woensdag 21 september 2016

♥ TRIP: Eva`s Sponsorwandeling voor Beautiful Kidz in Namibië,..

    ♥

Eindelijk was het dan zover, de sponsorwandeling georganiseerd door Eva`s goede doel.
Met een goedgevulde rugzak, stevige schoenen aan en vol goede moed stapte vriendinlief en ik in de auto richting Soest, bij het restaurant `De Soester Duinen` stapte we uit en werden we vrolijk verwelkomd door de Eva-Dames die ons een keykoord aanreikte waarop we onze naam mochten schrijven en tevens onze stempelkaart was en waar we ons gidsje kregen met alle informatie.

Bij binnenkomst kregen we een kopje koffie of thee met een super dikke plak boterkoek aangereikt en hebben we even rustig buiten gezeten en samen het boekje doorgenomen en gekletst.
Rond een uur of 10 zijn vriendinlief en ik naar de zaal gewandeld waar ons informatie werd meegegeven voor de wandeling en kregen we een ontroerend filmpje te zien waarop Marlies (eindredacteur van Eva) te zien was met de kindertjes van Beautyful Kidz.
Ik vind dat voordat je verder leest je dit filmpje eigenlijk moet bekijken, `k heb geprobeerd het filmpje op mijn blog te plaatsen, maar dit lukt niet, klik HIER om het filmpje te bekijken!
We wisten gelijk weer waarvoor we gingen wandelen, wat een leed en wat ontzettend mooi dat deze projecten bestaan om zo verschil te maken voor de mensen hier ver vandaan.
Ook werd ik blij van dit filmpje, dat er mensen zijn die daar, ver van huis en haard, verschil willen maken en er voor gaan, want Hij (Jezus) zegt het in Zijn woord: 
`Ga heen in heel de wereld, predik het Evangelie aan alle schepselen.`
Hoe mooi zou het zijn dat er nog heel veel van deze kindertjes, samen met hun familie worden geraakt door `t geloof?!

Ben je benieuwd hoe de wandeling verder verliep en wat vriendinlief en ik nog gezien en gehoord hebben? Klik dan op `lees verder` links in beeld!



Wat leuk dat je verder leest!

De wandeling begon en samen met vriendinlief liepen we het eerste gedeelte achter de meute aan.
Daarna zijn we samen verder gewandeld, wij liepen de 8km en moesten daarvoor de witte kaartjes met `Eva` erop volgen, we moeten gelijk al zeggen dat de kaartjes super waren!

In het informatieboekje die we kregen stond een programma die je de gehele wandeling zou kunnen gebruiken als inspiratiebron, dit hebben vriendinlief en ik gedaan, zo mooi!

Onze eerste opdracht was; `Ontdek, luister, proef en deel uit!`
We hebben `ontdekt` hoe mooi de natuur op Soesterduinen wel niet is, we hebben `geluisterd` naar de vogelgeluiden, de wind door de bladeren en de stilte om ons heen. 
Op het pad waar we op liepen zagen we een mega grote spin, bijzonder dat de opdracht daarna luiden; `Kijk eens heel dichtbij, naar een kevertje (bij ons de spin!)`.

Zie je de boom hieronder op de foto, deze hebben we gefotografeerd voor de opdracht; `Welk beeld in de natuur spreekt je aan en waarom?` deze boom, waarschijnlijk eeuwen oud sprak ons aan door de grote, dikte en hoogte met haar mooie bladerdek en daardoorheen kwam een waterig zonnetje, de eerste zonnestralen van deze bijzondere dag.

     ♥ 
   ♥

Nadat we genoten hebben van het mooie bomen-schouwspel kwamen we aan bij de eerste `pleisterplaats` (in `t totaal waren er 4 pleisterplaatsen), hier was te zien wat er gegeten werd in Namibië en in Nederland en hoe een hutje eruit zag waar (meestal) een moeder met haar kindertjes woonde.
En ik kan je vertellen, dat hutje is niet groot (zie foto tussen het eten, met pijltje!) net als het eten wat ze krijgen, wij in Nederland zijn dat echt rijk met onze uitgebreide maaltijden en lekkere appelmoes.

Bij de eerste `pleisterplaats` kregen we ook de eerste stempel, de letter `K`.

Nadat we verder gewandeld waren kwam opdracht 2; `Verplaats je in de ander`.
Daarbij stond een prachtige tekst die ik ook graag met je deel;
`If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go to together.`
(Als je snel wilt gaan, ga dan alleen, wil je verder komen, ga dan samen!)
Vriendinlief en ik kwamen tot de conclusie dat verder wilde komen en graag samen!
Op het pad dat we liepen werd onze aandacht naar rechts getrokken en zagen we tussen de bomen door hoe mooi de zon zich liet zien, daarbij kwam bij mij een lied ophoog, zo mooi hoe dit zo samen op kan gaan, het lied vind je HIER.

`De zon komt op, maakt de morgen wakker..`
(Opwekking 733)

   ♥
   ♥

En de heide bloeit, wauw, wat mooi!
Ik vind het zo i zo echt een aanrader om eens hier te gaan wandelen, het is heel groot, dus ook voor een kinder-feestje super leuk om eens te gaan kijken!
Voor `n wandeling worden de paden goed aangegeven met een paaltje waarop een orange punt zit.

Hihi..en op het volgende `pleisterpunt` verheugde vriendinlief en ik ons.
We mochten daar ons verkleden in mooie jurken die de vrouwen in Namibië ook aan hebben.
Hiervan werd een foto gemaakt en deze staan allemaal (met de rest van de foto`s) op de Facebook-Pagina van Eva, deze foto hieronder heeft één van de vrijwilligers gemaakt voor ons met mijn camera, super leuk en `t staat best toch?! ;)

Bij dit `pleisterpunt` kregen we de volgende stempel, de letter `I`.

