vrijdag 14 november 2014

♥ Kaarslicht,..

 ♥

Wat een prachtig weer hebben we. 
Het zonnetje wat schijnt, geen wind, mooie luchten, heerlijk!

Binnen in huis is het ook zo heerlijk om bezig te zijn.
Gezellig maken staat voorop, overal de kaarsjes aan, warme kussens en plaids in de stoelen en bank.
Voor volgend jaar ben ik van plan om met een leuke actie mee te doen.
De actie heet; Crochet Along 2015.
Ken je het, het is een actie die door twee dames gehouden wordt op hun blog.
Elke week krijg je een haak-steek door waarmee je aan de slag kunt om een eigen, warme plaid te haken.
Ik ben nog niet zo goed in haken, maar wie weet wordt dit nu anders?!
Alleen ben ik er nog niet uit welke kleuren ik ga gebruiken, misschien worden het wel twee plaids tegelijk, doe je ook mee?


Afgelopen zaterdag ben ik weer lekker even wezen snuffelen bij D.orcas.
(Dit is eigenlijk hetzelfde als de K.ringloop, maar dan gaat het geld naar een goed doel!)
Ik heb daar goed gescoord, een bidstoeltje, een loop-kaarsje (zoals ik haar noem) en een potje voor in de keuken met een kipje erop (had hier al twee grote van staan, nu een kleintje gekocht).
Echt zo leuk dat je dan opeens weer zo goed kan slagen.
Het bidstoeltje staat te wachten op een likje verf, het loop-kaarsje heb ik gelijk een lik verf gegeven (`k kon natuurlijk niet wachten) en er een kaars ingedaan.
Tussen onze twee stoelen miste ik nog wat, `k heb er een krukje geplaatst met het loop-kaarsje erop.
Het loop-kaarsje staat op een ratan-onderzetter, mooi is ze hé?!
Het glaasje hoort erbij, heel fragiel is dit, maar oh, zo mooi.


Ik moet zeggen dat ik lekker bezig ben met mijn creaties.
Zoals ik al zei hoop ik mee te doen met de Crochet Along 2015-plaid, ik zou het leuk vinden als je ook mee doet en zo nu en dan even een show geeft hoever je bent.
Op onze F.acebook-pagina is de 200 bereikt, een give-away komt er snel aan, aangezien ik hier mee bezig ben.
Het is een nieuw project wat ik in mijn ini-mini-crea-winkeltje wil verkopen zo nu en dan.
Natuurlijk is er een keus en wie weet win je deze give-away wel.
Lekker spannend, want ik zeg nog niks, hihi (houd het in de gaten).

~~♥~~

Nieuwe volgers welkom op mijn blog, ontzettend leuk dat je er bij bent en zo nu en dan reageert  op mijn posten, altijd leuk om terug te lezen.
Het is zo bijzonder om te bloggen, want ik ken je niet, maar toch voelt het heel vertrouwt, is dit gevoel herkenbaar?

Er staat weer een nieuwe blog op Huisje Kijken, dit keer over de vogeltjes in de herfst, een leuk verhaaltje en een DIY, kom je even kijken?


Fijn weekend en tot snel hopen we.

Lieve-Groetjes,
♥Verie♥

20 opmerkingen:

  1. Mooie aanwinst, Verie! (Bij mijn weten gaat ook de opbrengst van kringlopen naar goede doelen.) Over dat haken moet ik nog eens goed nadenken. Het zou wel een hele goede stimulans zijn! Fijn weekend, liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een mooi ,leuk loopkaarsje!haken is niet zo voor mij weggelegd maar gisteren zag ik een mooie gebreide sjaal-kraag voorbij komen,heb ik mij als de bliksem om breiwol gehaast en zat ik gisterenavond al te breien.allemaal gezellig ,hee!succes met het haken!
    wat is jou huisje-kijken idee weer leuk en hebben de vogeltjes bij jou ook een paradijs!
    fijn weekend!debora

