vrijdag 27 januari 2017

♡ Haakfeestje `Klein Haakgeluk` & Crochet Cats,..


Net na de zomervakantie, op 24 september was het haakfeest van byClaire bij Nijhof in Baarn.
Super gezellig feestje, je kon er bwolletjes scoren, maar ook gezellig haken aan een exclusief patroon van byClaire en je mocht kiezen uit verschillende soorten en kleuren byClaire garen.
Heerlijk om dit te mogen doen en hierbij aanwezig te mogen zijn!

Ik kocht het boekje `Klein Haakgeluk` die tegelijkertijd gelanceerd werd en gesigneerd door Claire Boeter zelf!
Een boekje die vol staat met haakpatronen voor in de kinderkamer, maar ook zeker te gebruiken buiten de kinderkamer, in het boekje staat een kroonluchter die je kan haken, zo gaaf, ook leuk voor op mijn frΓΆbel-kamertje!
Net zo dacht ik met de poezen die in het boekje `Klein Haakgeluk` staan en vol enthousiasme ben ik aan de slag gegaan met de gehaakte staarten van de poezen.
Het lijfje van de poezen is van stof, zo samen een leuke creatie en voor stof en garen (haken) maak je me zeker enthousiast, deze combinatie zie je steeds meer terug komen in uitgebrachte boeken.
Het is ook zo leuk om te doen! 


Ik vind het heerlijk om gave combinaties te maken met de kleuren van het garen.
Zo ook deze keer, de stofjes heb ik eerst bij elkaar gezocht en aan de hand van de stofjes ben ik in mijn garenkist gekropen of er wat bij paste en jawel hoor, daar kwamen heel wat mooie bwolletjes uit vandaan, zoals de kleur bruin, deze gebruik je niet zo snel, toch vond ik dit heel mooi matchen met het stofje met de bloemetjes en bruine steeltjes.
Een felle kleur groen, appeltjesgroen, springt eruit voor net iets extra`s, verder match het goed met de kleuren blauw en wit.
Het garen wat ik gebruikt heb is van Phildar, klik HIER! en bewonder.


Het poesje kan zelfstandig staan/zitten (net hoe je het bekijkt) doordat de staart het lijfje tegenhoud om niet te vallen, super leuk natuurlijk!
Voor op een kinderkamer heel schattig, ook voor op mijn frobel-kamertje staat het gezellig en ze houd me goed in zicht wat ik allemaal aan het doen ben!


De poes zit op een kussen die ik onlangs ook zelf maakte met dezelfde combinatie van naaien en haken.
De rand is gehaakt en de kussen zelf heb ik genaaid met twee strikjes als sluiting.
Poes zit heel tevreden te snorren en wil niet meer van haar `troontje` af!

Vind je het leuk om dit boekje aan te schaffen, het is zeker de moeite waard, ik heb er al zoveel uit gemaakt, klik HIER! om het boekje te shoppen en klik HIER! om naar byClaire`s site te gaan.

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

4 opmerkingen:

  1. Wat leuk de combinatie van naaien en het haken! Ik kan zelf nog niet goed naaien, maar wie weet ga ik daar ook eens aan beginnen ;-)
    Het ziet er bij jou in ieder geval heel mooi uit!

    Groetjes Marijke
    zusjeknus.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super leuk dat je het ook eens gaat proberen, Marijke! Ik ben benieuwd naar jou creaties! :) Bedankt voor je reactie!

      Verwijderen
  2. Ziet er gezellig uit die poes,toch een huisdier in huis!
    Mis alleen zijn oogjes?!! ha ha
    Leuk dat kussen met een gehaakt randje!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, deze huisdieren zijn heel zoet, Esther! :) Bedankt voor je reactie!

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!