Daarnaast zie je een mini boompje zomaar op de zandvlakte, wauw, ik vind dat heel bijzonder.
Een inimini zaadje die zich door de zandvlakte heen wurmt om een mini boompje te worden en wie weet dat als er over 100 jaar gekeken wordt dit ook wel een dikke boom is met prachtige takken en mooie bladeren, bijzonder!

    ♥ 

Opdracht 3 was; `Luister` met deze opdracht hebben we samen fijne en goede gespreken gehad, heel bemoedigend voor elkaar, zo mooi dat je met vragen zit en hierover samen kunt praten.
Ik hoop dat je ook net als ik lieve vriendinnen om je heen hebt waar je over deze geloofs-zaken, maar ook over andere dingen goed kunt praten en dan hoef je geen schare vriendinnen van 20 te hebben, dan ben je tevreden met 1 of 2 vriendinnen! :)

Hierboven op de foto zie je dat ik (jaja, sportief zie ik eruit he, wat anders als een jurkje) een vlaggentje aan het pimpen ben voor de kinderen in Namibië.
Nu is mijn Engels niet zo heel best, en dit moest in het Engels natuurlijk, dus ik heb er iets opgezet wat voor mij simpel was, maar ik hoop dat de uitwerking groot zal zijn.
Mijn tekst is; `Love Yourself` met allemaal hartjes eromheen, waarom deze tekst?
Ik hoop dat deze kindertjes hun zelf mogen liefhebben, ondanks wat er allemaal gebeurdt is met hun, mijn allergrootste wens is natuurlijk dat ze Jezus mogen kennen.

Bij deze `pleisterplaats` kregen we nog een stempel, de letter `D`, raad jij al welke woord de letters samen gaan vormen? ;)

En dat Hij de natuur laat groeien en bloeien dat zien we op de foto hieronder zo mooi.
Vandaag is het Herfst, jippiee..ook de herfst heeft haar mooie kanten en dat dit er één van is kan je denk ik wel beamen met mij?!
Paddenstoelen in het bos, daarvan moest ik een foto maken, zoveel bij elkaar, heel mooi.
Ook weer een foto van een bospaadje, het was zo mooi, ik wil dan graag alles vastleggen!

     ♥ 
   ♥

Bij de laatste `pleisterplaats` mochten we proeven, dat was ook gelijk opdracht 4; `Deel en proef`.
We kregen een klein hapje die naar oliebollen rook en smaakt, ze waren lekker, maar ook volmakend, hihi..`k heb er maar 1 op, `t zal wel geweest zijn vanwege de moeheid.
Want met deze hapjes luide we de laatste 2 km in en waren we blij dat we halverwege de auto al zagen staan, die stond er gelukkig nog.

En de laatste stempel kregen we met de letter .... `Z`!
Had je het goed geraden? Samen vormen deze letters het woord; K I D Z

Onderweg dachten we aan opdracht 1 dat we de lucht mochten fotograferen met de bomen, nu het wolkendek opgebroken was, kwam de blauwe lucht tevoorschijn en daar moesten we een foto van hebben, mooi hé?!
Ik vind het ook zo mooi dat je de schaduw en zon zo mooi ziet hier en daar, ik blijf me verwonderen over de natuur en ontdek steeds weer nieuwe dingen.

Bij aankomst bij het restaurant hebben we onze sponsorkaart ingeleverd, samen hebben we een bedrag van €110 euro opgehaald, ik wil diegene hartelijk bedanken voor hun bijdrage hieraan!

    ♥ 
   ♥

Nadat we ons afgemeld hadden voor deze dag kregen we als presentje een sleutelhanger in hartjes vorm mee naar huis die zelf gemaakt is door de vrouwen in Namibië.
We mochten kiezen en ik heb voor dit hartje gekozen vanwege de kleur roze (mijn lievelingskleur), de bloemen (naar aanleiding van de wandeling, maar ook zag ik er weer hartjes in, wat voor mij als liefde staat!).

We hebben een heerlijk dag samen gehad, een mooie wandeling achter de rug, goede gesprekken gehad en vooral `Verschil gemaakt voor de kindertjes en vrouwen in Namibië`.

Wil je nou ook verschil maken voor deze kindertjes en vrouwen, neem dan een kijkje op de site `Beautyful Kidz Namibië` en doneer als nog je steun!

Fijne dag voor jou!

Lieve-Groetjes,
Verie

8 opmerkingen:

  1. Mooie fijne dag gehad met heel veel inhoud....
    Prachtig als je dit samen met je vriendin kan doen!
    Voor een goed doel!
    En mooie foto's gemaakt!
    Lieve groeten Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een bijzonder verhaal heb je er overgeschreven. En wat mooi dat je dit samen, met je vriendin heb kunnen doen. Het is ook op een hele bijzonder mooie manier opgezet, zo`n wandeling/sponsoring. En ook leuk om jouw in verschillende outfits te zien;)
    Groetjes Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Maartje, wat een leuke en lieve complimenten! Bedankt voor je reactie en een fijne avond!

      Verwijderen
  3. Reacties
    1. Dankjewel voor je compliment, Created with Love! Ik maak graag foto`s..Bedankt voor je reactie en een fijne zonnige middag!

      Verwijderen
  4. Wat een prachtige tocht heb je samen met je vriendin gemaakt!
    Heel leuk en bijzonder om mee te maken lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was inderdaad leuk en heel bijzonder, Rensina! Ook echt een aanrader! Bedankt voor je reactie!

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!