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Verie,
    gezellig lijkt het bij jou.
    Het loop-kaarsje is mooi en het staat so leuk op het krukje.
    De Idee voor het plaid is herlijk, wie weet zal ik ook mee doen.
    Groetjes uit Duitsland, Kerstin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor jullie leuke, lieve reacties!! Neem rustig een kijken op hun site, niks is verplicht, kijken is gratis :) !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ziet het er weer supergezellig uit bij je, ik vind het krukje zo mooi waar het kaarsje op staat met die stoelen erbij nodigt het echt uit om daar te gaan zitten. Veel succes met het haken, ben nieuwsgierig naar het resultaat straks!
    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is zo leuk om mee te haken met de crochet along..
    ik ben dit voorjaar aangehaakt en nu met de laatste week bezig en dan de rand nog..
    De kleuren die ik nu gebruikt heb zijn roze en grijs en wit, in verschillende tinten..
    of ik komend jaar mee doe weet ik nog niet zeker, maar het is wel heel erg leuk, dan zou ik misschien kiezen voor de kleur wit met licht grijs en donkergrijs, verder geen uitspringende kleur!
    Je bent super leuk geslaagd bij D.orcas, waar zit deze leuke kringloop?
    Inmiddels heb ik huisje kijken als link geïnstalleerd en kom dus regelmatig even langs!
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bedankt voor jullie reacties. Ik dacht ook aan iets met wit en misschien taupe, maar helemaal wit vind ik ook erg mooi. We zullen zien wat het wordt.. (Hannie; `k stuur je even een berichtje!)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zou het leuk vinden om mee te haken, alleen ben ik helemaal geen held met de haaknaald haha.. het is zeker herkenbaar dat het heel vertrouwd is met iedereen, ik denk dat het komt omdat je allemaal dezelfde interesse heb?!
    Je loopkaars ziet er heel schattig uit. kaarsen geven altijd zo'n heerlijk gezellig sfeertje he?

    Fijn weekend
    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ..wat ik al aangaf, 'k ben ook echt geen ster n haken, maar vind het wel leuk. Doe gezellig mee en wie weet kunnen we wat van elkaar leren. Bedankt voor je reactie!

      Verwijderen
  9. Dat ziet er sfeervol uit. Leuk ook om aan dit project mee te doen. Zelf ben ik geen haakfan en bovendien lukt het niet met mijn rsi klachten, maar ik kan altijd wel genieten van het moois dat anderen er van maken. Succes!

    Fijn weekend. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk 'loop kaarsje' heb je gescoord!!
    Ik heb ook wel zin om straks weer mee te haken.
    Dit jaar heb ik een gedeelte mee gehaakt.... en ben toen 'afgehaakt'.... ik heb er namelijk een rokje voor mijn dochter ervan gemaakt. Is ook erg leuk gevonden. k Zal er een keer een post van maken.

    Groetjes en een fijn weekend!!
    Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 'k Ben benieuwd naar dit plaid-rokje gehaakt!! ;)

      Verwijderen
  11. Wat heb je mooie spulletjes gevonden bij de kringloop! Mooie gezellige foto's zo met het kaarsje.

    Fijn weekend.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haken is niet aan mij besteed helaas, afgelopen keer nog een poging gedaan, maar zorgt alleen maar voor frustratie ....grrr ...het lukt me niet :-(
    Jij succes met het haken

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Haken, ik zou willen dat ik het kon, maar helaas is het toch niets voor mij. Ik vind het altijd prachtig om te zien wat mensen allemaal kunnen haken, de mooiste creaties!
    Wat een leuk initiatief is dat zeg, die actie Crochet Along, echt leuk voor echte haakliefhebbers!
    Altijd leuk als je leuke dingen kunt vinden bij de kringloop, ik snuffel er ook heel graag!
    Fijn weekend!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie spullen Verie.
    Misschien kom ik wel mee doen want kom niet verder dan de eerste rechte steken haha.
    Fijn weekend!
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel erg mooi bij je Verie, zo gezellig. Die deken ga ik ook haken, heb er nu al zin in...
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Verie, dankjewel voor je reactie op mijn blog, op het gepimpte notitieboek. Ik weet niet meer of ik je vraag al heb beantwoord, dus bij deze (nog een keer): de tekst please note ..... is gemaakt met een lettertang. Deze is te koop bij oa de HEMA.
    grtjs Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!! ♥