vrijdag 20 september 2019

FLEXA: Kleur van het jaar 2020, Tranquil Dawn,..


Een tijdje geleden werd ik uitgenodigd door Flexa om live mee te genieten van de bekendmaking van de kleur van het jaar 2020 op Instagram. Dat wilde ik heel graag en ik was dan ook reuze benieuwd. Welke kleur zou het worden?! Op IG werden wat kleuren gedeeld, maar of ik daar nou vrolijk van werd?! Best wel felle kleuren, daardoor wist ik eigenlijk niet zo goed wat ik denken moest en liet ik het over me heen komen. Dinsdag, 10 september was het zover, om 11.00u zat ik klaar om naar de lancering van de kleur van het jaar 2020 te kijken. In de opening werd verteld waar de lancering plaats vond en dat scheen in de buurt van water te zijn en dit had ook te maken met de kleur. Nou waar denk jij aan als het om kleur en water gaat?! Juist, ik dus ook, ik dacht gelijk, dat wordt een blauw-kleur. Helemaal in m`n sas, want dat zou vast heel tof zijn bij m`n creatieve kamertje. Nadat we een kleine rondleiding kregen kwam Heleen van Gent (creatief directeur) in beeld en de kleur van het jaar 2020 werd bekend gemaakt; TRANQUIL DAWN is de kleur van het jaar 2020. De kleur is geïnspireerd op de ochtendzon en straalt rust en warmte uit. Een groen, blauw en grijsachtige kleur. Ik vind het echt een prachtige kleur en werd zo blij toen ik de kleur van het jaar 2020 voor het eerst zag. Hier kan ik wat mee, was de eerste gedachten die in me op kwam. Hihi, ideeën kwamen boven borrelen en ja, het liefst wilde ik gelijk aan de slag, dus ook inspirerend werkt de kleur Tranquil Dawn.



Nadat de kleur van het jaar 2020 bekend gemaakt was kwamen er vier verschillende thema`s in beeld met de kleur van het jaar 2020 Tranquil Dawn. Zo werd je ook gelijk geïnspireerd om aan de slag te gaan met de kleur van het jaar. Ook is dit heel mooi om te zien welk thema het beste bij je past. Ik had twee thema`s die mij wel aanspreken, maar speciaal voor jou deel ik alle vier de thema`s en ik ben heel benieuwd welke van de vier jou voorkeur heeft.

Het eerste thema heet `A home for care` (een thuis voor zorg) en staat voor welzijn, vriendelijkheid, empathie en positieve verbindingen. Dit palet met kleuren, die van Spiced Honey (kleur van het jaar 2019) tot een zachte white kleur gaat is geïnspireerd op de kalme horizon op een heiige lenteochtend. Op zich vind ik het wel een mooi palet, maar ook wat vlak, wat te rustig, zeg maar. Ik hou wel van sprekende kleuren.


Het tweede thema kreeg de titel `A home for play` (een thuis om te spelen) en staat voor escapisme, zinnenprikkeling, onbezorgdheid en plezier. Gelijk vond ik dit een `druk` thema met veel kleur, ze zijn sprekend, maar iets te sprekend voor mij. Het palet bestaat uit levendig oranje en zonnebloemgeel en is geïnspireerd door de heldere horizon op een warme zomerochtend. Als ik daar aan denk, krijg ik toch de kriebels om dit palet mooi te vinden en krijgt de levendige oranje kleur toch iets heel moois. Hihi, wat woorden al niet doen, hé?!

Het derde thema kreeg de naam `A home for meaning` (een thuis voor betekenis) en staat voor rust en verwondering, meditatie, focus en perspectief. Het kleurenpalet bestaat uit warme, vergrijsde tinten en zwart en daar hou ik van. Hier en daar een stoer, warm tintje zwart in het interieur. Dit thema is geïnspireerd door de knisperende heldere lucht op een koude winterochtend. Ik vind dit echt een mooi thema.


