vrijdag 12 oktober 2018

♡ CROCHET: Lovely Deer CAL2019 #1 & Give-Away,..


Jippie de pippiee! Ik ga wat leuks met je delen! Eindelijk kan ik m`n CAL helemaal laten zien, zo leuk! Hopelijk wordt je net zo enthousiast als ik! Voor de komende Herfst/Wintermaanden ben je zo goed als onder de pannen als je mee doet aan dit toffe haak-project, de Lovely Deer CAL2019! Twee jaar terug ontwierp ik m`n eerste CAL, hier kreeg ik zulke lieve en leuke reacties op dat ik dit door wil zetten om het jaar. Deze CAL is dan ook voor de Winter2019, dat houd je zeker niet tegen om al heerlijk in de Herfstmaanden te beginnen, het patroon blijft namelijk online staan en altijd GRATIS



Het ontwerp begon vorig jaar. We wandelde in de bossen en we kwamen steeds hertjes tegen en reeën, of eigenlijk veel reeën en (ik denk) één hert met gewei. Dat vond ik zo`n geweldig mooi en natuurlijk verschijnsel dat het begon te kriebelen. Wat kon ik hiermee? Hoe kon ik dit uitwerken in een DIY of haakproject?! Direct daarbij kwam het idee om dit als WinterCAL te gaan gebruiken, de fantasieën sloegen over waarin ik kudde`s reeën en hertjes voor me zag op velden vol sneeuw. Okee, terug naar de realiteit, ik heb nog geen hert of ree in de sneeuw gezien, in het eggiee dan hé, wie weet dit jaar?! Vertel me waar ik ze goed kan spotten! Daarnaast wilde ik een budgetCAL, hoe vaak ik, super toffe CAL`s tegenkom, maar dat het me tegen houd vanwege de prijs en dit hoor ik vaker. Deze gedachten in m`n achterhoofd houdend stuitte ik een paar maanden terug op het geweldige garen van Zeeman. Het Royalgaren om precies te zijn. Het garen is 100% acryl en heeft maar liefst 241m op één bol. Zal ik je al wat verklappen? Je hebt voor deze CAL 2!, jah, echt waar! 2! bollen garen nodig! Dat noem ik nou een budgetCAL. Het Royalgaren is in verschillende kleuren verkrijgbaar en jou kleur (dat weet ik zeker) zit er absoluut bij! Heb je ander garen in gedachten, gebruik deze dan gerust! Let wel op welke haaknaald je gebruikt! Ik gebruikte voor de CAL de kleur mosgroen, zo noem ik ze, het kleurnummer is 272. Okee, en dan nu het allerleukste om te vertellen! Ik heb de CAL uitgewerkt tot een warme, stoere omslagdoek en ik heb ze de naam Lovely Deer gegeven. Wat betekend Lieflijk Hert. Ik houd ervan om lief en stoer te combineren en deze naam is het geworden. Daarbij heb ik een # aangemaakt die je kan vinden als #lovelydeercal2019. Ik zou het geweldig tof vinden, als je aan het patroon begint, deze # te gebruiken op social media. Daarbij gebruik ik #lovelydeer en #budgetcal als favoriete #.

Kom ik neem je mee, want ik ben nog niet uit geschreven en had ik al iets over een SUPR..uhm, neej ik houd het nog even stil! Kom mee..


Hierboven kun je de omslagdoek heel goed bewonderen! Deze foto moest dan ook in dit blogbericht komen! Echt ik ben zo blij, de omslagdoek is helemaal geworden zoals ik in m`n hoofd had en daar wordt ik zo blij van! Waar ik ook blij van wordt is DIY, daarom wil ik in deze CAL, die in 4 delen op m`n blog komt je bekend maken met DIY. Het eerste deel van de CAL (dit blogbericht) is samen met een SUPRI..neej, ik vertel nog steeds niks (hierover later meer!). Het tweede deel van de CAL is samen met de DIY boomtakken pimpen (sneakpeak in de foto`s). Het derde deel is samen met DIY plastic diertjes pimpen en het vierde deel houd ik nog even geheim. Onder elk deel van de CAL schrijf ik wanneer je het volgende deel kan verwachten. Zoals het er nu voor staat hopen we net voor de Kerst klaar te zijn. Schroom niet om later te starten, het is immers een WinterCAL.

Zullen we aan de slag gaan?!

Je hebt nodig voor deze CAL:
-Haaknaald 7mm en voor de rand 3,5mm
-Schaar & Stopnaald
(klik HIER! om te zien welke kleur je wilt, daarin is ook de keuze reuze!)

