, voor nu laat ik de houtbrandpen even in de kast liggen! ;)

      Verwijderen
  3. Wat een supergaaf origineel idee!!! Echt heel tof dit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Verie, ook toevallig. Ik ben hier ook mee bezig! En ik heb ook gemerkt, dat het niet zo eenvoudig is. Ik ga verder met oefenen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk, nee inderdaad het is niet eenvoudig! Heel veel succes en kben benieuwd naar het eindresultaat! :)

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!