vrijdag 5 januari 2018

♡ TRIP: Strandhotel Noordzee op Texel,..

Het eerste blogbericht van 2018 en deze begint gelijk goed, want vorige week zijn we heerlijk een paar dagen naar Texel geweest. Vorig jaar begon ik met het label `Hotspot` en ik heb wat leuke Hotspots ontdekt op Texel. Deze deel ik met je in dit blogbericht, zodat je, net als wij, verliefd worden op het eiland en er ook een kijkje gaan nemen. Echt doen hoor, het is zo leuk daar!

Vorige week gingen we dus..het weer was woest, zoals je kunt zien op de beelden, echt stormachtig met veel regen en zo nu en dan de zon. Ondanks de weersomstandigheden hebben we het HEERLIJK gehad, lekker uitgerust en letterlijk uitgewaaid (bijna weggewaaid)! Het eiland Texel zit in ons hart en we proberen er elk jaar een bezoekje te brengen. Het avontuur begint als je met de auto op de boot rijd en je weg-vaart van Nederland, het mooie eiland Texel tegemoet. We zijn steeds rond het voorjaar/zomer geweest, dit keer waren we in de winter en in een vakantie, dit hebben we gemerkt. Wauw, wat was het druk, volgende keer dv toch weer buiten de vakanties om, hihi!

Strandhotel Noordzee
We proberen steeds iets nieuws te ontdekken op Texel, ook op slaapgebied. We hebben al wat B&B gehad, dit keer zijn we voor een hotelletje gegaan aan zee. Om precies te zijn het Strandhotel Noordzee in de Koog. We boekte een kamer met uitzicht op zee en ja..dan hoef je eigenlijk je kamer niet meer af. Wat een pracht-uitzicht hadden we en wat konden we genieten van het prachtige natuurverschijnsel, wat `zee` heet. Zo woest en mooi. Echt genieten, ik kan er uren naar kijken.

Kom ik neem je mee en laat je de hotel-kamer zien..

Een prachtige kamer in Landelijke style en zie je het bankje achter het bed, ik was op slag verliefd en wilde het liefst het bankje meenemen. Helaas paste ze niet in mijn koffer. ;)
De kamer was voorzien van een 2-persoonsbed, een zitje en een badkamer met bad, douche en toilet. En wat ik vooral niet mag vergeten om te vertellen, het was SUPER schoon, echt je kon van de grond likken (niet gedaan hoor), ik vind dat heel belangrijk en voelde me daardoor gelijk op m`n plekje. Elke ochtend konden we aanschuiven aan een heerlijk uitgebreid ontbijt-buffet. Dit was beneden, naast het restaurant en met uitzicht op zee, ook liepen er prachtige fazanten in het duinen, zo mooi (zie foto helemaal onderaan dit blogbericht). Zoals je begrijpt hebben we echt genoten.
(Badweg 200, 1796 AA De Koog)

Restaurant de Worsteltent
Dit prachtige gestyled restaurant in Landelijke, Scandinavische sferen in den Burg ontdekte we, nadat we in het donker op zoek waren om te gaan dineren. Ik kan je vertellen dat dat niet makkelijk is, hihi..er is weinig verlichting op Texel en zeker als het stormt en regent geen pretje. Opeens zagen we een mooi reclamebord met Restaurant de Worsteltent en het zag er vanaf de buitenkant goed uit, op goed geluk zijn we naar binnen gegaan en binnen was ook weer om mee te nemen. Zo mooi en zo huiselijk gezellig en warm. Ook het eten, want daar kom je immers voor, was heerlijk, mjammie! De bediening netjes, vriendelijk en correct. Voor ons echt een aanrader om een kijkje te gaan nemen en je te laten verrassen. Bij ons staat dit restaurant op ons favoriete-lijstje!
(Smitsweg 4/6, 1791 PG Den Burg)

STEK conceptstore
De volgende dag zijn we het dorpje den Burg in gegaan en wat kan je ook daar fijn shoppen. In het dorpje zit STEK conceptstore, een winkel die je bijna niet voorbij kunt lopen als je van Urban Jungle, Industrieel en heerlijke woonsferen houd. De plantjes buiten nodigen je uit om naar binnen te gaan. Binnen is het heel sfeervol ingedeeld met prachtige interieur-items en heeeel veel plantjes. Het leukste vond ik de mini-cactusjes, echte mini`s. Ik had ze nog niet zo klein gezien, te schattig! Ook verkochte ze meubels en zelfs BulletJournals, hihi..ik heb me in kunnen houden. Over BulletJournals gesproken, ik heb al 3 pagina`s vol geschreven op 1e en 2e Januari, heerlijk! Deze Store is ook echt een aanrader om te bezoeken.
(Weverstraat 41, 1791 AB  Den Burg)

Ecomare
Een paar uur bij Ecomare ronddwalen kunnen we je zeker aanraden. Elk jaar gaan we erheen en elke keer inspireert het weer. Bij Ecomare komen zeehondjes, bruinvissen binnen die niet voor zichzelf kunnen zorgen, ze worden opgevangen en later (als dit mogelijk is) weer uitgezet in de Noordzee. Deze keer waren er heel wat zeehondjes en ze zijn te schattig om te zien met hun grote kraal-ogen.