Er wordt in de #lovelydeercal2019 gebruik gemaakt van losse, halve vaste, vaste, half stokje, stokje.

Aan de slag:
Hieronder vind je het eerste gedeelte van het haakpatroon voor de #lovelydeercal2019, bekijk de tekening daaronder die goed weergeeft hoe je elke toer begint en afsluit. Lees het patroon rustig en goed door voordat je begint. Heel veel haakplezier!

Toer 1: Haak 7 losse, haak in de 5e losse van je naald een stokje, een losse, 1 steek overslaan, haak een stokje, 1 losse, haak een stokje in dezelfde steek
Toer 2: Haak 4 losse, haak een stokje in dezelfde steek, *1 losse, steek overslaan, stokje*, herhaal dit 2x, 1 losse, stokje in dezelfde steek
Toer 3: Haak 4 losse, haak een stokje in dezelfde steek, *1 losse, steek overslaan, stokje*, herhaal dit 4x, 1 losse, stokje in dezelfde steek
Toer 4: Haak 4 losse, haak een stokje in dezelfde steek, *1 losse, steek overslaan, stokje*, herhaal dit 6x, 1 losse, stokje in dezelfde steek
Toer 5: Haak 4 losse, haak een stokje in dezelfde steek, *1 losse, steek overslaan, stokje*, herhaal dit 8x, 1 losse, stokje in dezelfde steek
Toer 6: Haak 4 losse, haak een stokje in dezelfde steek, *1 losse, steek overslaan, stokje*, herhaal dit 4x, haak een stokje op de volgende losse, haak een stokje in de volgende steek, haak *1 losse, steek overslaan, stokje*, herhaal dit 4x, 1 losse, stokje in dezelfde steek
Toer 7: Haak 4 losse, haak een stokje in dezelfde steek, *1 losse, steek overslaan, stokje*, herhaal dit 4x, *haak een stokje op de volgende losse, haak een stokje in de volgende steek*, herhaal dit 2x,  haak *1 losse, steek overslaan, stokje*, herhaal dit 4x,  1 losse, stokje in dezelfde steek
Toer 8: Haak 4 losse, haak een stokje in dezelfde steek, *1 losse, steek overslaan, stokje*, herhaal dit 4x, *haak een stokje op de volgende losse, haak een stokje in de volgende steek*, herhaal dit 4x,  haak *1 losse,1  steek overslaan, stokje*, herhaal dit 4x,  1 losse, stokje in dezelfde steek
Toer 9: Haak 4 losse, haak een stokje in dezelfde steek, *1 losse, 1 steek overslaan, stokje*, herhaal dit 4x, *haak een stokje op de volgende losse, haak een stokje in de volgende steek*, herhaal dit 6x,  haak *1 losse, 1 steek overslaan, stokje*, herhaal dit 4x,  1 losse, stokje in dezelfde steek
Toer 10: Haak 4 losse, haak een stokje in dezelfde steek, *losse, steek overslaan, stokje*, herhaal dit 4x, *haak een stokje op de volgende losse, haak een stokje in de volgende steek*, herhaal dit 8x,  haak *1 losse, 1 steek overslaan, stokje*, herhaal dit 4x,  1 losse, stokje in dezelfde steek
Toer 11: Haak 4 losse, haak een stokje in dezelfde steek, *1 losse, 1 steek overslaan, stokje*, herhaal dit 5x, *haak een stokje op de volgende steek*, herhaal dit 17x,  haak *1 losse, 1 steek overslaan, stokje*, herhaal dit 5x,  1 losse, stokje in dezelfde steek
Toer 12: Haak 4 losse, haak een stokje in dezelfde steek, *1 losse, 1 steek overslaan, stokje*, herhaal dit 6x, *haak een stokje op de volgende steek*, herhaal dit 17x,  haak *1 losse, 1 steek overslaan, stokje*, herhaal dit 6x,  1 losse, stokje in dezelfde steek
Toer 13: Haak 4 losse, haak een stokje in dezelfde steek, *1 losse, 1 steek overslaan, stokje*, herhaal dit 6x, haak 1 losse, sla 2 steken over, *haak een stokje op de volgende steek*, herhaal dit 16x,  haak 1 losse, sla 2 steken over, haak stokje,  *1 losse, 1 steek overslaan, stokje*, herhaal dit 6x,  1 losse, stokje in dezelfde steek
Toer 14: Haak 4 losse, haak een stokje in dezelfde steek, *1 losse, 1 steek overslaan, stokje*, herhaal dit 7x,  haak 1 losse, haak een stokje op losse van vorige toer, 1 losse, 1 steek overslaan, *haak een stokje op de volgende steek*, herhaal dit 14x, haak 1 losse, haak een stokje op losse van vorige toer, haak 1 losse, stokje in volgende steek, haak *1 losse, 1 steek overslaan, stokje*, herhaal dit 7x, 1 losse, stokje in dezelfde steek
Toer 15: Haak 4 losse, haak een stokje in dezelfde steek, *1 losse, 1 steek overslaan, stokje*, herhaal dit 9x,  haak 1 losse, sla 2 steken over, *haak een stokje op de volgende steek*, herhaal dit 12x, haak 1 losse, sla 2 steken over, haak een stokje, *1 losse, 1 steek overslaan, stokje*, herhaal dit 9x,  1 losse, stokje in dezelfde steek
Toer 16: Haak 4 losse, haak een stokje in dezelfde steek, *1 losse,1  steek overslaan, stokje*, herhaal dit 10x,  haak 1 losse, haak een stokje op losse van vorige toer, 1 losse, 1 steek overslaan, haak een stokje, *haak een stokje op de volgende steek*, herhaal dit 9x, haak 1 losse, 1 steek overslaan, haak een stokje op losse van vorige toer, haak 1 losse, stokje in volgende steek, haak *1 losse, 1 steek overslaan, stokje*, herhaal dit 10x, 1 losse, stokje in dezelfde steek

