woensdag 8 november 2017

♡ BULLET JOURNAL: Inspiratie om te beginnen,..


In één van de vorige blogberichten vroeg ik of er interesse was naar een blogbericht over BulletJournal, daar kreeg ik zoveel reacties op dat ik er gelijk mee begonnen ben. En hier dan het eerste blogbericht, we beginnen bij het begin, wat heb je nodig en hoe ga je aan de slag. Ik hoop zo nu en dan weer eens wat te laten zien vanuit mijn BulletJournal om je te inspireren. Nu is het wel zo dat ik alles teken en opschrijf in mijn BulletJournal, daardoor laat ik niet ALLES zien, hihi! Het is echt een uitlaatklep geworden (naast haken en wandelen in de natuur) om je hoofd leeg te BulletJournele, is dit een woord?! Ik noem het zo! De BulletJournal is super hip, op de KreaDoe, waar ik als Blogger aanwezig mocht zijn, klik HIER! om het bijpassende blogbericht te lezen, stonden er ook verschillende standjes met BulletJournals. Super mooie, één sprong er bij mij uit, eentje met groene bladeren op de cover, wauw, die is mooi. Ik heb ze zelfs in mijn handen gehad, toch terug gelegd, want weetje nog dat ik van Marlies (auteur van Blijhakertjes) als bedankje een BulletJournal kreeg, deze wil ik gaan gebruiken in 2018! En die is ook super vrolijk en mooi. 
Dus..de keuze is reuze en hoe leuk is het om je eigen BulletJournal te maken, zoals ik deed voor 2017. Ik wist toen nog niet of ik dit leuk zou vinden en om dan een dure (want dat zijn ze best) BulletJournal aan te schaffen vond ik sunde. Ik nam een schrijfboekje met een harde kaft en een ring (een ring is echt aan te raden, zeker als je geen hele (2) pagina`s wil gebruiken, maar één pagina, dan kun je het boekje goed dubbelklappen). Op de voorkant van de BulletJournal bracht ik zelf een creatie aan waar ik heel blij mee ben, het boekje ligt nu mooi te zijn op de tafel en zo pak je het nog sneller op als dat het in de kast ligt. Wat ik al eerder schreef dat ik er ook persoonlijke dingen in teken en opschrijf dit heb ik zo gemaakt dat dit  niet gelijk lees/zichtbaar is door de pagina`s te sluiten met een paperclip. Ik vertel er dan vaak bij dat ze alles verder mogen lezen, maar dat de gesloten pagina`s met paperclip echt voor mezelf en van mezelf zijn. Wie weet heb je een beter, creatief idee, laat het me weten bij de reacties?! Met de shoot die ik maakte van mijn BulletJournal nam ik bloemetjes die ik kreeg met de bruiloft van de dochter van een vriendin van mijn moeder (snap je het nog?) waar we in de bediening gevraagd waren. Super leuk om te mogen doen en als bedankje mochten we bloemetjes meenemen. De roze roosjes, het gipskruid en de eucalyptus-takje zijn mijn favoriet, deze gebruikte ik daarom ook bij deze shoot. Roze, ach ja..als je in een winterdip zit houd je opeens heeeel erg van kleur, herkenbaar?!

Kom ik neem je mee..




Om te beginnen met een BulletJournal heb je een opschrijf/tekenboekje nodig. Je kunt `echte` BulletJournals kopen bij de boekhandel, maar hoe leuk is het als je er één zelf maakt?! Bij de HEMA verkopen ze verschillende boekjes om zelf aan de slag te gaan. Bovenaan dit blogbericht zie je hoe de voorkant eruit ziet voor mijn BulletJournal. Ik scheurde/knipte plaatjes uit Magazine`s, gebruikte labels en maakte zelf een label met de tekst `mijn BulletJournal 2017`. Naast de BulletJournal heb je een zwarte marker nodig, een potlood, gum en puntenslijper en een liniaal. Dit zijn de basis-benodigdheden om aan de slag te gaan met BulletJournalen. Daarnaast gebruik ik Magazine`s (vooral de Ariadne atHome/Terdege zijn mijn favoriet) om plaatjes/teksten uit te scheuren/knippen en heel soms kleurtjes (potloden of stiften). Persoonlijk merk ik dat ik dat niet meer mooi vind, ik houd ervan om plaatjes met kleur te gebruiken en daarbij met een zwarte marker tekst of figuurtjes te schrijven/tekenen. BulletJournal heeft geen lijn of hoe je het perse moet doen. Ga dus fijn aan de slag en kijk later wat het beste bij je past. Ik heb heel veel gehad aan de blog van Maris (van CreaChick) zij kan heel goed BulletJournalen en maakt pagina`s die je na kan maken, deze zijn te zien op haar youtube-kanaal, klik HIER! Ook heb ik op Instagram twee feeds die ik volg waar ik inspiratie vandaan haal, dat zijn @bujo_blossoms en @notebook_therapy klik op hun naam om een kijkje te nemen op hun feed. Ik begon als eerste met het namaken van een bestaande BulletJournal, ik sloeg het plaatje op en maakte deze helemaal na, dit om te zien hoe het werkte en of ik dit ook kon. Ook op Pinterest vind je prachtige ideeën en bij de meeste echte BulletJournals zit een boekje bij met patronen en handlettering. Dit boekje heb ik ook en daaruit haal ik ook de nodige inspiratie. Oja, en dan zou ik bijna het leukste vergeten te melden, WASHING TAPE!  Dat heb je ook nodig (als je dat leuk vind, natuurlijk). Hier en daar een tape-je en bij elke nieuwe maand maak ik een klein stripje die je aan de buitenzijde van de BulletJournal ziet, zodat je weet waar welke maand begint.

