vrijdag 6 maart 2020

DIY: Pasen, kruis op plateau,..


Het is alweer wat weekjes geleden dat het echt goed gestormd heeft, tenminste, ik raak bijna gewend aan de harde wind om ons huisje. Op een middag maakte ik samen met m`n Mams een wandeling in het bos en ja, we kregen van alles over ons heen. Zowel regen, wind, sneeuw en hagel. Toch was het prachtig en heerlijk in het bos. Het pad lag bezaaid met takjes en die moest ik gewoon meenemen. M`n Mams zei nog; `Wat ga je nu weer maken?` Bij thuiskomst gelijk aan de slag met 2 takjes om een kruis te maken, deze liet ik op IG al langs komen. Herken je dat, dat je in het bos loopt en iets in de natuur ziet en je direct weet wat je ervan maken wilt?! Nou, dat heb ik dus heel vaak als ik in de natuur wandel of fiets. Zo heerlijk en zo rustgevend! 




Nadat ik het kruis gemaakt had wilde ik deze in onze woonkamer zetten, maar het kruis kon alleen staan als ik h`m ergens tegenaan zetten en dat was dan niet in het zicht. Opeens kreeg ik het idee om het kruis op een plateautje te zetten en ik had gewoon zin om daar een video van te maken. Onderaan dit blogbericht kun je de video bewonderen en kun je zien hoe je zelf gemakkelijk aan de slag kunt gaan met takjes uit het bos.


Ik ben zo blij met het kruisje op een plateautje. Ik heb er twee gemaakt, één staat er op m`n creatieve kamertje (zoals je in dit blogbericht kunt zien) en de andere staat in onze woonkamer (te zien in de video). De Bijbelteksten die ik gebruikt heb zijn teksten die mij aanspreken, gebruik gerust anderen (Bijbel)teksten die jij mooi vind om aan het kruis te hangen of niks, dat is ook goed. Je zou zelfs het plateautje met krijtverf kunnen verven en daarna wat op het plateautje kunnen schrijven. 

Hieronder kun je de video bewonderen en zelf aan de slag gaan!


*In de video maak ik gebruik van een plastic bordje, mijn oprechte excuses! Ik heb dit gedaan zonder enig nadenken en omdat het bordje bij me in de buurt lag. Ik ga op zoek naar een alternatief waarop ik op een duurzame manier (want dat is wat ik graag wil en aan mee wil werken) om dit voor de volgende keer anders te doen! (Ik werd getipt door een oplettende volgster, heel erg bedankt, want zo kunnen we elkaar erop attenderen!)*

Ik ben benieuwd wat je van de video vind en of je deze DIY voor Pasen ook gaat maken, laat het gerust weten in een reactie! De bolletjes wol die je op de foto`s ziet zijn m`n nieuwe aanwinsten voor een volgend brei-project uit het boek Happy Handmade Fashion, maar eerst m`n andere projecten afwerken. De tekening met `me` erop is gemaakt op de boeklancering van Lisanne en haar Oma. Ik schreef hier onlangs een blogbericht over, benieuwd? Klik dan hier: Boeklancering Happy Handmade Fashion. Zoals je vast wel gezien hebt, heb ik de foto`s genomen op m`n creatieve kamertje, vorig jaar maakte ik nog wat toffe DIY`s - video`s die ik dit jaar dv online publiceer op m`n youtube-kanaal. Ik zou het leuk vinden als je me daar volgt!

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

6 opmerkingen:

  1. Dag Verie! Ik ga morgen direct klei halen bij de Action. Wat is dit mooi!
    Ik ga er één voor op school en één voor thuis maken, denk ik. O ja, leuk die opmerking dat we alleen maar op de grond naar takken mogen zoeken��!
    Lieve groet van Marjet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Marjet, wat super leuk om je enthousiasme te lezen! Geweldig! Heel veel DIYplezier en 'k ben heel benieuwd naar jou creaties (je mag me gerust een foto doorsturen (vestywo@hotmail.com)). Hihi, ja, anders ben ik bang dat er zijn die toch takjes van de bomen aftrekken of knippen en dat kan niet, vind ik! Fijn weekend!

      Liefs, Verie

      Verwijderen
  2. Genoten van de blog en vlog, wat doe je dat toch ontzettend leuk. Goeie uitleg, sfeervol etc.... en wat heb je toch een leuk huis. Het kruis staat prachtig op de piano. Moest even glimlachen om je bordje want ik dacht al je gaat toch niet verven op dat mooie witte buro, plastic placemat ofzo eronder. Wij hebben een 2e huisje in de Achterhoek midden in het bos en daar loop ik ook altijd te struinen voor van alles en nog wat om te freubelen. Was het kruis even vergeten dus je doet me een idee op maar op de basisschool van mijn jongens (oudste inmiddels 27) maakten we deze ook voor Palmpasen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een lieve reactie, dankjewel, Coby! We hebben inderdaad een heerlijk huisje! Klopt, toch wil ik juist het bureau wat 'levender' maken door er gewoon op te knutselen. Alleen dat verven ging me te ver, hihi, goed idee trouwens, een placemat! Wat klinkt dat goed, een 2e huis en lekker struinen in het bos! Geniet daar zo van!! Het is een simpele DIY, maar het resultaat vind ik zo mooi! Ik word nu elke dag herinnerd aan het woordje 'Hosanna', wat betekend: 'Heere, ik heb U hulp nodig!' En dat hebben we elke seconden!

      Fijne dag!
      Liefs, Verie

      Verwijderen
  3. Wat heerlijk he een boswandeling maken met je moeder. En ja ik sleep ook regelmatig wat mee naar huis. Laatste vondst is een mooie tak, die nu op de kast ligt.
    Mooi verwerkt je takken. Ik ga je vlog eens bekijken. Groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad heerlijk om te struinen in het bos! Leuk, dankjewel en heel veel kijkplezier!

      Fijne dag!
      Liefs, Verie

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!