vrijdag 16 juni 2017

♡ Sunshine Flower CAL2017 & Flowers,..


Vandaag deel 2 van de Sunshine Flower CAL2017, wat een super leuke en lieve reacties krijg ik over de ontworpen CAL, hartelijk dank hiervoor, zo leuk om te lezen en te horen!
Ook vind ik het super leuk om te zien hoe ieder eigen kleurtjes kiest en zo een eigen deken/kussen/sjaal/etc haakt.
Laat ik daar gelijk op inhaken, ik krijg de vraag of je verplicht bent 130 granny`s te haken, dit is echt niet de bedoeling als je dit niet wilt.
Zeker als je niet veel te besteden hebt of net begint met haken kan dit als overrompeld overkomen.
Begin eerst eens met bijvoorbeeld 6 granny`s, hier heb je gelijk genoeg voor voor een kussen.
Met bijvoorbeeld 14 granny`s heb je genoeg voor een sjaal en zo kijk je zelf wat jij wil en leuk vind.
Dus, je bent NIKS verplicht, haak heerlijk mee, daar wordt ik al blij van!

Vandaag deel 2, de Flower en je haakt de Flower in de Vestywo-versie met kleur White van Yarn And Colors.Must.
Een tip als je niet de kleuren van Vestywo gebruikt om op een lijstje te zetten welke kleuren je wanneer gebruikt, zodat je strakjes wel uitkomt met je kleuren.
Nog steeds gebruik je haaknaald 4, eigenlijk gebruik je haaknaald 4 de gedurende CAL.

Kom ik neem je mee naar het patroon!





Patroon 2 Bloemblaadjes

Hecht kleur wit aan, (probeer gelijk de andere draadjes mee te haken, zodat je die later niet hoeft weg te werken achter 2 bloemblaadjes).
Haak 3 losse, haak in dezelfde steek 2 stokjes, een stokje haken; sla de draad om je haaknaald, steek je haaknaald door de steek, sla je draad om de haaknaald en haal terug door de steek, sla je draad om de haaknaald, haal door 2 lusjes op je haaknaald, sla de draad om je haaknaald en sla door 2 lusjes op je haaknaald, dit is een stokje!
*Haak in de volgende steek 3 stokjes* herhaal *-* 10x en eindig met een halve vaste in de 3e losse van het eerste stokje   (totaal 12 bloemblaadjes van 3 stokjes)

TIP: Bekijk eerst het videoclipje als je niet helemaal zeker bent hoe de haaksteken ook alweer werkte, in het videoclipje hieronder leg ik dit in beeld, geluid en tekst uit!


Voor deel 2 heb je opnieuw 2 weken de tijd, het volgende patroon komt op DV vrijdag, 30 juni online.
Haak rustig aan en ik hoop dat je dit deel wel in het zonnetje kan haken, helaas hebben we veel regen gehad en dat maakte dat de Sunhine Flower CAL2017 een beetje in het water viel.
We gaan met een frisse start beginnen, neem er een kopje thee bij met wat lekkers en haakse!

Ik vind het leuk om je Sunshine Flower CAL2017 te bewonderen, als je een feed plaatst, zou je dan de #sunshineflowercal2017 willen gebruiken, dankjewel?!

Ben je net op mijn weblog en wil je graag beginnen met de Sunshine Flower CAL2017, super leuk, klik HIER! voor deel 1 van de CAL of kijk op de pagina hierboven op mijn weblog.

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

Dit blogbericht is NIET gesponsord!

6 opmerkingen:

  1. Je hebt het weer helemaal goed en netjes uitgelegd. Ik kan nog niet zo goed haken en al helemaal geen patroon lezen, maar op deze manier durf ik het wel aan. Straks eerst maar eens naar de winkel en vlug aan de slag.
    Fijn weekend Coby (cbcosycot IG)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super leuk, Coby, ik kijk nu al uit naar je creatie! Bedankt voor je lieve feedback!

      Verwijderen
  2. Ziet er zo leuk uit,krijg er ook zin in!!maar soms ontbreekt de tijd..op vakantie dan maar verder...
    de lieve crea groeten van mij!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je lieve reactie, Esther! Dit is inderdaad een heerlijk vakantie-project! Ik ben benieuwd of je het gaat oppakken! :)

      Verwijderen
  3. Leuk dat er zo enthousiast op je CAL gereageerd wordt. Dan heb je eer van je werk.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!