Vind je het nu vervelend om vanaf de pc, tablet of telefoon te haken?! Het patroon komt na deel 3 in m`n webshop op PDF-bestand. Zodat je deze eventueel kan uitprinten. Dit zal dv rond 1 december zijn.

Zodra je het eerste deel af hebt dan zie je bovenstaand resultaat! Deze foto heb ik bij alle delen gemaakt zodat je goed kunt zien bij je eigen haakproject of het goed gaat.

De #lovelydeercal2019 is ontworpen voor de gevorderde haakster, toch denk ik dat een beginnende haakster, bij goed lezen van het patroon en met veel geduld er ook uit komt. Stel me gerust vragen als je iets niet begrijpt. Dit mag in m`n nieuwste FB-groep die ik speciaal hiervoor geopend heb, klik > Vestywo CAL`s of door een e-mail te sturen naar vestywo@hotmail.com


En jah, je leest het goed, de SUPRISE! Ik vind het super leuk dat ik al zoveel leuke en lieve reacties heb mogen ontvangen op de CAL die ik als sneakpeak op m`n Instagram-account deelde. Zo geweldig! Ik wordt hier zo blij van. Doe je mee met deze super leuke Give-Away?!

Hoe doe je mee:
1. Volg Vestywo op Blog Google+, Facebook of Instagram
2. Kies een kleur en plaats de letter L, D of C in een reactie onder dit Blogbericht, Facebookbericht en/of InstagramStorie!
3. Delen mag, is niet verplicht!
Voor extra kans mag je op zowel m`n Blog, Facebook als Instagram-account mee doen. 
De winnaars worden bekend gemaakt op dv vrijdag, 19 oktober as. Je kunt dus mee doen tot 18 oktober.

Het 2e deel van de #lovelydeercal2019 komt dv vrijdag, 9 november online!

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

Dit blogbericht is NIET gesponsord!

29 opmerkingen:

  1. Wat een leuke actie, jouw enthousiasme spat van m'n scherm 😁. Een compliment voor het ontwerp en het duidelijke patroon. Ik waag ook hier een kansje, Kleur L is mijn favoriete kleur.
    Fijn weekend Verie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo lief! Dankjewel! Dat is helemaal de bedoeling, goed gelukt dus! :) Leuk dat je mee doet! Liefs, Verie

      Verwijderen
  2. Ik waag ook een poging kleur l graag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, deer... Zo mooi, die sjaal. Ik vind D echt "mijn" kleurtje ;-)
    Fijne groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel en zo leuk jou reactie! Ik wordt er blij van! Dankjewel en leuk dat je mee doet! Liefs, Verie

      Verwijderen
  4. Wauw, Verie, wat mooooi! En jouw enthousiasme, echt heerlijk! Dat is ook wel echt creatief, reeën zien en daar een haakproject van maken. Echt een gave van jou... Ik geef geen letter door, want ik heb nog wat bollen Royal in okergeel liggen en die krijgen een mooie bestemming...
    Liefs en groetjes van Marjet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk, leuk, Marjet! Klopt, zo zie ik het ook echt, een creatieve gave die ik heel graag meer en meer wil gaan gebruiken! `Gebruik je talenten`! Lief van je dat je het noemt! Super leuk dat je mee doet en jah, okergeel in combinatie met de CAL, je brengt me nog op ideeën! ;) Fijne dag en dankjewel voor je reactie! Liefs, Verie

