vrijdag 22 mei 2015

♥ Moskrans met katjestakken,..



Een paar weken terug maakte ik deze prachtige kransen voor buiten.
Simpel en eenvoudig, toch met een mooi resultaat.

En dat was het?
Nee, eerlijk gezegd hangt hier een verhaal aan, maar of ik dat durf te vertellen op mijn weblog?
Okee, omdat je het graag wil, hier komt het, het is een lang verhaal, dus neem een kopje thee/koffie en ga er lekker voor zitten,..

`Een heel poosje terug fietste ik naar mijn werk, heerlijk door de velden, op de wegen, door de lanen en de paden af,..
Elke keer kwam ik langs een boom die vol in de knop stond met katjes die zodra de zon zich liet zien vol zou gaan staan met bloemetjes (magnolia).
Nu weet je dat ik erg graag zo`n boom in onze tuin wil, maar om nu heel brutaal een tak eraf te halen of bij de bewoners een tak te vragen, nee, mij niet gezien.
Nadat het in een week hard gestormd had lag er een tak op de grond, een prachtige tak met kleine takjes en ja..met katjes!
Dit keer zat ik in de auto, aangezien het die weken best hard regende, zou ik?, dacht ik, nee toch niet, best raar zo midden op de dag een tak van de weg afhalen, hihi,..en ik reed weer door.
De volgende morgen weer werken, en ja ik reed er langs, de tak keek me aan, neem me mee, maar nee, ik reed gewoon door.
Ook diezelfde middag en de rest van de week, en de tak bleef liggen waar ze gevallen was met de storm.
Als niemand de tak opruimt en als ik nou met een avonddienst met de auto ga, dan is het donker als ik terug kom, zou ik?, dacht ik, heel misschien ga ik het doen.
Maandagavond een avonddienst achter de rug, straatlantaarnen staan aan, donker is het inmiddels ook geworden en ik met de auto op weg naar huis.
Rijd er niemand achter mij, komt er niemand voor mij, nee niks te zien, zou ik dan toch de tak meenemen, overdenkend om het wel of niet te doen, rem ik plotsklaps, doe mijn deur open en stap uit de auto, gooi de achter klep open en wil de tak pakken, de tak, waar ligt ze ook alweer?
Huh? Een tak, zeg maar gerust een boomtak, man wat een ding van dichtbij, zou ik haar dan toch laten liggen, is nog mijn gedachten, heb ik al de moeite voor niks gedaan, dus hup achterbank plat (ja je moet er wat voor over hebben), en hup de tak in de auto, klep dicht en wegwezen hier.
Niemand gezien? Ik hoop het en of ik dit nogmaals zou doen? Misschien ;)



Dat was o.a. het verhaal, maar het gaat nog verder.
Ik heb de kransen opgemaakt met mos, een leuk werkje om te doen.
Daarna vond ik de kransen `leeg`, er moet iets op. maar wat?

`De tak kreeg een mooi plekje in de tuin, heel misschien sloeg ze wel aan, maar nee, ze had er te lang gelegen en het leven was eruit.
Toch was het een prachttak om na te kijken en dat deed ik dan ook.
Helaas is manlief iets harder voor de tak geweest, aangezien hij de tuin onder handen had genomen vond hij het niks om naar een dode tak te kijken en hup de tak kreeg de snoeischaar in zich en zag de binnenkant van de kliko.
Aangezien ik elke dag na de tak keek, was opeens mijn tak weg, manlief lachend; die zit in de kliko en ik? Eruit halen natuurlijk! 
De tak heb ik in allemaal kleine takjes geknipt en hier en daar in de tuin gelegd, ook de kransen moesten eraan geloven en zo heeft de tak toch nog een stukje extra leven gekregen.`



Dat was het verhaal van de katjes-tak.
De kransen staan er nog steeds en ook de kleine takjes zijn nog mooi, als je de katjes aanraakt is het net een fluweel-kussentje, zo zacht.

Ik ben benieuwd wat je van `het verhaal` vind, heb je dat ook wel eens, dat je eigenlijk iets heel graag wil, maar toch de stap niet durft te nemen?
Ik ben benieuwd, laat het me weten door een reactie hieronder te plaatsen.

Fijne dag en weekend toegewenst!

Lieve-Groetjes,
Verie

30 opmerkingen:

  1. Wat een leuk verhaal haha! Ik zie het helemaal voor me. Je krans is in ieder geval prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha daar heb ik echt geen problemen mee, ik klim rustig in een container als ik iets moois zie. De kids schamen zich dood 😉 hier staan ze in een kruik

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, wat stoer van je, Alie! Nee, dat durf ik helemaal niet. `k Zie vaak iets leuks langs de weg, maar laat het dan meestal staan. ;)! (Je kun niet alles hebben..denk ik dan maar)! :)

      Verwijderen
  3. Haha wat een verhaal! Maar denk dat vele van ons zich hierin wel herkennen! Ik doe et ook gerust;)
    Ik heb ook magnolia takken in een kruik staan maat vind ze zo op een krans ook erg mooi!
    Liefs Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Herkenbaar hoor!
    Ik durfde pas ook in het donker..haha...de achterburen hadden heel veel opgeruimd en aan de weg gezet voor de ophaaldienst...ik ben stiekem even wezen kijken, dit keer stond er niets van mijn gading..maar je weet maar nooit he?
    Mooi je kransen .in een oude draadmand liggen bij mij ook oude takken, prachtig toch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig,..;)! Zeker, het zijn prachtige takken, ben er blij mee! :)

