vrijdag 4 december 2015

♥ DIY: AdventsCALender,..

♥ 

Ten eerste wil ik je bedanken voor de reacties op de blog van vorige week vrijdag.
Ontzettend leuk om te lezen, ik wordt er echt heel blij van.
Ik zie/lees dat er veel vraag is naar een DIY en laat ik daar nou ook vrolijk van worden.

Afgelopen dinsdag kwam er op de blog van Wolplein een leuke DIY tegen, namelijk de `adventsCALender`.
Je vraagt je nu vast af wat een adventsCALender is, de meeste mensen steken met de adventsdagen (4 zondagen voor Kerst) een kaarsje aan, andere maken een kalender met kleine presentjes of briefjes.
Bij Wolplein hebben ze er ook een feestje van gemaakt. 
Vanaf afgelopen dinsdag tot 24 december staat er elke dag een klein haakpatroontje online, eind van de CAL heb je allemaal kleine haakpatroontjes voor bijvoorbeeld in de boom (de boom kun je ook haken, dit patroon vind je op de site van Wolplein).
Zelf heb ik de boom niet gehaakt en ben ik nog aan het verzinnen waar ik ze voor ga gebruiken, heb namelijk al wat meerdere patronen gezien en ik ga niet alles patronen maken ben ik van mening.
Ik dacht eraan om ze weg te geven als kerstkaart met een leuk label eraan, of aan de schoorsteenmantel aan een mooi lint met houten knijpertjes of aan de deur tussen de kerstkaarten.
Genoeg ideeën,..

♥ 
♥ 

De eerste dag haak je de piek, een ster natuurlijk, ik had nog nooit een ster gehaakt (ja wel eens zelf geprobeerd, maar dat zag er meer uit als een bloemetje als een ster), echt heel leuk om te doen.
Aan de ster haak je een toefje franjes, ook dit had ik nog niet eerder gedaan, even opgezocht op een andere blog hoe je dat moet doen en wallah..gelukt.
De ster heb ik met byClaire garen en een klosje zilver glitterdraad gehaakt.
Het glitterdraad haak je mee met je garen, zo twinkelt de ster echt in de donkere nacht.

Als je je afvraagt wat de chocoladepepernoten bij dit project doen, dat is een presentje van mijn werk en ik kon er echt niet van af blijven, mjammie, wat zijn ze lekker! ;)

♥ 
♥ 

De tweede dag haak je een rendiertje, nu weet ik dat er onder ons zijn die echt van rendiertjes/hertjes houden, ook dit patroon nog niet eerder gehaakt, eigenlijk heel simpel.
Vooral de geweitjes maken het een hertje, anders vind ik het meer een beertje..;)
Met zwart heb ik een neusje, mondje en oogjes erop geborduurd, ik vind ze best schattig, toch?

De derde dag haak je een kerstmutsje, deze vind ik wel leuk, maar niet zo leuk om echt nu perse direct te gaan haken, ik ben benieuwd wat er vandaag online staat, jij ook?

Zou je het leuk vinden om mee te doen?
Ga dan naar de blog AdventsCALender en ga lekker aan de slag!
Veel plezier en ik zou het heel leuk vinden op jou patroontjes te zien, je mag me altijd een mailtje sturen, vestywo@hotmail.nl

Fijne dag en veel fröbelplezier! 

Lieve-Groetjes,
Verie

10 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee, deze AdeventsCALender! Ik heb helemaal geen ambities op dit vlak, maar voor de liefhebbers is het een hele creatieve en leuke manier om naar kerst toe te werken.

    Fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad en daarom heb ik er een gezellige blog van gemaakt..;) Probeer het eens, Ingrid wie weet heb je talent!! :)

      Verwijderen
  2. Echt weer heel mooi Verie, en nog heel leuk om te doen ook lijkt me zo.
    Ik wens jou en je man een heerlijk sinterklaasweekend toe,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk gemaakt! Ben benieuwd wat je nog meer voor leuks gaat maken.
    Liefs Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi..lekker bezig met creatief bezig zijn, hoe is het met jou, Cindy?

      Verwijderen
  4. Wat supermooi weer Verie! Ik ben nu bezig met een ingewikkelde plaid (met wat hulp van mijn handige mama haha) die wordt zo gaaf, ik heb nu toch ook een beetje het haak/brei virus te pakken!
    Liefs,Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk, Yvonne, wat ontzettend leuk om te horen! Geniet ervan..

      Verwijderen
  5. Hi. Verie,,, I love your blog .. you have a new follower
    angelica

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!! ♥