En het laatste thema, thema vier kreeg de titel `A home for creativity` (een thuis voor creativiteit). Nou, je snapt wel dat dit m`n thema is hé?! Alleen de naam al. Dit thema staat voor nieuwsgierigheid, verkenning, zelfexpressie en verhalen vertellen. De warme, donkere diepe kleuren van Cheeky Chestnut tot Autumn Gold spreken mij echt aan. Het voelt als een warme deken en ja als je erbij leest dat dit thema voortgekomen is uit de rijk-gekleurde horizon van een warme herfstdag, dan snap je mij vast wel waarom dit mij zo aanspreekt?!

Dit waren de vier thema`s en ik ben heel benieuwd welk thema, kleurenpalet jou aanspreekt. Laat je het me weten in een reactie?!

Een dag later kreeg ik een pakket van Flexa met daarin o.a. de kleur van het jaar 2020 Tranquil Dawn. Omdat ik gelijk al wat ideeën had om de kleur van het jaar te gaan combineren met het nieuwe creatieve kamertje maakte ik een moodboard. Deze keer keer maakte ik een moodboard met verschillen accessoires zoals je kunt zien op de eerste foto van dit blogbericht. Het lijkt me heel tof om Tranquil Dawn te combineren met Royal Blue, Fresh Linen en Spiced Honey. Wat vind jij?!

Ik heb een lijstje gemaakte met verschillende ideeën om de kleur van het jaar 2020 te gebruiken. Zo tof om hiermee bezig te zijn! Krijg jij ook gelijk ideeën bij de kleur van het jaar 2020? Laat het me weten in een reactie, zo kunnen we elkaar inspireren! En wil je gelijk aan de slag gaan met de kleur van het jaar 2020, Tranquil Dawn, maar weet je nog niet zo goed of dit echt je kleur is?! Bestel dan de kleurentester en test het uit! 

Vergeet je niet om het blogbericht te bewonderen van afgelopen dinsdag? Ik maakte voor het blog van Flora Castle een macraméhanger die je kunt winnen. Hoe je mee doet lees je in het blogbericht! Meedoen kan tot vanavond (20 september)!

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

flexa.nl
Dit blogbericht is DEELS gesponsord door Flexa!

8 opmerkingen:

  1. Persoonlijk heb ik niks met die kleur van het jaar (met het hele kleur van het jaar-gebeuren trouwens niet). En het 3e kleurenpalet spreekt mij het meeste aan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, lekker duidelijk in je mening en dat mag! Mooi is het 3e kleurenpalet hé?! Vind ik ook wel bij je passen, denk ik! Fijn weekend! Liefs, Verie

      Verwijderen
  2. Wat een mooie kleur is dat, de kleur van het jaar. Zo ziet je maar dat smaken verschillen, hè Jeanette. :-) Ik zou 'm hier zo op een van de muren in de huiskamer willen hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een prachtige kleur inderdaad en wat zal dat mooi staan, Daphne! Echt ook wel 'jou' kleurtje! Fijn weekend. Liefs, Verie

      Verwijderen
  3. Prachtige kleuren. De verhalen bij de kleuren zijn ook zo mooi.
    Ik vind het een mooie kleur, tranquil dawn. Het derde en vierde bord spreken mij erg aan.
    Jouw kleurencombi is mooi gekozen. Ben benieuwd op welke manier je ermee aan de slag gaat.
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Ilse! Ik heb al wat ideeën, die ik ter zijne tijd wil gaan uitwerken! Uiteraard komt er dan een blogbericht! Het is inderdaad een prachtige kleur, leuk jou voorkeur! Fijne nieuwe week! Liefs, Verie

      Verwijderen
  4. Ik vind de kleur van het jaar een beetje te "mat", te 'kalm". Niet sprekend genoeg. Het mag wel wat spannender. Maar ja, zodoende wel gemakkelijk te combineren met veel andere kleuren. Wel benieuwd wat je ermee gaat doen :-)
    Dankjewel voor je bezoek en reactie op m'n blog !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat grappig, ik vind de kleur juist het tegenovergestelde! De kleur spreekt door de verschillende lichtinvallen en straalt daardoor warmte uit, vind ik dan hé?! Precies, heel goed te combineren en dat is heel handig met een kleur van het jaar. Fijn weekend! Liefs, Verie

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!