      Verwijderen
  5. Er zit dus een 'spannend' verhaal achter je kransen; maar goed dat je de tak meegenomen hebt, want het resultaat is mooi geworden! Overigens wel herkenbaar hoor ;-)!
    Liefs en een fijn Pinksterweekend!
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha wat een leuk verhaal!
    Gelukkig heb je de tak toch gepakt want je krans is erg mooi zo.
    Groetjes, Rensina
    ps. heb je mijn nieuwe bloglink al gevonden? -> mydailyteacup.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ..dank je, Rensina! Als het goed is wel of je moet 'weer' een nieuwe hebben?! ;) :)

      Verwijderen
  7. Ha...ha...leuk verhaal.Nou...mijn man is meestal de pineut:))
    Het was wel de moeitewaard! Mooi!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oh Verie wat een mooie kransen!!ik ben een kransenmadam,zo ene heb ik nog niet gehad,superr en met zo'n leuk verhaal aan.als mijn man gaat wandelen met de hond komt hij keer voor keer met een ruikertje bloemen af(hij weet dat ik heel veel van bloemen hou),vaak veldbloemen,vaak uit een of ander tuintje(oeps),dan heb ik die al voor hem zien staan en kan hem soms al zeggen uit welk een tuintje die afkomstig zijn...de sloeber!!wat ik onlangs had:ik kwam buiten bij hema(ja die hebben we in belgie ook)en voor mn auto lag een mooie sjaal(beige katoen)ik rondkijken of niemand te zien was en rap de sjaal rond mn nek en auto binnen,een sjaal van zara,sjieke dure sjaal en ik als sjaalmadam(ja,dat ben ik ook)dolgelukkig,nog 1voor bij de verzameling!hihi
    fijn weekend Verie en groetjes debora

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat romantisch, Debora! Super leuk dat hij zo nu en dan een bloemetje voor je mee neemt! :) Oh, gaaf!! Mooi merk ook, veel plezier met je sjaal, Debora! Lfs,..

      Verwijderen
  9. Hi hi wat een mooi verhaal. Heel herkenbaar. Zo reed ik vorig jaar vanuit mijn werk altijd langs een stuk braak terrein met berenklauw. Heel lang getwijfeld maar uiteindelijk op een dag toch de snoeischaar en handschoenen in de auto gelegd en op de terugweg een stop gemaakt. Een eindje verderop waren allemaal werklui bezig maar ik heb maar net gedaan alsof het de gewoonste zaak van de wereld was :).
    Ps de krans is prachtig!
    Fijn pinksterweekend. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oeh,..Aleta!! ;) Zo zou ik het ook gedaan hebben, neus in de lucht en net doen of het HEEL GEWOON is wat we doen..;)! Wie weet heeft één van de bouwvakkers ook wel zo`n mooie berenklauw mee genomen voor vrouwlief! :) Geniet ervan,..

      Verwijderen
    2. Oeh,..Aleta!! ;) Zo zou ik het ook gedaan hebben, neus in de lucht en net doen of het HEEL GEWOON is wat we doen..;)! Wie weet heeft één van de bouwvakkers ook wel zo`n mooie berenklauw mee genomen voor vrouwlief! :) Geniet ervan,..

      Verwijderen
  10. (Lees dit in GROOT lettertype die er bestaat:) HARTELIJK BEDANKT VOOR JULLIE SUPER LIEVE EN LEUKE REACTIES!! IK WORD HIER ECHT HEEL VROLIJK VAN!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. en wij zijn blij als jij reageert op wat we bij jou hebben gezet,is leukkkk!!!

      Verwijderen
  11. Heb het helemaal verkeerd gezien, dacht dat ik je de laatste tijd wat mistte op mijn blog, maar heb je een beetje over het hoofd gezien denk ik. Nu weet ik weer dat je me laatst op bloglovin ging volgen ipv google.
    Sorry voor mijn reactie ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geeft niks, Rensina! Maar ik dacht; maybe heb je nog een weblog die je graag aan mij wilt laten zien/lezen,..vandaar mijn vraag! :) Het is helemaal goed gekomen..;)! :)

      Verwijderen
  12. Haha, heerlijk verhaal, mooi toch als je er zo aan kan komen, ik denk dat niemand er wat van gezegd zou hebben hoor! Je hebt er prachtige dingen mee gemaakt!
    Veel liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Haha, wat een toestanden. Maar je hebt ze wel! En je krans is hierdoor heel mooi geworden. Telkens als je 'm bewonderd zal wel het verhaal erachter wel even opkomen...hihi. Maar als zo'n tak op de straat ligt zou ik niet moeilijk doen. Nu heeft je tak tenminste de hoofdrol in een leuk verhaal gekregen!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haha heel leuk om te lezen. Heel herkenbaar, ik wilde een tijdje terug ook graag wat takken met katjes erop maar om nou zo het af te knippen... En ik had het geluk niet dat ik net als jou een tak op de grond vond dus heb ik later de takken gekocht ergens. Gelukkig lag de tak er bij jou 's avonds nog. ;-) De krans is heel mooi geworden! Erg leuke blog heb je trouwens! Ben er net op beland maar ga gauw even wat oudere blogposten lezen. :-)

    Liefs Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ..leuk, Liesbeth! Hartelijk welkom op mijn weblog, snuffel gerust even rond! :)

      Verwijderen
  15. hahahhahhaa leuke post en heel herkenbaar hoor, ik denk dat ik nog erger ben:(( haha
    je hebt geweldige kransen gemaakt, leuk idee!
    groetjes, Inge R

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!