woensdag 8 april 2020

DIY: Pasen, Licht in de wereld,..


Wat is het heerlijk weer hΓ©?! Geniet je ook zo van het zonnetje? Ik heb heerlijk ons tuintje opgeruimd en weer gezellig gemaakt. Van de winter kregen we een tuinset (die anders naar de stort zou gaan) die wij een tweede leven gegeven hebben, hihi! We kregen kussentjes voor in de stoelen erbij en we hadden zelf nog een mooi bankje in de tuin staan, die ik vorige week afgespoten heb met de hoge druk spuit. Alles is weer lekker fris. Kussentjes erop, plaidje erbij en vandaag wat bloemetjes proberen te scoren als het niet te druk is in de winkel. Op de tafel zetten ik een grote pot, die ik wit gespoten heb en daarbij wat bloemetjes uit de natuur, zelf geplukt en een kaarsenhouder. In dit blogbericht laat ik je aan de hand van een DIY/video zien hoe je zelf aan de slag kunt gaan om een kaarsenhouder te maken met tekst. Deze DIY maakte ik 6 jaar geleden ook en hierover schreef ik een blogbericht. Benieuwd geworden? Klik dan hier: Potjes Lente en bewonder. Eigenlijk zijn ze hetzelfde, alleen heb ik deze keer een Bijbeltekst op de potjes verwerkt. 




Kom..we gaan aan de slag!


Wat heb je nodig:
- Glazen potjes - papier - pc - printer - wit a4 papier - schaar - plakband - olijfolie - watjes - waxinelichtje - aansteker -

Wat ga je doen:
- Neem de pc en zoek een mooie tekst op (printlabels (gratis) voor de bovenstaande tekst en voor de tekst; `Hoop is een lichtje in je hart, dat vandaag moed geeft en morgen kracht` en `Jij bent een licht STRAAL` kun je ontvangen door een e-mail te sturen naar vestywo@hotmail.com).
- Print en knip ze uit op de streepjes lijn op het printlabel.
- Leg de prinlabels op een wit a4 papier en neem de watjes en de olijfolie erbij, strijk met een watje over de printlabels heen totdat ze helemaal bestreken zijn.
- Laat de printlabels drogen.
- Ondertussen kun je een waxinelichtje in het glazen potje leggen en alvast een aansteker en plakband zoeken, wil je het waxinelichthoudertje weggeven, zoek dan ook cellofaanpapier, touw en wat groen`s uit de tuin. 
- Nadat de printlabel goed gedroogd is, vouw je deze om het glazen potje heen en maak je deze vast met een stukje plakband. 
- Steek het kaarsje aan (of pak het waxinelichthoudertje mooi in en geef het weg)!


Ik pakte de waxinelichthoudertjes gezellig in en heb ze weggegeven, maar ook één zelf gehouden! Ik vind de tekst heel mooi met `Jezus is het Licht der wereld`. 

Vind je de beschrijving ingewikkeld of vind je het leuk om de DIY-video te bewonderen? Bekijk deze dan op youtube, de link vind je hier: DIY-video, waxinelichthoudertje maken

Ik ben benieuwd wat je van het waxinelichthoudertje vind en of je ook aan de slag gaat?! Laat je het me weten in een reactie?! 

Ik wens je gezegende en fijne Paasdagen toe!

Lieve-Groetjes,
Verie

4 opmerkingen:

  1. Wat een leuke mooie DIY. Zelf heb ik ook al vaker dit soort potjes gemaakt en eigenlijk kost het nagenoeg niets. Hoop je gezellige tuin ook eens op de foto te zien.
    Fijne dagen, liefs Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kon niet anders verwachten dat jij op onze tuinfoto`s zat te wachten, hihi! Wie weet doe ik dit nog! Ik heb leuke foto`s genomen gisteren en ben er echt blij mee! Een heerlijk sfeertje zo!

      Het is zo leuk wat je met potjes allemaal kunt doen. Ik heb ze altijd op voorraad in de schuur staan. Deze DIY had ik dan 6 jr geleden ook uitgewerkt, maar is nog steeds super leuk!

      Fijne zonnige dag!
      Liefs, Verie

      Verwijderen
  2. Wat mooi!
    Ik verzamel altijd glazen potjes voor dergelijke DIY's. Manlief vindt het maar rommel allemaal. Ik zie er nog iets moois in ;-)
    Fijne Paasdagen gewenst. Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ideaal, 'k heb ook altijd wat glazen potjes in de schuur staan. Dankjewel en geniet van de aankomende dagen!

      Liefs, Verie

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!