      Verwijderen
  5. ik doe ook graag mee voor bosgroen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nogmaals WAUW hier Verie...ik vind je idee van een budgetCAL zó gaaf! Je enthousiasme ook, zo tof om te lezen! Geniet van alle mooie reacties! ��

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk, Mendy! Dankjewel! De budgetcal was echt m`n insteek, zo jammer dat sommige CAL`s die super tof zijn zo duur moeten zijn! Niet dat we geen geld hebben, maar ik vind wel dat we er verantwoordelijk mee om mogen gaan. Daarom vind ik het ook zo leuk dat ik strakjes (rond 1 december) het haakpatroon GRATIS kan aanbieden in m`n webshop. Je kan het dan maken met garen die je zelf wilt. Dankjewel voor je reactie en een fijne dag! Liefs, Verie

      Verwijderen
  7. Wat gaaf! Ik kan zelf niet haken, maar mn moeder wel. Eens vragen of ze tijd/zin heeft! Ik kies voor L!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat super leuk dat je wel mee doet, Petra! Wie weet kan je het leren? Hopelijk heeft je moeder tijd en zin! :) Fijne dag!

      Verwijderen
  8. Wat ontzettend gaaf. Ik doe echt super graag mee met je CAL. Ik ben dol op hertjes haha. Zo leuk. Maar je ziet het ook veel terug in home deco enzo. Dus geweldig. Ik doe mee voor de letter D.
    Fijn weekend.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    ps. heb op fb ook meegedaan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super leuk, Emily dat je ook op m`n Blog mee doet, extra kans! Klopt, het staat ook zo lieflijk hé?! Fijn weekend en bedankt voor je leuke reactie! Liefs, Verie

      Verwijderen
  9. Hoi Verie, je nieuwe cal vind ik een toppertje! Persoonlijk ben ik eigenlijk niet zo van de omslagdoeken, maar deze is écht te gek! Ook zo tof dat hij laagdrempelig is qua garenbudget en dan nu ook nog eens een give away. Ik had al gereageerd op facebook, maar via je blog wil ik heel erg graag kans maken voor letter L (groen) Veel succes met je cal! Lieve Groetjes Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super lief allemaal, Tertia! Je bent zo enthousiast! Echt heel tof om te merken! Leuk dat je mee doet! Fijne dag! Liefs, Verie

      Verwijderen
  10. Wat leuk eens een budget CAL tegen te komen.
    Ik zag deze door een bericht van Terray op Facebook, ik ga ook zeker jouw Facebook opzoeken.

    Ik doe graag mee met de giveaway voor kleur C (grijs) omdat je die met bijna alles kunt combineren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk, Monique en welkom op m`n social media van Vestywo! Super leuk dat je mee doet!

      Verwijderen
  11. Tamara Daley14 oktober, 2018

    Hoi wat een gave cal ! En ik heb genoeg liggen van deze heerlijke wol. Ga meteen beginnen wat mij de vraag op bracht. In het geschreven stuk staat 6 lossen voor het begin en in de tekening 7 welke moet ik aan houden ??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat goed dat je dit aangeeft, helemaal niet gezien of opgemerkt. Het zijn er idd 7. Ik pas het gelijk aan in het patroon, dankjewel! Heel veel succes en ik ben reuze benieuwd naar jou versie!

      Verwijderen
    2. Je haakt dan toch het eerste stokje in de 5e losse, zoals op de tekening....

      Verwijderen
    3. Je hebt helemaal gelijk! Ik zag het ook, de tekening klopte eigenlijk niet, maar ik dacht even dat het aan het patroon lag! Ik had het al veranderd in m`n patroon, maar nog niet hier op het blog! Ga ik gelijk doen! Dankjewel voor het meedenken! Ben je ook bezig met de CAL?! Fijne dag!

      Verwijderen
  12. Wat en prahrige cal heb je ontworpen en ook met het heerlijk garen die ook altijd leuk is met de prijs! Hier wordt je toch blij van! Ik volg je op FB, IG en hier ook.

    Ik ga voor de "L"

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! En inderdaad een fijn prijsje! Leuk dat je me bijna `overal` volgt en dat je mee doet!

      Verwijderen
  13. Ik vind het echt een juweeltje! Knap dat je dit zelf kunt ontwerpen. Ik doe graag mee. Ga voor L. Al zijn de andere kleuren ook mooi. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Wat lief! Ik ben er zelf ook echt blij mee! Leuk dat je mee doet! Fijne dag!

      Verwijderen
  14. Ik zag deze voor bij komen wil beginnen maar zag dat het een oud patroon is .Hoe kan ik dan verder haken ?

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!