woensdag 17 mei 2017

♡ GroeiBloei: van Binnen naar Buiten planten,..


Een extra blogpost deze week over het van binnen naar buiten planten van de zaailingen die je binnen moest voorzaaien, een hele mond vol! ;)
Deze vraag kreeg ik naar aanleiding van het vorige blogbericht en ik vond het leuk om hiervan nog een blogbericht te maken met foto`s.

Afgelopen maandag heb ik de plantjes van binnen (de schuur) naar buiten gedaan, in de vorige GroeiBloei-blogpost liet ik al weten dat de plantjes in de schuur stonden om alvast te wennen aan de buiten temperatuur.
Vanaf nu mag je ook buiten zaaien, deze week zaaide ik opnieuw twee rijen met Radijsjes, ze waren allemaal op, dus op naar een nieuwe oogst!



Voor het buiten overplanten heb je niet veel nodig, je plantjes (ik doe het voor (opnieuw) met de Tomaatjes), een schepje en water.


Neem je schepje en schep (echt) heel voorzichtig in de bak met plantjes en wip rustig je plantje omhoog, door een beetje te wiebelen met je schepje.
Pak het plantje bij de hals vast, ook zachtjes en haal de onderste blaadjes van het plantje, dit heet `dieven weghalen`, klinkt eng hΓ©, daarom, haal ze maar gauw weg! ;)
Ik heb zelf de onderste blaadjes en takjes verwijderd die er niet uitzagen dat er trossen aan konden komen, dunne takjes met blaadjes zeg maar, het is goed te zien welke je weg kan halen.

Neem je schepje opnieuw en maak in je moestuin een gaatje waarin het plantje kan komen te staan, dit mag best een beetje diep zijn.


Neem het plantje en plaats deze in het gaatje, het plantje mag wat dieper in de grond gezet worden, net met de onderste blaadjes boven de grond, zo kan de steel nog dikker en sterker worden.

Ook hier heb ik eerst met de plantenspuit de aarde vochtig gemaakt en daarna kun je de plantjes weer meenemen met de gieter, let op dat je echt de aarde vochtig maakt en niet de blaadjes.
Doe je dit wel dan kan er schimmel ontstaan en dat is niet wat je wilt.

Ik heb twee plantjes in twee rijen geplant, samen heb ik vier Tomaten-plantjes en ik ben heel benieuwd of ze aan gaan slaan en of ik Tomaatjes kan oogsten!


Ook plaatste ik de Courgette in de moestuin, ook twee x twee, samen vier.
Aan de andere kant van de moestuin plaatste ik vier Komkommer-plantjes en ik kreeg van mijn ouders, die een paar dagen naar Duitsland geweest waren, bolletjes voor in de tuin.
Ons Mams zei erbij dat ze niet wilde vertellen wat eruit zou komen, ik heb ze op  drie verschillende plaatsen gepoot en ik ben reuze benieuwd wat eruit gaat komen (of niet)! ;)

Heb je ook al wat in je moestuin gezaaid of zelfs al geoogst?

Lieve-Moestuin-Groetjes,
Verie

Dit blogbericht is NIET gesponsord!

2 opmerkingen:

  1. Ik zaaide al radijzen, wat slagroenten, rucola, bloemen, pompoenen (nog niks te zien) en zonnebloemen.
    Mijn aardbeien doe het goed, ook de frambozen staan volop in bloei en de jeneverbessen zijn ook al groen!
    Dus dat wordt binnenkort smullen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk, Sofie! Bij ons is helaas de framboos dood gevroren, echt super jammer! Geniet van al je moois, zo leuk om te lezen dat je ook zo enthousiast bent! :)

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!