Zoals je kunt zien scheen hier het zonnetje, maar het was ijzig koud, vooral als je dan bedenkt dat de zeehondjes in het water ronddobberde. Hihi..ze kunnen het hebben, werd er gezegd! ;)
Ik vind het zulke mooie beestje, niet allen buiten is het een inspirerend centrum, ook binnen is er veel te zien. Binnen kun je de bruinvissen van heel dichtbij bekijken en ook zeesterren en nog veel meer. Verschillende soorten vogels worden tentoongesteld en je kunt luisteren welke geluiden deze vogels maken, al met al, echt een bezoekje waard!
(Ruijslaan 92, 1796 AZ  De Koog)

Boerderij Restaurant Catharinahoeve
Ik denk dat dit restaurant voor vele (die Texel-liefde kennen) wel bekend is, boerderij restaurant Catharinahoeve. Het is daar ALTIJD mega druk, maar hoe kan het ook anders?! Het is er sfeervol, als je van Brocante houd kun je daar je hart ophalen, bediening is correct en vriendelijk en ook het eten is niet verkeerd. Bij dit restaurant gaan we elk jaar even heen. Midden in het restaurant staat een grote vuurhaard waar je knusjes om heen kunt zitten, dus hebben ze nog even geen tafeltje vrij, geen probleem. Je kunt je eerst even verwarmen bij de kachel! Ook dit restaurant staat in den Burg.
(Rozendijk 17, 1791 PC Den Burg)

Strandwandeling
Ach, je raad het al, ben je op Texel dan kom je ook een beetje voor het strand en de zee toch?! Een echte grote strandwandeling mag dan zeker niet ontbreken of wat dacht je van een wandeling door het duinen. Bij de plaatselijke VVV kun je zo een plattegrond vragen waar je allemaal kunt wandelen of neem een knapzak mee en struin lekker zelf de duinen en stranden af.

Hierboven zie je een fazant die veel bij het strandhotel Noordzee zaten. Deze ging heel parmantig zitten, of t wilde zeggen; `zet mij maar eens op de kiek`. ;)
(VVV, Emmalaan 66, 1791 AV Den Burg)

Vuurtoren Texel
Ben je op Texel neem dan zeker ook een kijkje bij de Vuurtoren. De Vuurtoren is geopend op woensdag, zaterdag en zondag, maar ook zeker op andere dagen een must om even te gaan kijken. Je kan er dan alleen niet in. Persoonlijk vind ik dat niet heel erg. Ik vind de toren er van buiten mooier uitzien! ;) Heerlijk foto-geniek vind ik de huisjes eromheen (zie foto bovenaan blogbericht) en elk jaar schiet ik hier wel een plaatje van. Bij de Vuurtoren ligt een grote parkeerplaats waar je je auto kwijt kan en daar vandaan zo een strandwandeling kunt gaan maken.
(Vuurtorenweg 184, 1795 LN De Cocksdorp)

Ik ben heel benieuwd of je net zoals wij enthousiast geworden bent om ook dit jaar naar Texel te gaan?! En ga dan zeker langs bij één van bovenstaande Hotspots of probeer ze allemaal, echt een aanrader!
Vorig jaar ben ik begonnen met het label `Hotspot` en deed ik toen we op vakantie waren geweest naar Friesland en daar heel veel leuks hadden ontdekt. Vind je het leuk om deze Hotspots te bekijken, klik dan HIER! Voor dit jaar hoop ik nog veel meer leuke Hotspots met je te delen en wie weet weet je er wel één of meerdere voor mij, laat het me gerust weten in een reactie!

Fijne dag!
Lieve-Groetjes,
Verie

Dit blogbericht is NIET gesponsord!

1. Een leuk blogbericht voor het niuewe jaar.
    ja Texel is een prachtig eiland...en ja super druk vooral in de zomer..
    Op mooie plekjes geweest
    groetjes Esther

1. Dankjewel! Inderdaad het kan er druk zijn, voor de volgende keer dv gaan we in een rustige periode weer! Meer wat voor ons! :)

Verwijderen
  2. Wij houden ook van Texel en proberen er elk jaar 1 keer naar toe te gaan. Afgelopen oktober waren we op het eiland en het is altijd genieten. Wij zijn toen ook bij Stek geweest. Wat een leuke winkel he?

Groetjes, Ingrid

1. Wat leuk, inderdaad een heerlijk eiland om steeds weer naar terug te gaan! :) Een prachtige winkel met allemaal leuks! :) Bedankt voor je reactie!

Verwijderen
  3. Mooi zeg! Ik ben er één keer geweest, als juf met een schoolreisje. Lange reis vanuit Kampen voor één dagje, maar wel ontzettend mooi! Als ik dit zo lees zou ik er eigenlijk weer eens naartoe willen, maar dan gewoon "voor mezelf" zal ik maar zeggen... Leuk stukje, Verie! Rustige momenten vind ik ook leuker dan dat drukke toeristische gedoe!😉

Wat leuk dat je een reactie achter laat!