vrijdag 1 mei 2015

♥ Kersenbloesem,..


Deze blogpost stond al een poosje in de wacht, ze is namelijk gemaakt nadat ik de kussenhoesjes gefotografeerd heb en hier een blogpost over geschreven heb.
Wil je de blogpost terug lezen/zien klik dan op de volgende link; `Kussenhoesjes`.

Afgelopen maandag was het Koningsdag, heb je ook zo genoten van vooral het weer?
Niet op gerekend en toch gekregen, heerlijk, we (manlief en ik) hebben wat vrijmarktjes afgestruind en een mooie rattan RM tea box gescoord voor maar 2,50,! ;)
Dat is pas shoppen, toch?
En toen ik daar geweest was, kreeg ik weer zin om kringlopen aftestruinen voor nog meer mooie vondsten, `k ben dus weer in de kringlopen te spotten!

Maar we dwalen helemaal af, deze blogpost gaat over de kersenbloesem, die waarschijnlijk (`k heb er niet zoveel verstand van) nu wel op zijn.
Met al de regen en wind, zijn deze kleine dunne blaadjes ver weg gevlogen en het frisse groene blad komt hier en daar al tevoorschijn.
(Nogmaals) Wat is de natuur toch mooi!



Deze takken van de kersenboom had ik in een mooie vaas staan met niet teveel water.
Wist namelijk niet of ze het gingen doen en welke kleur eruit zou komen.
`t Liefst had ik wit gehad, maar toen ik deze kleur zag, was ik direct verliefd!
Zo`n prachtige, zachte, warme roze kleur,..daar moet je wel verliefd op worden, toch?!

Het zijn echt mini-sculperige bloemetjes en heel teer.
Als je aan een blaadje zit, valt deze er spontaan af, niet doen dus!
De binnenkant van het bloemetje is ook zo wonderlijk, dat zachte geel met de flinterdunne spietjes, het lijken wel zomer- uh lente-sproetjes!


Ik had zo`n 10 takken gekocht van zo`n 50cm, niet bij alle takken kwamen bloemetjes uit.
Maar waar ze het wel deden, deden ze het ook goed.
Toen, ja de eerste twee weken van het nieuwe jaar had ik nog wat roze in huis, helemaal niet erg dat er roze bloemetjes uit kwamen, nu zie je veel katjes/magnolia, helaas hebben wij die niet in de tuin en om zomaar ergens een tak van de boom te halen is ook niet zo mijn ding.

Het lijkt me overigens wel te gek om zulke bomen in onze tuin te hebben.
Maar met een huurhuis moet je keuzes maken, dus nee, dat wordt het niet!
Kunnen we (zodra we weg gaan) alle bomen meenemen, ;) !


Wat ook leuk bij deze prachtige kersenbloesem paste waren de kleuren van het haakgaren van ByClaire.
Ben je daar al bekend mee?
ByClaire heeft een eigen garenlijn uitgebracht en ik kan je vertellen dat het super garen is om mee te haken, splijt niet, stevig katoen en mooie kleuren, zowel harde als pasteltinten.
De kleuren die je hier ziet zijn; 232 roze & 203 licht roze.

Wil je ook deze pracht-garen scoren?
Neem dan op mijn o.a. favoriete website Wolplein een kijkje, oh, en als je daar ben kun je niet meer terug zonder lege handen! ;)

Veel shopplezier en tot snel.

Lieve-Groetjes,
Verie

21 opmerkingen:

  1. Ja mooi zijn die takken altijd! Zo'n boom in de tuin lijkt mij ook zeker prachtig, alleen heb ik een balkon dus hier lukt dat ook niet.
    Fijn weekend
    Liefs Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie takken zeg!
    Vind dat nu ook zo mooi in de tuinen, die prachtige bloesembomen.
    Groetjes, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor jullie leuke reacties! Inderdaad, het is zo mooi om te zien deze prachtige bomen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van mij mag de bloesem veel langer aanhouden, ik vind het prachtig om te zien! Op de vaas staan ze ook erg mooi, Verie.

    Fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg mooi! Als is het maar kort.. Je hebt ze in ieder geval wel vereeuwigd met je fototoestel!!
    Fijn weekend. Groetjes
    miriam
    www.tbezigebijtje.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige bloesem is dat he, zo jammer dat het altijd zo hard gaat, hier is de perenbloesem ook al zijn bloemblaadjes aan het verliezen, maar het ruikt wel heel lekker!
    Veel liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig altijd he en zo jammer dat we er maar zo kort van kunnen genieten.
    Fijn weekend!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bedankt voor jullie leuke/lieve reacties!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig Verie, zulke mooie tere bloempjes...
    En je haakgaren van ByClaire is ook heel mooi, super leuke kleurtjes...
    Fijn weekend alvast,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig he, die bloesem. Zo mooi, ook de kleuren. De natuur is echt wonderlijk mooi!
    En dat garen van ByClaire.....ik ben daar helemaal 'verliefd' op. Ben er ook mee aan het haken. Heerlijk materiaal. Ik weet niet of je het foldertje ook gezien heb van ByClaire? Daar staat een heel leuk nachtkastje in, en in dat kastje liggen alle kleuren katoen die er zijn. En ik zou zóó graag dát kastje willen hebben....:)
    (ik weet het; ik ben een hebbert....)
    Groetjes en fijn weekend, Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, niet gezien, waar haal je dit foldertje (ben heel benieuwd)! Hihi..wat een hebbert ben je..;)! Bedankt voor je leuke/lieve reactie..

      Verwijderen
  11. Ik vind ze ook zo mooi!
    Leuke gefotografeerd met de haakgaren !
    Fijn weekend!
    Liefs Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi je kersenbloesem. Hier staat de appelboom nu vol in bloei. Echt genieten! De perenbloesem ging dit jaar heel snel voorbij. Kreeg net een paar fikse buien over zich heen. Tja, dan is het snel gebeurd. Dan kun je beter zoals jij ze mooi in de vaas bewonderen...
    Fijn weekend!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi he de bloesem .... ze staat mooi in een vaas , maar ik laat ze toch maar aan onze bomen staan ;-))

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Bedankt voor jullie lieve reacties..

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie takken op mooie foto's!
    Fijn weekend, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Kringloop struinen en rommelmarkten..heerlijk! Ook mijn ding! Veel moois buiten momenteel maar de bloesem is ook laltijd weer zo snel weg he? Fijn weekend! Groeten, Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ..inderdaad, Jacqueline! Zeker met de wind en regen van gistermiddag, het leek wel of het sneeuwde! ;)

      Verwijderen
  17. Wat kunnen een paar mooie bloesemtakken je dan een blij gevoel bezorgen hé? Prachtig! Het kleurt mooi bij het haakgaren. Koningsdag was w.b.t het weer een cadeautje en het bezorgde jouw nog meer blijdschap, wat een mazzeltje had je!

    Wens je veel kringloop-struin-plezier ;-)

    Fijne week!

    Liefs Helena



    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je lieve berichtje! Inderdaad een fijne koningsdag gehad en een mooie tea-box gescoord. Fijn dat je ook zo kan genieten van de kleine dingen, Helena!

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!! ♥