vrijdag 3 maart 2017

♡ Crochet: Knotten Fourtune CAL2017 & Week 1 t/m 4,..


De eerste vier weken zitten er alweer op, wat gaat het hard vind je niet?!
En in die vier weken ben ik al vier tunische steken wijzer en kan ik je vertellen dat ik alweer uit zie naar de volgende vier weken, want stiekem heb ik al even gespiekt hoe deze gaat worden en ik kan je vertellen dat dat er best ingewikkeld uit ziet, nog even spannend dus!

Ik heb vier heerlijke weken gehad, ondanks dat één van de weken me best pittig viel qua steek (hierover lees je hieronder meer), maar verder heb ik echt genoten van deze eerste weken van de Knotten Fourtune CAL2017.
Daarom ben ik ook heel benieuwd of jij ook begonnen bent aan deze CAL2017, laat het me weten in een reactie hieronder of stuur me gezellig een e-mailtje met een foto hoever je al bent, altijd leuk!




Ik haakte deze week de laatste week van de vier weken en wat een fijne, knusse tunische steek was/is dit (lees hieronder meer) en in week twee mocht ik de steek haken die ik al geleerd had met het haken van de byClaire sjaal, dat was dus niks nieuws onder de zon, hihi!

Kom ik neem je mee, over elke week heb ik een kleine review gegeven en laat ik je zien door een close-up foto hoe de steek eruit ziet.


Week 1:
De eerste steek van de Knotten Fourtune CAL2017 zag er heel ingewikkeld uit en dat was het eigenlijk ook best wel totdat ik de smaak te pakken kreeg en achter elkaar door kon gaan.
Hoe dat kan? Door heel, maar dan ook echt heel goed te lezen en bovenal de video-clipjes (die Francis super leuk en goed maakt) te bekijken!
De kleurencombinatie vind ik bij deze steek ook echt heel erg mooi, ik gebruikte voor de steek de kleur taupe, donkerblauw en deminblauw.
Oja, om nog even terug te komen op het goed lezen en daarbij de videoclipjes te bekijken is dat het echt heel handig is, in één van de video-clipjes raadde Francis ook aan om goed op te letten en dat deed ik dan ook, want na drie keer mijn lapje krom gehaakt te hebben, was ik eruit, tja, driemaal is scheepsrecht, zeggen ze toch?!
Op IG plaats ik elke week een foto als ik week klaar ben, op de foto werd positief gereageerd, ze vonden het mooi en leuk, ook echt een drijfveer om uit te zien naar week twee!

 ♡

Week 2:
Ik haakte dit stukje van de Knotten Fourtune CAL2017 heerlijk in het zonnetje en met de kleurtjes lichtblauw en taupe geeft dat een extra voorjaarsgevoel, wat heb ik genoten die dag, maar ook zeker van de steek.
Ik kende deze steek al en ik sjeeste zo een eind weg, jammer dat ik deze week zo snel klaar was.
Ik had nog wel veel langer willen doorhaken, ken jij deze steek ook?
Deze steek wordt ook gebruikt bij de bekende `TonSurTon` sjaal van byClaire, klik HIER! voor het patroon, zelf heb ik deze sjaal ook gemaakt in de kleurtjes van een bijtje, manlief en ik noemen deze sjaal dan ook `de bijtjessjaal`. ;)
Het garen wat ik gebruikt heb voor deze Knotten Fourtune CAL2017 is van Organico, wat ik soms best vervelend vind is dat het garen snel splijt, daartegenover staat dat het garen heel zacht is en tja dan is de keuze toch snel gemaakt, want wie wil nou niet zo`n lekker zacht kussenhoesje of plaid of..?
Voor deze Knotten Fourtune CAL2017 zijn samengestelde pakketten te koop op de site van Knotten, maar wil je nou graag dezelfde kleuren als mij, klik dan HIER! en lees onderaan de blogpost welke kleuren ik gebruikt heb, de kleurcodes staan erbij!


Week 3:
Ook deze week haakte ik in de zon met de kleuren donkerblauw, wit en lichtblauw aan de Knotten Fourtune CAL2017, maar snuf, snuf, snik, snik, wat een steek! :(
De steek op zich is grappig en niet moeilijk, maar het resultaat vind ik niet helemaal mijn ding.
Gelukkig werd ik opgebeurd door mijn IG-vriendjes die mij lieve woorden toe fluisterde dat het er toch wel een mooi effect had, er mooi uit zag en iemand werd er zelfs verliefd op!
Hihi, weetje wat er bij mij op komt als ik naar dit stukje van de Knotten Fourtune CAL2017 kijk? Het lijkt net op gekleurde (blauw/wit) hagelslagjes, een beetje onrustig wordt ik ervan.
Daarom stopte ik er al gauw mee en snakte ik naar week vier, hopelijk werd dat een mooie steek, ben je net zo benieuwd als ik. scrol dan snel verder!


Week 4:
Wauw, wat een bofferd ben ik hé?!
Een prachtige steek lag te wachten om uitgewerkt te worden, deze steek wordt ook wel de brei-steek genoemd, echt te zien aan het resultaat, zo gaaf!
Met het haken aan deze steek, in de kleuren donkerblauw en deminblauw, kwam er in mij een gaaf patroon/idee omhoog die ik wilde gaan uitwerken, alleen was het patroon/idee bestemd voor de herfst/winter en ik wilde zo graag nu al wat leuks ermee gaan doen, ze haakte ook zo een eind weg.
Dus, bedacht ik me en ja, ik ben begonnen met een leuk patroon/idee met deze steek en de uitwerking daarvan, ben je benieuwd?!
Dan moet je nog even geduld hebben, want er liggen nog wat projecten te wachten en ik kan je vertellen dat ik zelfs met geheimen projecten bezig ben, hierover mag ik uiteraard nog niks vertellen, zodra het mag, vertel ik je het snel! :)


Het leek me leuk om over elke vier weken een `lievelingsweek` en een `vervelendsteweek` te kiezen, hieronder kun je lezen welke het zijn geworden:

Lievelingsweek:
Hoe kan het ook anders als dat week twee is?!

Vervelendste week:
Tja, nogmaals snuf, snuf, snik, snik, week drie!

Ik ben heel benieuwd wat je van deze Knotten Fourtune CAL2017 vind en kom doe je ook gezellig mee, zo met het voorjaar voor de deur, lekker fijn buiten haken?!

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

Dit bericht is deels gesponsord door Knotten!

2 opmerkingen:

  1. Week 1 en 3 zijn niet mijn ding. Ik snap je onrust! Misschien was het effect anders als je 1 kleur gebruikt😄. Steek 2 en 4 blijven over. Steek 4 mijn favoriet♡
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik één kleur gebruikt zou hebben was het wellicht anders geweest, ik moet me houden aan de kleurcodes,..leuk om te lezen dat week vier jou favoriet is, ik ben ook benieuwd naar jou versie! Stuur je me een e-mailtje met jou gekozen kleuren en weken?! Bedankt voor je reactie!

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!