Voor de maand November maakte ik een twee pagina`s met de versie die (tot nu toe) bij mij past. Gescheurde/knipte plaatjes en teksten uit Magazine`s, een maandtabel waar ik in schrijf wat ik hoop te gaan doen met Vestywo, eigenlijk een `op stap met Vestywo` agenda, Hhihi! Ik gebruik altijd een to-do-list waar ik vijf to-do`s opschrijf die ik in de maand wil gaan doen/uitwerken. Voor deze maand staat er dat ik de geometrische sjaal naar het patroon van Petit-Petite wil afwerken, warme chocomelk drinken en iemand happy wil gaan maken. Dit zijn er 3, maar er staan er 5, de andere 2 zijn voor mezelf. Ook heb ik een tabel gemaakt waarin ik per week het weer wil tekenen. Zoals je kunt zien heb ik nu alleen nog in het tabel WK staan, wat staat voor week, daarbij wil ik in een tekeningetje laten zien welk weer het was. het lijkt me heel leuk om dit bij te gaan houden. Dit is overigens iets nieuws voor in mijn BulletJournal, dus wie weet houd ik dit de volgende keer eruit, voor nu vind ik het nog steeds heel leuk om te doen! Voor vorige week tekende ik een wolkje met regen en een zonnetje, het was best wisselvallig vond ik! ;)


Nog wat nieuws wat ik bij wil gaan houden zijn `DREAMS` die ik droom per nacht. Ik teken een wolkje en in dat wolkje teken ik bijvoorbeeld veel stippen of streepjes, de vele stipjes staan voor enge dromen en de streepjes voor dromen die ik niet eng vond maar ook niet echt fijn. Daarnaast een luchtig wolkje met hier en daar een stipje, deze staat voor een droom die fijn was. Ook heb ik nog een wolkje met vraagtekens, als ik me afvraag waar mijn droom nu precies over ging en een wolkje met niks erin die staat voor geen dromen. Deze laatste zal ik vast niet veel gebruiken, want ik droom elke nacht, herkenbaar?!

Ik ben heel benieuwd of ik je inspiratie gegeven heb om te beginnen met een eigen BulletJournal. Laat het me weten in een reactie hieronder dit blogbericht en geef gerust nog meer tips&tricks, zo kunnen we elkaar inspireren, altijd leuk! :)

Veel succes en fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

Dit blogbericht is NIET gesponsord!

4 opmerkingen:

  1. Dag Verie! Dank je wel voor je tips, ik heb al leuke spulletjes in huis en ik wil in het weekend gaan beginnen! Ik merk wel dat ik niet teveel moet "pinteresten", anders wil ik alles tegelijk (het is allemaal veel te leuk!) Leuke tip van die paperclip, ben alleen zoooo benieuwd wat er tussen zit bij jou haha!😉😉 Ik ga er een hartje of bloemetje aan haken, dan is die paperclip wat gezelliger, of een schaatsje misschien... Heb er zin in! Lieve groetjes van Marjet!🍁

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Marjet! En wat een tof idee om aan de paperclip wat leuks te haken! Zo blijft het nog gezellig ook! :) Heel veel plezier met het BulletJournele! Geniet ervan!

      Verwijderen
  2. Oh nee, k voel een kriebel opkomen, nadat ik je post heb gelezen en op de linkjes heb geklikt�� super leuk...

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!